Jeg har litt forskjellige erfaringer med chrono24.no. Som de sier her inne: "buy the seller, not the watch".
Min erfaring er at hvis de svarer seriøst, kan sende meg bilder av klokken med mitt navn skrevet på en lapp ved siden av og du har googlet dem nok til å finne postive (eller hvertfall ikke negative) feedbaks, så er det greit.
Jeg har opplevd en del at de billigste klokkene er lokkepriser. Løp rumdt hele Roma etter de billigste klokkene jeg kunne finne på chrono24, men fikk alltid svaret: "åhhh, jeg solgt akkurat den klokken, men jeg har denne litt dyrere i stedet....". Jeg ser fortsatt at de billige klokkene ligger ute for salg, så hvorfor ikke ta ned annonsen om klokken er solgt...?
Det jeg er mest skeptisk til er at de stort sett kun godtar banktransfers. Jeg liker best paypal der jeg kan betale med mastercardet mitt og på en måte være dobbelt forsikret om det skulle gå skikkelig galt. Foreløpig har jeg kun kjøpt to klokker hvor begge deler har gått bra. Da har selgeren fremstått som ryddig og pålitelig. Har omgen erfaring med de Kinesiske, men har en rar tanke om at de selger mye "frankenwatches" etc. veldig billig.
En annen erfaring jeg har, som sikkert du blir glad for å høre er at jeg har funnet de samme klokkene billigere på selgerens egen hjemmeside enn på chrono24. God research lønner seg, samt prutting.
Vet også at mange reiser til butikken og handler, etter å ha sett den på chrono24. Bare husk at 25% moms må betales.