Foreslår 10% rabatt fast, og 5% kickback til tidssonen.
Hva med et TS julebord for de penga, juice?
På BS, Alf Lie og Bjerke?
Foreslår 10% rabatt fast, og 5% kickback til tidssonen.
Hva med et TS julebord for de penga, juice?
Hmmm... Datt over en Youtube video som fikk meg litt til å tenke. Istede for å bruke skum på ATG passet, så bruker han kun pre-shave oil... Det skal prøves!
Beklager hvis jeg spør om ting som har blitt svart på allerede.
Har kjørt Merkur DE i flere år, ønsker å ta steget over på kniv. Synes Shavette virker ok for å slippe stropp, pasta osv.
Er en rimelig Dovo "godt nok"? Hvor ofte må man bytte blader på de sammenlignet med en DE?
Hvis jeg ikke går for kniv, må jeg opp ett hakk i skarphet fra mine grønne Gillette Seven O'Clock. Prøvd Feather før, men det var en anelse for skarpt, husker ikke hvilke blader fra Feather det var. Tips til blader?
Ønsker også tips på god pre-shave oil. Synes ikke Trumpers Skin Food var all verden, skal kjøpe T&H som after shave balm da jeg har barberkremen, er oljen ok i samme serie?
Mange takk for svar
Vil ikke anbefale dette!!!!
Haha... fortell! Razor burnz????
Hvordan gjør dere det med alum block? Bruker dere den før dere tar på post shave produkter? På halsen svir den som regel bra, men virker som om den fungerer godt.
Når jeg er ferdig med siste pass så skyller jeg ansiktet med varmt vann. Få vekk excess skum etc. Så skyller jeg alum block i kaldt vann og drar den over det barberte området. Dersom det svir på enkelte områder så er det et tegn på at jeg har gjort noe feil som f.eks lagt for mye press på høvel, feil vinkel, dårlig glid etc.
Når jeg er ferdig med alum blocken så lar jeg det virke i et par minutter før jeg skyller ansiktet godt med så kaldt vann jeg får ut av springen. Tørker med et rent håndkled og avslutter med aftershave.
Alum renser, steriliserer og lukker porene.
PS! Det svir somregel på halsen min og. Vanskelig område for meg.
Noen som har prøvd skjegg.no?
Tenker spesielt på Bluebirds-serien. Ser jo veldig macho ut
Shavette er en grei overgang fra DE til kniv da man kun trenger å konsentrere seg om selve barber-teknikken. Bruker Feather Artist Club selv og er veldig fornøyd med denne. Har faktisk kjøpt to Feather kniver nå. En western type med foldeskaft, og en kamisori type som er non-folding.
De nye 2012 Artist Club SS er rimelige i pris, og skal være litt mer tilgivende enn DX og RG knivene. Du kan også velge mellom diverse bladtyper fra mild til aggressiv: Super Light, Pro guard, Professional, Professional Super.
Ang. DE-bladene til Feather så har de kun en type. Men man kan bli forvirret fordi den som blir solgt i Japan har en annen emballasje (sort istede for gul).
T&H preshave oil gir en veldig god glid, lukter godt og er veldig drøy i bruk. Bruker du for mye (slik som jeg gjorde de første gangene) så kan du risikere at skummet tørker fortere ut. Et par dråper er nok på et vått ansikt