ENDA ett innbrudd hos Lervik ???

Utrolig leit.

I Kuala Lumpur satt det en kar med hagle utenfor hver urbutikk, skal ikke si at det er løsningen men ...
Det er bare så altfor enkelt og lite risikabelt å være kriminell i Norge.

Åpenbart at Lervik trenger en fysisk hindring foran inngangen.
 
Det er så sinnsvakt drøyt det der. Tåkesikring hjelper nok litt, men ikke nok. Litt av problemet med tåkesikring er kanskje at tyvene her gang på gang lager et enormt hull i veggen som jo reduserer effektiviteten. Uansett, her er nok fysisk sikring det eneste som hjelper. Utrolig at kommunen ikke har klart å gi dem en skikkelig tilbakemelding. Det å gjøre noe lignende på innsiden er selvfølgelig mulig men dyrt og vanskelig å få pent... Uff :(
 
Anders skrev:
Det er bare så altfor enkelt og lite risikabelt å være kriminell i Norge.

.

Nattutstilling, sikkerhetshvelv, fysiske sikringstiltak, bevæpning o.s.v. er sikkert av det gode....

Som Anders skriver, tror også jeg at det er litt for lite "farlig" å være kriminell i Norge, og skulle man være så uheldig å bli tatt, så vil en evt. straff være kortvarig og svært lite "plagsom", sammenlignet med de evt. konsekvenser det ville ha fått i de fleste andre EU-land. Enkelte kriminelle har faktisk uttalt i media at det "lønner seg" å begå vinningskriminalitet i Norge. :evil:

Kanskje dette er noe vi bør ha i tankene når vi går til valg til høsten ? ;)
 
Ved stenge tid sett alle klokker i en stor safe.

Bjerke gjør vel akkurat det og har lite klokker framme i åpningstid..

Alf Lie har heller ikke klokker framme etter stengetid kan tenke meg de er i en safe..

Får håpe det ordner seg for Lervik Ur.

Mvh
 
Jeg skjønner ikke at etter alt dette så låser de fremdeles ikke inn de dyre klokkene i safe på slutten av dagen? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?
 
Det kan vel bli en konsekvens vil jeg tro. Men problemet med det er at man som kunde ikke nødvendigvis har like mye spennende å se på om man stikker innom butikken, sier seg jo selv at en forretning ikke kan pakke ned 1200 ur hver kveld ;).
 
Jeg vil tro de dyreste enkeltklokkene er i safe. Men det er fortsatt mange varer framme, det er rett og slett upraktisk å skulle pakke ned hele varebeholdningen opp og ned hver dag. I tillegg har endel butikker enkelte modeller i vinduet over natten, det er vel en vurdering av reklameeffekt vs tapsrisiko.

Det er neppe poser fulle av Rolexer tyvene har fått med seg. Men dyrt uansett, spesielt med tanke på de materielle ødeleggelsene. Det blir vel stadig økte forsikringspremier for urmakere, vil jeg tro.
 
Fikk med meg i dagens Stavanger avis at fire menn er blitt anholdt / siktet for dette siste innbruddet hos Lervik.

Som antatt var dette polakker..... :evil:
 
BRIO1368 skrev:
Som Anders skriver, tror også jeg at det er litt for lite "farlig" å være kriminell i Norge, og skulle man være så uheldig å bli tatt, så vil en evt. straff være kortvarig og svært lite "plagsom", sammenlignet med de evt. konsekvenser det ville ha fått i de fleste andre EU-land. Enkelte kriminelle har faktisk uttalt i media at det "lønner seg" å begå vinningskriminalitet i Norge. :evil:

Tror ikke høyere straffer nødvendigvis fungerer (i allefall ikke innenfor de normative grenser de fleste individer i vestlige land har). Se f.eks. på USA, hvor straffene er vesentlig hardere og hvor fengslene tidvis er helt vilde vesten. Allikevel skapes det et stort antall gjengangere som vender seg til straffen og som får et syn hvor vinningen i høy grad er verdt risikoen for å havne tilbake bak murene. I tillegg virker det som et slikt system kan virke litt mot sin hensikt da førstegangskriminelle blir eksponert et mye hardere miljø hvor det kan være lett å virkelig "havne på kjøret". Har man først sittet bak murene er det samtidig tilnærmet umulig å skaffe seg en jobb, og brått har man en ond sirkel. Tror dermed dette med straff er et rimelig komplisert spørsmål som det neppe finnes et enkelt fasitsvar på :)

Men uansett er det svært trist at dette skjer igjen.
 
BRIO1368 skrev:
Fikk med meg i dagens Stavanger avis at fire menn er blitt anholdt / siktet for dette siste innbruddet hos Lervik.

Som antatt var dette polakker..... :evil:
polakker er vel folke gruppen vi har minst problemer med her i Norge hvis man tenker på hvor mange det er her..

Jeg ville antatt at det var litauere ikke polakker.

Uansett burde vi ha en egen gruppe i politiet som jobber mot slike utenlandske miljøer der de har tillatelse til og være litt hardhendte.
 
Likhet for loven er vel ikke så dumt :)

Uansett, det må da gå an å effektivt hindre slike "driveins" med f.eks. nedsenkbare pillarer utenfor vinduet slik man f.eks. ser rundt den Amerikanske ambassaden?
Eller er det altfor dyrt?

Et innbrudd til så tipper jeg forsikringsselskapet hadde finansiert slike pillarer/Kostnaden blitt utlignet.
 
Det er vell ikke verdien av stjålne klokker som er kjipt, de DYRE klokkene låses vekk, men skadene på lokaler osv samt en egenandel på forsikringer og tap av omsetning(ikke i dette tilfellet hvor man var meget flinke til å fikse/rydde og gjøre klart til kunder på kort tid) For ikke å snakke om den påkjenningen for eierne av butikken og de ansatte.
Men, hva gjør disse menneskene i Norge. Som kun er her for vinningskriminalitet, de har ikke en god nok grunn til å oppholde seg her i landet, mener jeg. Stopper man det der har man gjort masse for å forhindre at det skjer. Kombinerer man det med en skikkelig strategi på narkotika og rus kriminalitet er det ikke så mye å bekjempe for politiet. Da kan man blir mer effektive og kriminaliteten vil gå drastisk ned.
 
Hjelp-vi blir robbet!!!

Innbrudds-skade salg

Slapp av, idag er det en hyggelig melding. Vi har hatt enorm respons på vårt innbrudds-skade salg, på tross av minimal markedsføring. Hyggelig at det er stort sett våre trofaste kunder som får gleden av det. Vi har sagt det før, og sier det igjen- Vi har verdens beste kundemasse.

Mange fornøyde kunder ut døren, som har sikret seg drømmeklokken. Men vi har fortsatt mye igjen. Legger ut oppdatert liste, på hvilke klokker som fortsatt ikke er solgt.

http://www.lervikur.no/wp-content/uploa ... .07.09.pdf
 
De skriver selv at det er bare å sende epost eller ringe for en hyggelig prat. Så det skal være null problem :)

Hva er det som frister ? 8)