Er dette en god deal? (16014 Datejust 1982)

Synest vel dette sier sitt "Klokken er nylig gått over med test av gange, blitt oljet, polert, og trykktestet. ?Klokken fremstår som særdeles strøken og er selvsagt 100% original. ??"

Virker som selger her ikke aner hva han gjør?eller ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Canelo
Nettopp derfor jeg spør, jeg aner ikke hva dette betyr, jeg kan merker, ref nr, modeller og ny-priser. Ingenting om de andre tingen ejeg BØR kunne for å kjøpe brukt i alle fall. Kunne du gitt det inn med teskje? Trenger virkelig all hjelp jeg kan få
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
16014 ligger på mellom 18-30k. Personlig er jeg ikke så glad i romertall, og synes DJ skal ha jubilee-lenke, men hvis du liker utseendet ser dette ut som et bra kjøp. Jeg tror dog at den har vært gjennom en polering eller to, men det ser ikke ut som den er overpolert så langt jeg kan se.
Nå skal det nevnes at jeg tror denne Fredrik er en Fredrik som tidligere har solgt DJs på finn, som jeg vet det har vært noen konflikter rundt. Det var blant annet en episode der han solgte et ur med en lenke som han mente var ekte, men som viste seg å ikke være det. Har jeg hørt. Jeg vet ikke noe om dettte selv, og er heller ikke 100% sikker på at det er sammen mann, blant annet fordi den "forrige" Fredrik bodde i Oslo, men ordlyden i annonsen høres ut som ham. Jeg vil også nevne at det er mange, blant annet folk jeg kjenner, som har handlet av ham og som bare har gode erfaringer. Jeg ville ikke nølt med å handle av ham selv.

Hvorfor mener dere at selger ikke aner hva han gjør?
 
  • Liker
Reaksjoner: Canelo
Ja, jeg ser nå at selger selv skriver at klokken er polert. Ellers er trykk-testing, oljing osv. vanlig prosedyre ved service. Med andre ord: Klokken har nettopp gjennomgått service. (Men hvis det er den samme Fredrik som jeg nevner over, så gjør han altså denne selv, uten at det behøver å bety at det er en dårlig utført jobb)
 
  • Liker
Reaksjoner: Canelo
Dette begynner å bli bra, takk for hjelpen så langt! Noen som vet hvor det evt finnes gode dealer på DJ rundt om i Norge, på nettet, F2F whatever? Jeg kan ikke klare å bruke mer enn MAKS 25', men det bør jeg vel få et fint ur for, eller?
 
Bør være gode muligheter for det. Datejust-er dukker opp med jevne mellomrom både på finn og her på ts. Anbefaler selvfølgelig å handle her. Ellers har Jonny Rolex ofte slike for salg: http://www.briljantwatches.com/no/

Når jeg tenker meg om ligger det en fin en på finn til 22k. Men den har jeg egentlig litt lyst på sjæl. ;)
 
Haha! Tenker du på den med hvit skive eller den two-tone som ligger der? Helt ærlig så smeltet jeg for den blå skiven på den jeg linket øverst i posten.
 
Den var fin @Skovdahl ! Noen andre som har forslag til hva jeg kan trylle frem med 25K? Dette er starten på mitt klokkeeventyr, så jeg må dra på med noe gøy, såfremt man finner noe gøy til 25k da...
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
@Longhairdontcare kan jeg spørre hvorfor man kjøper en Tudor hvis man kan få en Rolex?

@Canelo - Svært god finish, flott design, historie og billigere (mindre kostbart). Dessverre er det ikke in-house på nåværende BB, men det kommer på nye Pelagos og North Flag.

Ellers er det vanskelig å svare på spm, da det er svært objektivt. Man får vel ikke samme annerkjennelse fra det gemene hop med Tudor, men de har da fryktelig mye pent!
 
Syns North Flag er utrolig kul, fordi den ikke ligner på noen Rolex. Liker ikke Tudor sine Rolex-modeller, men heller deres egne. Rolex-Tudor greia blir bare en sånn slags identitetskrise, og det er vel så vidt jeg vet det de sånn halvveis har vært gjennom. Tror nok jeg går for en Omega som første kjøp, så får Rolexen komme etterhvert ;) @Longhairdontcare
 
Syns North Flag er utrolig kul, fordi den ikke ligner på noen Rolex. Liker ikke Tudor sine Rolex-modeller, men heller deres egne. Rolex-Tudor greia blir bare en sånn slags identitetskrise, og det er vel så vidt jeg vet det de sånn halvveis har vært gjennom. Tror nok jeg går for en Omega som første kjøp, så får Rolexen komme etterhvert ;) @Longhairdontcare



Kan ikke du kjøpe denne slik at jeg kan gi deg et skambud etterpå? :):) (Enda ikke sett en til salgs på sonen :()
 
Den DJ'en du linket til vurderte jeg i et lite øyeblikk da jeg kjøpte min, men jeg likte ikke romertall og syns ikke den kledde lenken.
Ha is i magen, ikke kjøp for tidlig. Ikke kjøp bare for å kjøpe.

Er mye å velge mellom til 25 :)
Har du sett på Panerai Luminor?
Har sett noen PAM111 til rundt 25, du kan jo også prute litt, bare du ikke kommer med skambud:)