Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
11. juli 2010
Sted
Oslo
På jobben i dag var det en kar som kom bort til meg med hans nye Fakeling..hehe. Det var en Navitimer, kjøpt i Thailand visstnok. Fake som et uvær, med quartz-verk og greier, men den så HELT ekte ut på mer enn 30cm avstand. Jeg skjønte først at den var fake da jeg kjente på vekten. Lenken så helt ekte ut, med skrudde links til og med. Inskripsjonene på baklokket var veldig bra gjort, uten skrivefeil og slikt som er typisk for fake klokker. Skiven var også meget pent detaljert. Var som sagt bare vekten og quartz-verket som gjorde at jeg så at den var fake. Nå skal det sies at jeg er en Omega-mann (i motsetning til alfahann? Hehe :D ), men denne var virkelig bra laget. Det er skummelt når fake klokker ser såpass ekte ut! Den kom til og med i en svært forseggjort Breitling-boks. Det er litt skummelt når klokker ser såpass bra ut at man lett kan selge en fake til full pris bare ved å legge ut bilder på finn..

Man kan få kjøpt falske klokker med boks og papirer. Klokker som ser så ekte ut at selv AD´er bommer og tror at de er ekte.

Skummelt? Absolutt!

vet at det finnes en kopi av super avenger med asiatisk 7750 kopi urverk, som tar imot orginale deler som bezel, skive og lenke...

Jeg følger litt med på et kopi klokke forum iblant, og det er skummelt hvor mange som modder fake med orginale deler, særlig panerai'er...

Det er jævelig skummelt spør du meg, og jeg er sterkt motstander av dette kopi greiene! Og det blir jo på en måte bare verre jo bedre kopiene er! Påfølgende mer og mer svindel og lureri også, spesielt for de som skulle ende opp med et sånt eksemplar som feks "Breitling SA`en" nevn her og tro de har kjøpt det real deal.

« FAKE WATCHES ARE FOR FAKE PEOPLE ! » Be authentic. Buy real.

Himmel... etter å ha lest litt på det forumet blir jeg særs skeptisk til å kjøpe noe som helst brukt uten papirer fra norsk AD.

Skremmende på mange måter det der.

Hvem pokker vil gå rundt med en fake AP ROO på armen? Det gir jo overhodet ingen mening.

Jeg forstår ikke at denne tråden ikke er lukket.

WUS sin bizzare holdning minner i beste fall mest om en struts som stikker hodet i sanden. Det er på alle måter mye bedre å dele informasjon og sørge for at alle vet hva som finnes der ute.

Les; jeg skjønner ikke hvorfor en slik tråd skal lukkes overhodet.

Leste litt her. Er det mulig! De diskuterer jo intenst noen av de samme tingene vi gjør her, bare med fake ur! Eksempelvis hvilke hjemmesider som forsøker å lure den uerfarne fake-ur kjøper. For noen tapere......

Jeg liker godt slagordet deres:

RWG
Fine watches, fine people

:p

Jeg kom over en fake GMT Master II for en tid tilbake. Prøvde på og alt.. Jeg tror maks en håndfull mennesker her inne kunne avslørt den som fake. Det er vanvittig skummelt! Etter det har jeg så godt som utelukket finn.no. AD og folk her inne er de eneste som får lov å selge meg noe.

Det er på alle måter mye bedre å dele informasjon og sørge for at alle vet hva som finnes der ute.

Enig.

En av de virkelig skumleste nettsidene jeg har sett er denne: http://www.jewelryandwatch.com/index1.html Her selges ombyggingskit som kan forvandle en ordinær 5513 til en militærutgave, komplett med ferdig patinerte og svært godt lagde skiver, og ferdige klokker som er blandinger av originaldeler og veldig forseggjorte kopideler. Flere av disse klokkene vil kunne lure hvemsomhelst.

WUS sin bizzare holdning minner i beste fall mest om en struts som stikker hodet i sanden. Det er på alle måter mye bedre å dele informasjon og sørge for at alle vet hva som finnes der ute.

+1.
Dette må da være svært nyttig info for enhver som vil ha fullt overblikk over risikoen det er å handle der ute på internettet.

Helt riktig, mange av de seriøse klokkeforumene slår ned på all informasjon som har med fake å gjøre. Det igjen fører til at folk har ikke peiling på kvaliteten på kopier, forumene gjør i dette tilfellet kopi bransjen en tjeneste og vanlige klokke interesserte fortsetter å bli lurt av svindlere, idiotisk.

Kudos til tidssonen for å holde denne tråden åpen, fortsett sånn :)

Helt riktig, mange av de seriøse klokkeforumene slår ned på all informasjon som har med fake å gjøre. Det igjen fører til at folk har ikke peiling på kvaliteten på kopier, forumene gjør i dette tilfellet kopi bransjen en tjeneste og vanlige klokke interesserte fortsetter å bli lurt av svindlere, idiotisk.

Kudos til tidssonen for å holde denne tråden åpen, fortsett sånn :)

Jeg ser poenget ditt. Jeg er bare redd for at nye besøkende på denne siden skal bli ledet i feil retning. Det er fristende å få en klokke som ser ut som den koster 100 000 for 3-400 kroner. Jeg er derfor litt skeptisk til å legge ut disse webadressene.
Men som sagt, hvis det ikke bryter mot TSs regler, bøyer jeg meg for dette.

Status
Stengt for ytterligere svar.