- Medlem
- 29. jan. 2010
Lykke til! Godfølelsen finner du nok i begge to. =)
Er rimelig sikker på at jeg "dessverre" finner mer godfølelse i engelskmannen. Tysk er for meg litt sterilt og kaldt. MEN; det funker. Æsj, valgets kval.
Lykke til! Godfølelsen finner du nok i begge to. =)
Er rimelig sikker på at jeg "dessverre" finner mer godfølelse i engelskmannen. Tysk er for meg litt sterilt og kaldt. MEN; det funker. Æsj, valgets kval.
hehe, jeg er vel ikke akkurat den i kompisgjengen som er kjent for å tenke fornuftig. Jeg velger å mene (tro?) at jeg dermed har et litt festligere liv enn mange andre. En av kjennetegnene er jo at man henger på TS.
RR er full av problemer. Det er det ingen tvil om. ML er et mye bedre valg med tanke på kvalitet. Har du tenkt på BMW X5?
Men ingen slår RR i klasse, overdådighet og kvalitetsfølelse. Det oser av luksus og komfort i en ekte Vogue. Hadde jeg vert deg ville jeg like vel gått for ML da jeg vet det er mye trøbbel med RR.
Faren til en bekjent av meg hadde en ny RR sport. Den hadde han seriøst mer på verksted enn han hadde den på veien, til slutt var han så lei at han gikk inn på motorpool og sa "denne bilen kan du få gratis av meg" og kjøpte seg en ny BMW X5.
Han er forøvrig strålende fornøyd med BMWn. Mulig hans RR var en mandagsbil, men stort sett ligger de på bånn i biltestene når det kommer til kvalitet. Eneste merket som generelt kommer dårligere ut er Jeep, og i blant også Chrysler.
Denne 190hk TDV6 motoren som blir nevnt må jeg og nevne at er slapp, den finner du både i Vogue og Sport. Men ofte er dette det eneste alternativet da TDV8 blir veldig dyr, og sjelden.
Håper det er til hjelp. Jeg sier Har du penger kjøper du Vogue, har du lyst til å bruke de på annet enn bil gå for ML
hehe ja det blir ofte slik at man håper man finner et problem med bilen man skal prøvekjøre nettop fordi det er noe i underbevisstheten som forteller deg at det ikke er en bra eller fornuftigbil å kjøpe! men det er ikke alltid fornuften som råder Gjorde det samme selv for to uker siden, tradet inn min 2007 BMW 116i som jeg var veldig fornød med, mot en 2008 120d med alt utstyr. Mellomlegget var i mine øyne enormt, men lysten sammen med en utlånsvillig bank styrer handelen enkelt hehe vi lever bare en gang, gjør vi ikke?
Absolutt! Og jeg er rimelig sikker på at den jevne TSer lever litt bedre på mange måter - nettopp fordi vi unner oss saker og ting som ikke nødvendigvis står på agendaen til Kaptein Fornuftig.
Å bli kalt fornuftig tror jeg forøvrig jeg hadde tatt som en fornærmelse. Samtidig er det mulig kona skulle ønske det var annerledes. (og en hel bil kan jeg jo ikke smugle inn i en boks i skapet).
Hei dere,
Tenkte jeg skulle stille et spørsmål her inne hvor jeg ikke umiddelbart blir møtt av entusiaster, og dermed partiske meninger.
Jeg har vært der og havnet på Touaregen.
Tenk deg om, hvilke type mennesker er det som kjøper ny bil bare ved å kjøpe en nyere årsmodell av den modellen de alt har?
Hint: Bilen de bytter inn er gjerne en Avensis.....
......
Helt feil. Vet om mange, personer som har over snittet av interesse for bil gjør det. Og dermed ikke henger seg veldig mye opp i økonomien.
Når man har hatt lappen i nogle år og noen biler vet man å sette pris på den og den modellen, det og det utstyret.
En onkel har hatt lik bil siden 1966 ved å skifte hvert 3-4 år...
.....
Allikevel ble jeg skuffet. Selv om jeg ikke kan sette fingeren på det er det noe med denne bilen som gir meg følelsen av å kjøre lastebil. Det er ikke kjøreegenskapene, men jeg tror det rett og slett er størrelsen. Følelsen av å se ned på et stort panser av denne typen er bare ikke min greie.
.....
Lastebil ja, det forundrer meg ikke, men lekker bil er det i alle fall!
Så neste runde blir med en 08 ML med full AMG, det ser i alle fall jævlig gromt ut! Har den med eksosanlegget og?
jepp!