Etter polering fra AD

Medlem
1. des. 2010
Innlegg
2.160
Sted
Haugesund
Har noen av dere opplevd å få ett dårlig polert ur av AD? Når det har vært inne til polering oss godkjent forhandler av merket?

Grunnen til at jeg spør er på grunn av at jeg nettopp kjøpte meg en ny Breitling som hadde vært inne til etterpolering rett før salg. Merket umiddelbart at poleringen ikke var særlig forseggjort, fortsatt mange hairlines igjen i lenke/kasse og om man holder stålet i lyset så kan man TYDELIG se "arr" etter poleringen, dvs mikroskopiske hairlines over alt!

Er dette normalt å oppleve fra urmakere?

-Oliver
 
Hørtes ut som noe jeg ville levert tilbake for en ny polering. Du får aldri tilbake den nye "gløden". Men det hørtes ut som det var langt fra det. Hvor var det? Er det mange kriker og kriker på klokken er det vanskelig å polere. Får du fanget det på bilder? Good luck
 
Greia er at jeg kjøpte det etter polering. Har ikke kvitteringen på det. Men for meg går det fint, har min egen
Fordom poleringsmaskin så det fikser jeg selv. Men lurer egentlig bare på om dette er vanlig praksis.

Vil helst ikke nevne navn da jeg bare har gode erfaringer fra plassen tidligere. Klarer nok ikke å fange dette på bilder, under ett mikroskop gjerne :p
 
Har hatt et par klokker hos Kristensen for polering.
De har kommet tilbake som nye, og et par av dem var mildt sagt beat up.
Anbefales
 
Nå selger de snart Breitling over disk på 7/11.

Det jeg vil frem til er at det er stoooooooor forskjell på urmakere.
 
Nå selger de snart Breitling over disk på 7/11.

Det jeg vil frem til er at det er stoooooooor forskjell på urmakere.

Ja det vil jeg tro! Vil faktisk påstå at jeg kunne oppnådd bedre resultat med mitt utstyr i forhold til arr`ene som er etterlatt etter den poleringen der. Men stiller ikke de forskjellige merkene krav til AD`ene om hvordan de vedlikeholder urene "deres" ?
 
Nei, de er nok ikke det.. Er nok andre som er bedre på det:) Skal ikke forsvare de i såmåte, men de som jobber der inne har nok arbeid til langt over hodet! Og det kan virke som at når de kommer til en poleringen jobb, da tar de seg ikke god nok tid til å gi kunden det resultatet man forventer:( Vet ikke om det kan virke sånn for dere som har hatt poleringsjobb via Swatch Group Nordic?
 
Det er min absolutte erfaring også. SGN er strengt tatt den mest ræva representanten for Omega jeg har vært borti noen sinne.

Får en SMP tilbake med deler av de polerte delene i lenken mattet og noen av de matte delene polert. Dette er snakk om en åpenbart rushjobb, venter man i 6+ uker på en jobb kunne man like gjerne ha ventet en uke eller to lenger om jobben bare ble utført perfekt.

Når en klokke havner på service hos SGN mener jeg at jeg har tapt; det eneste ønskelige er at klokken går til Omega i sveits. Prisen blir omtrent den samme og jobben av en helt annen kvalitet.

Er ikke SGN i stand til å utføre jobben på en skikkelig måte burde de heller bare la være å gjøre den i utgangspunktet. At de har mye å gjøre er for meg som sluttkunde knakende likegyldig dessverre.
 
Nei nå må dere være snille og tenke på oss som har sansen for vintage, med den hyppige flippingen det er her på forumet - og krav til "Mint condition" sitter vi stakkarer igjen med ihjelpolerte drømmeur til salgs..... skjerp dere !! :(
Tom
 
Det jeg får polert har fortsatt en 20-30 år på seg før det kanskje kan kalles vintage så det tror jeg går riktig så fint. Inntil det vil jeg gjerne ha en fin klokke i fin stand.
 
Nå selger de snart Breitling over disk på 7/11.

Det jeg vil frem til er at det er stoooooooor forskjell på urmakere.

Når jeg leser sånt får jeg lyst å kvitte meg med SA-en min. Passer dårlig med tanke på min siste investering i et duo-skap!

Sorry for å gå off-topic! :)
 
Nei nå må dere være snille og tenke på oss som har sansen for vintage, med den hyppige flippingen det er her på forumet - og krav til "Mint condition" sitter vi stakkarer igjen med ihjelpolerte drømmeur til salgs..... skjerp dere !! :(
Tom

Jeg snakker ikke om at uret er UNDERPOLERT, men heller at det er polert med feil utstyr. Når poleringen setter igjen millioner av hairlines så kan det ikke kalles en polering i mitt hode.
 
Har en håndfull klokker ventende på service hos Swatch Group nå. Jeg har blitt fortalt av en ursjappeansatt at de nå har fått skikkelig utstyr for polering av bl.a. lenker slik at de slipper å styre med teip og mer eller mindre kan putte den i en holder og trykke start.

Er det noen som har ferske erfaringer med poleringsjobber hos SGN ? Vurderer å be de om å glemme det hvis det ikke blir ihht original spec.
 
Har en håndfull klokker ventende på service hos Swatch Group nå. Jeg har blitt fortalt av en ursjappeansatt at de nå har fått skikkelig utstyr for polering av bl.a. lenker slik at de slipper å styre med teip og mer eller mindre kan putte den i en holder og trykke start.

Er det noen som har ferske erfaringer med poleringsjobber hos SGN ? Vurderer å be de om å glemme det hvis det ikke blir ihht original spec.

Jeg får svare meg selv da:
Spurte SG om jeg faktisk ville få tilbake klokkene med fabrikkspec på poleringen. Fikk da til svar at de måtte sendes til Sveits for nytt prisoverslag...
Litt pussig når de initielt sendte meg link til hvordan de skulle utføre service som presiserte at poleringen skulle være helt topp:
OMEGA Watches: Complete maintenance service
 
Jaja, får tilbake (skal få) 2254'en min fra Swatch i Tyskland denne uken. Blir spennende å se kvaliteten på resultatet.
 
De som driver med polering på manufakturene er spesialisert: De gjør bare det og man kunne si at det er ikke bare bare å fortjener sin plass der.
Derfor er det sjeldent at noen urmaker får det til på en lignende måtte: Spesielt hvis han ikke demonterer fullstendig klokken og jobber på kassen helt atskilt fra resten: Bezelen, kronen, bakk kassen etc...
Ekte polering arbeid jobber seg trinn per trinn før montering av klokken selv: Det er ikke noe rask greie urmakeren gjør siden du drikker en pils på en uteterrass.
 
En bekjent av en bekjent fikk Submariner'n sin ødelagt etter polering. Den var levert til polering hos en generic urmaker som ikke hadde Rolex som fagområde - det endte med at kassen faktisk ble deformert! :/

Jeg polerer selv - så får jeg da heller bruke god tid på det og ha kontroll med det hele veien selv :)
 
Fikk SDn min tilbake fra servise for en uke siden og måtte tilbake med den siden kassen ikke var 100%. Det var mer litt dårlig kvalitets kontroll, en dårlig polering. Askeland fixset det i løpet av 5min uten problem.