En tråd om te

...men det kan jeg - og har eget teværelse - så velkommen skal du være når du krysser østerdalen :)

Vis vedlegg 33105

Hva er det for noe spennende i "koppen"?

1489335214874-946594964.jpg

Silver needle

• Liker
Reaksjoner: holmby
hvorfor tror du at du gjør det?

Fordi den er morsom? Fordi det er den eneste te-relaterte vitsetegningen hjernen min husker? Fordi "smaker vått lemen" er en glitrende beskrivelse av smak og burde inngått som naturlig del av enhver matanmelders vokalbular? Fordi jeg har undertrykte traumer etter at min kunstakademiutdannede mor sendte meg på skolen med tefarget batikkskjorte på syttitallet - i en småby hvor man ble ansett som en samfunnsundergraverende rebell om man satt oppe to kvelder på rad for å se på kveldsnytt? Fordi jeg savner serien "M" og de stadige kaffenevrosene til tegneren i avisene? Jeg aner ikke, har du en teori, siden du spør? Det er skyldes ihvertfall ingen temotstand, dersom det er det du antyder.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og holmby
6abb1015f9c52b7b14331211a218a33b.jpg

Jeg har hatt perioder hvor jeg har drukket en del te, men nå for tiden er det nok mest kona som drikker te mens jeg drikker kaffe hele dagen for å våkne. Te blir det nå stort sett til sushi og feber. Jeg har dog kjøpt en del god te når jeg har reist til England med jobb, både silkeposer med sort te fra Harods og et par varianter av Darjeeling.
Kanskje jeg skulle gått inn i det med samme nerde-interesse som øl og kaffe så hadde det blitt mer av det... Lite som er så gjennomseremonisert som te!

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Ok, litt tetid fra Barcelona. Går normalt ikke med klokken på armen på denne måten, men klokken måtte jo med på bildet. Fant meg en artig termokopp i porselen med fint dragemønster. Navnet på koppen er "Little Ninja Gold" fra Eigenart. I koppen er det myntete for anledningen

Vedlegg

• IMG_20170724_183736.jpg
    IMG_20170724_183736.jpg
    95,6 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91