Erfaringer med WatchWinderWorks

@chronometer
Det inntrykket jeg har er at både WatchWinderWorks og Beco kjøper disse fra dette selskapet: http://www.watchwinder.com.tw/company/

Altså at begge to kjøper fra samme asiatiske selskap. Mulig at Beco lager de litt dyrere/eksklusive modellene selv (?), men ganske sikker på at Boxy-serien ikke er "in house".

Kanskje @Fyrsten vet mer om dette i detalj?

Dette vet jeg faktisk ingenting om, men det stemmer at Beco benytter underleverandører (jeg tror heller ingen av watchwinder-merkene lager noe "in-house"). Så jeg tør ikke si noe sikkert :)

Redigert av en moderator:
Mulig jeg tar feil, men det ser ut som om Boxy er produsent av flere av winderene i Beco sin portefølje. De er i alle fall svæææært like, men har ulike modellbetegnelser.

Ser forøvrig ut som om "Boxy Brick" er på vei ut av sortiment og erstattes med Fancy Brick. Den er forøvrig "Product of the week" med en ganske ok pris(?)

Følger denne tråden videre, har vært i markedet for en winder lenge, men har ikke klart å lande på noe da jeg lider av kronisk beslutningsvegring. Mye mulig en Fancy Brick er veien å gå.

Mulig jeg tar feil, men det ser ut som om Boxy er produsent av flere av winderene i Beco sin portefølje. De er i alle fall svæææært like, men har ulike modellbetegnelser.

Ser forøvrig ut som om "Boxy Brick" er på vei ut av sortiment og erstattes med Fancy Brick. Den er forøvrig "Product of the week" med en ganske ok pris(?)

Følger denne tråden videre, har vært i markedet for en winder lenge, men har ikke klart å lande på noe da jeg lider av kronisk beslutningsvegring. Mye mulig en Fancy Brick er veien å gå.

Usikker på om jeg likte utseendet på Boxy Fancy bedre enn den originale, men om den originale er på tur ut så er jo Fancy det beste valget.

Da kom pakka på døra. Dama har mao. kjøpt en julegave som hennes bedre halvdel ønsker seg og som hun i sin villeste fantasi ikke hadde funnet frem til og kjøpt på nettet. :mrgreen:

Da kom pakka på døra. Dama har mao. kjøpt en julegave som hennes bedre halvdel ønsker seg og som hun i sin villeste fantasi ikke hadde funnet frem til og kjøpt på nettet. :mrgreen:

@Loevhagen ta gjerne noen bilder med det sylskarpe kameraet ditt og del inntrykk angående kvalitet, finish etc :)

Hadde satt stor pris på det :)

@Kenny1000 @Fyrsten

Er det slik at den originale Boxy er på tur helt ut av produksjon eller bare på vei ut av sortimentet til Beco?

Hvor finner dere denne informasjonen?

@Kenny1000 @Fyrsten

Er det slik at den originale Boxy er på tur helt ut av produksjon eller bare på vei ut av sortimentet til Beco?

Hvor finner dere denne informasjonen?

@acnorway.

Min informasjon er fra Beco :)

Men merk at jeg ikke vet hvem som faktisk produserer Boxy for dem, om det er identisk med produktene som har blitt linket til tidligere, en spesialutgave av disse, eller om det kan være en helt annen produsent (det ville jo ikke være første gang produkter har blitt kopiert/"inspirert av" i Kina).

@Loevhagen ta gjerne noen bilder med det sylskarpe kameraet ditt og del inntrykk angående kvalitet, finish etc :)

Hadde satt stor pris på det :)

Will do. :)

Måtte bare pakke opp forsiktig for å se og se på strømkravene de har (input). Her er BLNR satt inn for å teste om "passformen" er grei. Og, det er den for min wristsize.

Prøvde først med for høy input, og da gikk det slik. :mrgreen:

10860136_730970476991527_228808848_n.jpg

...Riktignok trenger man å kjøpe en strømforsyning i tillegg, siden den som følger med er 110 V...

Trodde det jeg også, men bak på omformeren i pakka står det følgende - så egentlig er det nok å kjøpe et reiseadapter til noen få kroner da det kun er støpselet som trenger å "formes om". :)

20141210_144412_1_zps96383e8d.jpg

Trodde det jeg også, men bak på omformeren i pakka står det følgende - så egentlig er det nok å kjøpe et reiseadapter til noen få kroner da det kun er støpselet som trenger å "formes om". :)
Det var som pokker. Det har jeg oversett. Aldri sett en strømforsyning med så stort spenningsområde, uten at man må vippe over en bryter. Da er det vel egentlig bare å klippe av det amerikanske støpselet og sette på et norsk.

Det var som pokker. Det har jeg oversett. Aldri sett en strømforsyning med så stort spenningsområde, uten at man må vippe over en bryter. Da er det vel egentlig bare å klippe av det amerikanske støpselet og sette på et norsk.

Når den takler fra 47-63 Hz så er også det GODT utenfor standarden vi er vandt med... :mrgreen:

Når den takler fra 47-63 Hz så er også det GODT utenfor standarden vi er vandt med... :mrgreen:

Feil. :mrgreen: Det er godt innenfor standarden. På enkelte omformere står det 50-60Hz - og på andre oppgis 47-63Hz.

Når man oppgir 50-60Hz så er det nominelt. Det vil si at i virkeligheten så er det 47-63Hz.

Så det så. :)

@Loevhagen hva er ditt inntrykk av finishen og kvaliteten på winderne? :)

Er de stillegående?

Helt ærlig så har jeg kun pakket opp 1 av 4 for å skyte et par bilder. Men, vet du hva - jeg skal ta en tur til Clas O. i morgen og skaffe et reiseadapter som tar US-plugg for å teste - og gi deg et svar da.

PostScript: Har også bestilt batteripakka (3.3Vdc / 2A) slik at denne winderpakka kan gå utelukkende på batteri. 4 windere snurrer visstnok i ett kvartal på den pakka. 1 winder varer 1 år på samme batteripakka. Det kan jeg leve med - og bytte ut 4 stk. batterier 4 ganger i året er ikke noe stress.

PostScript mkII: Noen kjøper windere i luksusklassen. De må gjerne det. På samme måte som enkelte kjøper high-end høyttalerkabler. Elektronene skal kun ledes fra A-B og klokka skal bare snurres litt her og litt der. :)

Er brookstone eneste muligheten for å få bestilt dette?
Sendte en mail til selgern på ebay, men de har jo tatt helg nå hehe så får se hva vi får til på mandag.

OK - julemat spist og winderen er da utpakket og jeg kan sette dette opp.

Første steg:

Hvilken retning skal den settes opp til å rotere? Winderne kan rotere cw, ccw og bi-directional. Rolex sportsur skal / kan roteres begge retninger og skal ha ca. 650 turn / dag (ref. Orbitas database)

Andre steg:

Winderne kan setes opp i tre ulike modi TPD (turns per day): 672, 960 eller 1248. Setting I er da det nærmeste - og klokka snurres da 28 ganger og stopper i 1 time og gjenta syklusen.

Tredje steg:

Batterier inn i eliminatoren bestilt separat fra Australia, plugget den inn i skinna de separate winderne står på - og vips - joda den virker - og lyden er som en svært svak servomotor i RC-biler når du legger øret nær winderne.

Liker at disse modulene nå surrer og går på batteripakke. :) Strømadapteren kan jeg bruke en annen gang hvis jeg vil, men batterier gjør det hele mye mer fleksibelt.

Redigert:
Andre betraktninger ett døgn senere:

- Dette er ikke winderen for den som vil ha mahogny og edeltre. Disse er i plast og er laget for å være billige. Hvor lenge de varer, vet jeg ikke - så hvis de ryker så gir jeg beskjed
- Volumet mellom puta klokka festes på og støvhetta/-koppen er ikke allverden. For de klokkene jeg har så er det ikke et problem - men for ei feit tjukk og stor klokka, så vil jeg anta det vil bli trangt med støvhetta

Jeg har en Boxy Fancy på vei i posten, mini review kommer. Tipper disse er temmelig like, med unntak av design/ utvendig plast.