Prisene for 36mm ligger vel fra 20-25', for 39mm ca 30'
Anbefaler 39mm dersom du er mer komfortabel med litt større ur, selv om det er helt korrekt at 36mm explorer ikke virker liten i virkeligheten
Vedlagte bilder er alle av 39mm.
Ser den, og hadde det ikke vært for all historien med 36mm så hadde nok trolig valget vært enklere. Noe skit at det er så mye følelser involvert i klokkekjøp da.
På den annen side hadde det ikke vært for all historien er det jo mulig dragningen hadde vært mindre uansett størrelse.
Historien vil da 39mm ha med seg også? exploreren har jo heller ikke sett ut som 36mm fra dag en heller. Sir edmund hadde en 34mm på hånden med 19 mm rem visstnok. Huffa!
Jeg må sant som er si at jeg glad evolusjonen har gått sin gang men for all del, konservatismen er en iboende egenskap hos oss mennesker! Alt var bedre før
Jeg må sant som er si at jeg glad evolusjonen har gått sin gang men for all del, konservatismen er en iboende egenskap hos oss mennesker! Alt var bedre før
Tror du har hele greien der. Evolusjon som har vært er bra, den som skjer nå viser oss bare at tiden går og at vi (meg og deg.. meg hvertfall ) sakte men sikkert blir utdatert og gammaldags!
Når det er sagt så viste jeg faktisk ikke at Exploreren var 34mm før. Trodde den alltid hadde vært 36mm. Endrer litt av mitt syn på 39mm. Uansett så har jeg små hender og hadde nok gått for 36mm til meg selv
Jeg regner med at overgangen fra 1016 til 14270 for 20 år siden, med nytt safirglass og modernisert skive, var en større kamel å svelge for Explorerfansen enn årets utvikling.
Skal man være historisk korrekt er det kanskje denne som gjelder:
Jeg gikk for Explorer 36mm og når jeg sammenlignet den med 39mm på Bjerke i Bergen, pustet jeg lettet ut. Jeg hadde gjort det riktige valget. 36mm var helt perfekt og nå ligger ML Pontos 43mm og begge ML Pontos 40mm i skuffen som de store klumpene de er