Endelig Omega-eier! Forslag til ekstra reim?

Medlem
21. april 2012
Innlegg
96
Sted
Oslo
Da har jeg omsider fått meg en Omega-klokke: Omega Speedmaster Broad Arrow

Jeg lurer på å skaffe meg en ekstra reim til denne. Kan noe krokobrunlig være aktuelt? Noen forslag der ute?
 
Redigert:
Hei, og gratulerer!
Jeg liker godt min speedmaster på rem, og synes da at foldespenne er et must.
Brun croco, sort kuskinn og kansje hvit Nato er gode forslag?
 
Takk for tips. Har du link til noen av disse? Har aldri kjøpt reim før, og vet ikke helt hvor det er best å lete...
 
Er på Tlf så linker får du av andre eller så er Google din venn:) ofrei.com og hirsch er et sted å begynne:)
 
Grattis med en aldeles nydelig klokke! Brun kroko bør være innertier på denne.

Det finnes mye info rundt remmer generelt og Speedy spesielt på forumet, så det er bare å søke i vei. Jeg anbefaler å søke via google i stedet for forumets søkefunksjon, inkluder da frasen "site:tidssonen.no" for å bare få treff fra forumet.

Noen greie steder å starte:

http://www.tidssonen.no/forum/omega-15/hvor-finner-jeg-oversikt-bilder-over-omega-remmer-8621/
http://www.tidssonen.no/forum/omega-15/den-o-store-speedmaster-tr%E5den-11237/
http://www.tidssonen.no/forum/klokker-7/anbefaling-av-remmer-8541/

Hirsch og Di-modell leverer meget bra remmer i det rimelige segmentet, The Watch Boys leverer OK remmer til veldig god pris, Sirtoli og ABP (?) leverer så vidt jeg har forstått ypperste kvalitet krokodille til tilsvarende pris. Omega sine egne remmer på foldespenne er nok å foretrekke men koster deretter. Og dette er bare et lite utvalg av alle produsentene du har å velge mellom :)
 
Grattis med en aldeles nydelig klokke! Brun kroko bør være innertier på denne.

+1

Noe ala denne kanskje?

20130122_173246.jpg
 
Takk til alle for svar! Lukter brun kroko lang vei. Likte godt den til boenna_69! Hvor finner jeg den?

Skal sjekke ut linkene og sidene til reim (takk for bra detaljinfo!).

Hva er "vanlig" å gå for originalt/ikke-originalt når det gjelder reim og foldespenne?
 
Min er original Omega med foldespennen som jeg syntes er meget lekker...

Kjøpte hele pakka brukt av en TS "good guy" som i et øyeblikk av galskap hadde solgt speedyen sin!

Originalt er jo sinnsvakt dyrt, men om det er verdt det blir opp til den enkelte. En mulighet er å kjøpe original spenne med en ettermarkeds rem, eller en vanlig krokorem med vanlig spenne.

20130122_183123.jpg


Går du for ettermarkedsløsningen har jeg denne ettermarkedsspennen (les fake) av diskutabel kvalitet som du kan få kjøpt veldig billig...

20130122_183959.jpg
 
Så Boenna_69 sin speedy på brun croco i går på NURK, og må si at det så rimelig snasent ut ja. Funker nok meget bra på sort croco også.
Men, ang sp.målet ditt rundt orginalt og foldespenne osv, jeg er av den klare oppfattning at det MÅ være orginalt i allefall. Ser "like" bra ut med en god Hiersch også, men spessielt foldespennen til Omega er rå! Synes nå jeg da;)
Grattis med flott klokke forresten!
 
ad9641da9658fbce767f9cf327c2f009.jpg


70f55d6dde4be6b11589d602655c1de7.jpg


Gratulerer :D

Her er et par bilder av min BA som jeg solgte for et par år siden. Oem deployant og rem i honning tror jeg det var. Eieren av denne lusker rundt her fra tid til annen så han kan kanskje hjelpe med koden på remmen om det er ønskelig.
 
Heisann,

Litt off-topic, men kan en av dere som har en orginal foldespenne til speedmasteren bekrefte "modellnr."?
Jeg plukket en opp fra AD i dag og mistenker at jeg har fått 16mm i stedet for 18mm. Har ikke kjøpt rem ennå så det er ikke noe hastverk, men vil gjerne få det bekreftet før jeg tar turen tilbake for å bytte.

Jeg har fått: 94521633

Utifra det ofrei.com har å si så skulle jeg hatt 94521833, men AD bestilte denne spennen utifra serienr / modellnr på speedy´n min...:confused:
 
Mye lekkert her! Likte godt (den gamle) komboen til TomB, men lurer på om jeg vil ha en litt mørkere reim... Selv om jeg forsåvidt likte den varianten også...

Hva heter den standard OEM foldespennen jeg skal ha? Dukker denne fra tid til annen opp på TS? Hva koster den ny vs brukt?
 
Mye lekkert her! Likte godt (den gamle) komboen til TomB, men lurer på om jeg vil ha en litt mørkere reim... Selv om jeg forsåvidt likte den varianten også...

Hva heter den standard OEM foldespennen jeg skal ha? Dukker denne fra tid til annen opp på TS? Hva koster den ny vs brukt?

Drøyt et par tusenlapper ny tror jeg. Jeg solgte en for et par månder siden for 1250 her på forumet.
 
Heisann,

Litt off-topic, men kan en av dere som har en orginal foldespenne til speedmasteren bekrefte "modellnr."?
Jeg plukket en opp fra AD i dag og mistenker at jeg har fått 16mm i stedet for 18mm. Har ikke kjøpt rem ennå så det er ikke noe hastverk, men vil gjerne få det bekreftet før jeg tar turen tilbake for å bytte.

Jeg har fått: 94521633

Utifra det ofrei.com har å si så skulle jeg hatt 94521833, men AD bestilte denne spennen utifra serienr / modellnr på speedy´n min...:confused:

Jeg har en spenne liggende til min Speedy som heller ikke har fått rem ennå. Den har modellnummer 94521813, og er Omegas standard 18mm foldespenne. Jeg måler den fint til 18mm over baretten med tommestokk.

Så jeg tror nok at du har fått en 16mm spenne ut fra nummeret. Er spennen din i børstet stål? Så vidt jeg kan google indikerer 13 polert og 33 børstet utførelse.

Prøv å måle spennen. Nå har jo Omega originale 20/16-remmer også, men så vidt jeg har forstått er det mest vanlig med 20/18 (og det ser uansett bedre ut etter min mening.)
 
Jeg har en spenne liggende til min Speedy som heller ikke har fått rem ennå. Den har modellnummer 94521813, og er Omegas standard 18mm foldespenne. Jeg måler den fint til 18mm over baretten med tommestokk.

Så jeg tror nok at du har fått en 16mm spenne ut fra nummeret. Er spennen din i børstet stål? Så vidt jeg kan google indikerer 13 polert og 33 børstet utførelse.

Prøv å måle spennen. Nå har jo Omega originale 20/16-remmer også, men så vidt jeg har forstått er det mest vanlig med 20/18 (og det ser uansett bedre ut etter min mening.)


Tusen takk for svar! Da ser det ut som at jeg har fått feil og må prøve å få byttet til 94521813.
Kan legge til at jeg skreiv litt feil i går, jeg har fått 94521613, ikke 94521633 som er børstet stål.

Igjen, takk for hjelpen!