Har begge, og må si det blir en smakssak.
BNLR fremstår i mitt hode som litt mer flashy og bling, dog uten at det blir for mye eller negativt. Brukes gjerne etter en tøff uke når jeg skal ut spise eller en tur på byen. Har også hatt den med på badeferie, da med Rubber B reim. BLNR er kanskje hakket mer unik/moderne i forhold til at den har keramisk bezel som atpåtil er to-farget (og Rolex' første klokke med dette).
Explorer II fremstår litt mer diskret, men har fortsatt god og maskulin tilstedeværelse (litt større, røffere). Brukes gjerne hverdager, hvor jeg ikke ønsker å "flashe Rolex" så mye. Kanskje bittelitt kjedeligere enn BLNR. Men duger absolutt til en fest, og i tillegg er den jo perfekt hvis man "utforsker" verden/naturen litt i helger og ferier.
Det er litt størrelseforskjell, men dette blir også smak og behag. Om man har veldig små håndledd vil nok BLNR være et bedre valg, men ved store håndledd så funker den uansett fint mener nå jeg. Prøv om du har mulighet! Byttelån med noen på forumet?
Etterspørsel på BLNR (og tilhørende økning i brukt-verdi) har vært ekstrem i det siste virker det som, så Explorer er relativt sett endel lavere priset i forhold til nypris (om jeg ikke tar helt feil, husker ikke helt nypriser og har ikke regnet på det). Hvordan utviklingen blir fremover er vanskelig å si, tipper selv de vil stige relativt likt i prosent (med utgangspunkt i dagens pris).
Konklusjon: Smak og behag!