Grattis med en aldeles nydelig klokke! Brun kroko bør være innertier på denne.
Mye lekkert her! Likte godt (den gamle) komboen til TomB, men lurer på om jeg vil ha en litt mørkere reim... Selv om jeg forsåvidt likte den varianten også...
Hva heter den standard OEM foldespennen jeg skal ha? Dukker denne fra tid til annen opp på TS? Hva koster den ny vs brukt?
Heisann,
Litt off-topic, men kan en av dere som har en orginal foldespenne til speedmasteren bekrefte "modellnr."?
Jeg plukket en opp fra AD i dag og mistenker at jeg har fått 16mm i stedet for 18mm. Har ikke kjøpt rem ennå så det er ikke noe hastverk, men vil gjerne få det bekreftet før jeg tar turen tilbake for å bytte.
Jeg har fått: 94521633
Utifra det ofrei.com har å si så skulle jeg hatt 94521833, men AD bestilte denne spennen utifra serienr / modellnr på speedy´n min...
Drøyt et par tusenlapper ny tror jeg. Jeg solgte en for et par månder siden for 1250 her på forumet.
Jeg har en spenne liggende til min Speedy som heller ikke har fått rem ennå. Den har modellnummer 94521813, og er Omegas standard 18mm foldespenne. Jeg måler den fint til 18mm over baretten med tommestokk.
Så jeg tror nok at du har fått en 16mm spenne ut fra nummeret. Er spennen din i børstet stål? Så vidt jeg kan google indikerer 13 polert og 33 børstet utførelse.
Prøv å måle spennen. Nå har jo Omega originale 20/16-remmer også, men så vidt jeg har forstått er det mest vanlig med 20/18 (og det ser uansett bedre ut etter min mening.)
Ossur Soleim i Tordenskioldsgate selger Kuki reimer i alle farger og skinnkvaliteter. Bør sjekkes ut.