Explorer det mest perfekte i Rolex-katalogen?

Explorer ll er så og si lik (synes jeg) min Air King.......denne er dog 34 mm.
Begge to er nydelige ur og jeg hadde nok beholdt Air Kingen uten noe knussel hadde det ikke vært for størrelsen.
Kona mi arvet den og min nåværende Rolex er en GMTllc....
Uansett.
Parrer man Exp og SUB eller GMT får man en Datejust ll med glatt bezel.....
Dette vil muligens være min store kjærlighet en gang i fremtiden, hvis ikke day-date skulle vokse seg opp til 40mm+
En gang, når jeg blir voksen ;)

Må si Explorer har vokst utrolig mye på meg!. Skjønner nå fasinasjonen for denne modellen:)

Jeg vurderte ikke engang Rolex, og likte bedre skinnreim enn lenke, men da jeg fikk se Exploreren, måtte jeg bare ha den! Og har ikke angret et sekund.
Den er strippet for all unødvendig stasj, og har en utrolig vakker skive og symmetri,( uten crowguards) ;), for ikke å nevne at den sitter på håndleddet, som om den var laget til meg!
Dette er for meg en keeper :)

Jeg vurderte ikke engang Rolex, og likte bedre skinnreim enn lenke, men da jeg fikk se Exploreren, måtte jeg bare ha den! Og har ikke angret et sekund.
Den er strippet for all unødvendig stasj, og har en utrolig vakker skive og symmetri,( uten crowguards) ;), for ikke å nevne at den sitter på håndleddet, som om den var laget til meg!
Dette er for meg en keeper :)

Jeg er helt enig i at den sitter perfekt på håndleddet ditt. På enkelte menn synes jeg den blir i minste laget, men på en kvinne er den helt perfekt.

Det er kanskje den klokken jeg vet om som er mest "behagelig" å hvile blikket på. Utrolig fin symmetri og ryddig skive. Rett og slett bare en elegant og tøff sportsklokke som går til alt. :)

IMG_1623.jpg

Jeg må si at dette uret vokser urovekkende mye i tankene mine om dagen. Og jeg som trodde jeg var satt nå med min AT....

At den mangler dato og cyclop lever jeg godt med, til og med det at den er uten crownguards. Det mest komplette ur?? Kan noen gi meg noe annet å tenke på i den kategorien.

NEEEEI TAAAAAKK, HAHA:D Cyclop er det mest ufyselige med Rolex spør du meg. Polerte midtledd er også gyselig. Meeen, smak og behag;)

Cyclop er et av de viktigste varemerkene til Rolex, og som gjør at det skiller seg fra andre ur. En Rolex uten cyclop og dato er en naken Rolex!

AW:)

Cyclop er et av de viktigste varemerkene til Rolex, og som gjør at det skiller seg fra andre ur. En Rolex uten cyclop og dato er en naken Rolex!

Å legge inn en dato og en cyclop på exploreren vil totalt ødelegge det perfekte designet på en Explorer I. Den er så enkel, så ren og så velbalansert, og det er det som er så riktig med den. Dens nakenhet er dens skjønnhet. Noen vil kalle den kjedelig fordi dem er så enkel, men bare fordi den drukner i alt Ed Hardy blinget deres, så er det ikke klokken det er noe galt med :)

Nei, har hatt GMT-MASTER C og ble meget fort mettet av både cyclop og polerte midtledd. Hadde også en Milgauss GV og på den irriterte jeg meg grenseløst over det grønne glasset. At midtleddene var polert og at sekundviseren var alt annet enn normal gjorde ikke saka bedre. Neei, takker meg til det enkle uten en masse non-sense;) LESS IS MORE ;)