Espressomaskin? Nei gi deg a! må da være mulig med aeropresso-art?
Jeg skal lære meg, og jeg skal tilby kurs... Tror jeg... Kanskje..... Ikke.
Hva er ok temperatur på melken da? Sånn generelt, i steamer?
Jeg tror det blir for varmet. Når melken passerer 70 grader, brytes det naturlige sukkeret i melken ned og blir litt bitter.75 grader har jeg lært.
Jeg tror det blir for varmet. Når melken passerer 70 grader, brytes det naturlige sukkeret i melken ned og blir litt bitter.
Til latte-art anbefaler jeg nærmere 60 grader.
Forumet på Coffe Geek har mange tråder om dette. CoffeeGeek - Frothing for Newbies & Intermediates
Flytter på hybel nu straks og øyner nå muligheten for å kjøpe en eller flere Bialetti-kanner. Vi er fire gutter - hvor jeg klart er den mest interesserte i kaffe, de andre greier seg fint med kun kokekaffe (enn så lenge). Spørsmålet blir da som følger, skal jeg kun kjøpe Bialetti-kanne til meg selv eller skal jeg prøve å overtale de andre til å bidra på to kanner og dermed også få ned totalkostnaden?
Uenig, kaffesnobberiet har fått en ung herremann til å drikke kaffe, lage kaffe og lære om kaffe.
Å få fokus på bønner med "fair trade" , behandling og varighet på ferskbrente bønner og muligheten til å lage rask, nydelig kaffe hjemme til en brøkdel av prisen til baristaene er for meg ikke snobberi med negativt fortegn, men en forøkelse av livskvalitet.