Fake

Her fant jeg en på en sketchy forum, original skive på en rubberclad. Skremmende at folk er villig til å bruke så mye penger på noe som er fake.

My Franken is finally here :) - RWG: REPLICA WATCHES GUIDE FORUM

Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken. Må ikke klikke på linken.

Kan til nød forstå at noen posører blir litt brydd når de blir avslørt som fake'ere.
Men å gå ut med høye kneløft å nærmest skryte av sitt siste fake innkjøp blir for meg totalt ufattelig.:confused:

Litt som; Hei, jeg misbruker narkotika og banker kona mi. Hvilke lovbrudd driver du med?

Amatørfascistene...

Phew... Snakk om understatement.:p

Det der var dråpen for min del.

Kommer aldri til å handle brukte klokker online etter jeg dette. Var ikke klar over at de hadde egne forumer hvor de diskuterte temaer som "1. gen Fiddy vs. 2. gen Fiddy from WT" eller "My brand new 312 arrived today" osv.

Yikes. De fakesene ser skremmende ekte ut. Veldig ubehagelig å vite at de er i omløp. Tenk følelsen av å kjøpe en Fiddy på ebay for 100.000kr og etter 3mnd finne ut at det er en 2. eller 3. generasjon fake og verdien er 0. Grøss.

De merkene mest representert på falsk marked har skapt sin egen Kinesisk erkefiende på noen måte…
Med å spille på behov mange mennesker har, i sin markedsføring: Å bli sett som suksessfull, å bli akseptert blant "de beste" med den eller denn klokkemerke på armen.
Disse som bruke falsk klokker, vesker, klær, sko etc er slags "offer" for de bildene våres kjære TV sender konstant: Du er rik, du er best, du bruker disse merkene for å signalisere det, du skal bli akseptert, populær, tøff…
For eks: Alt for mange menn tror at en Rolex er en "Oyster opener" og håper for litt mer flaks hoss damene med det…
Eller en Panerai vil gjør deg tøff som Rambo… Men Rambo er en fattig krigsmaskin: Hvordan har han råd til Pam?
Jaja, ikke viktig...
Visjonen at mennesker som er rikest er overlegne over alle andre på alle punkter, skaper det behov for de enkleste/fattige til å etterligne dem. Jeg ser rik ut, jeg skal bli akseptert blant de andre.
Det er nok trist å utnytte med sin markedsføring, enkelte mennesker sin behov til å bli akseptert i samfunn: Men ingen klandrer disse varemerker. Mest av alle hyller dem i sted.
Klart at det er lov til å bruke stor penger mengde hvis mann kan det og mann liker bra klokker: Men da mann gjør det for sin egen nytte, ikke til nytte av de andre BARE, som en "faker" gjør.
Mennesker har brukt pynt siden steinalderen for å signalisere sin status: Men før i tiden, mann brukt en halsband med bjørneklør for å bevise sin styrk og mot. Disse kunne ikke kjøpes på butikken og var vel fortjent.
Nåtiden er sån at mange mennesker kjøper sin status i samfunn: Dem kjøper sin "kvaliteter" på noen vis måte.
Takk til våres mediene og markedsføringene som omringer oss: Aksepterings behov har vokst opp og status behov er større en aldri før.
Når jeg ser en mann med en falsk luksus klokke, tenker jeg at han har ikke forstått hva gjør en mann en mann: Han tror fortsatt at pengene kjøper hår og baller...

Redigert:
Det der var dråpen for min del.

Kommer aldri til å handle brukte klokker online etter jeg dette. Var ikke klar over at de hadde egne forumer hvor de diskuterte temaer som "1. gen Fiddy vs. 2. gen Fiddy from WT" eller "My brand new 312 arrived today" osv.

Yikes. De fakesene ser skremmende ekte ut. Veldig ubehagelig å vite at de er i omløp. Tenk følelsen av å kjøpe en Fiddy på ebay for 100.000kr og etter 3mnd finne ut at det er en 2. eller 3. generasjon fake og verdien er 0. Grøss.

Det er en god grunn for "buy the seller" som slenges rundt her en del.

Litt som; Hei, jeg misbruker narkotika og banker kona mi. Hvilke lovbrudd driver du med?

Vel, teknisk sett er det vel ikke et lovbrudd i Norge å kjøpe eller eie fake produkter, selv om det er ulovlig i andre land. Litt som at kjøp av sex er ulovlig i Norge, men ikke i de fleste andre land.

For ordens skyld: Jeg bedriver ingen av delene :)

Haha, "busta" en på jobben i stad med en fake Rolex. Han vet jeg har klokkedilla, og han satt å flshet den i kantinen.
Det hadde nettopp vært utdeling av klokker for "lang og tro" tjeneste, så han syntes vel det var passende å ha på seg finklokka si.

Først trodde jeg den var ekte, så jeg må om å få se på den med fingrene. Følelsen var umisskjennelig, dette var lett, skranglete og FAKE. Vedkommende fikk beskjed om å kjøpe seg ny klokke i kløpet av helgen, som faktisk var det den ga utrykk for:)

Det viktigste blir å vite hvordan du kan spotte faken. Kjøp selger også, er et godt råd. Det er ikke sjelden at fakere benytter katalog foto i annonser for å veie opp for et grumsete utseende produkt. andre produkter kan være farlig gode... Her må man bare passe på....

En kollega hadde en fake med 7750-urverk. Den så virkelig flott ut, men her hopper minuttvisereren på stoppeklokken frem ved 58 sekunder. På min ekte venter den til 00. Tenk, de får til nesten alt!

8-P

Den var best… :rolleyes: Hohohoho….

"Stikk innom en urmester med den, *selvfølgelig* ikke i samme by/sted du fant den, i tilfelle den faktisk er verdt 26000kr. Da er det en viss fare for at eieren savner den.
Si at du fikk den i bursdagen/konformasjon eller noe og vil ha nytt glass til den. (Du skal vel det selv om den ikke er ekte?)
Da kan du få i gang en samtale med urmesteren, og han vil sansynligvis kunne si om den er ekte eller ikke...

PS: Du skal vel selge den hvis den er ekte? Hvis ikke så burde du ikke gå med den selv "

Jeg er fortsatt ikke der at jeg kan spotte fakes umiddelbart. Jeg kom i snakk med en fyr med Omega PO på armen. Samtalen foregikk noe sånt som:

- Flott klokke. Er det Planet Ocean?

- Nei, det er en Omega.

- Åja... men det er vel en Omega Planet Ocean?

- Nei, det er en seamaster tror jeg [holder klokken opp og ser nøye på den]. Det er en seamaster.

- Åja, beklager, trodde det var en Planet Ocean jeg.

- Jeg veit ikke jeg. Kjøpte den i Mallorca for 300 kroner. Jævla bra klokke, har brukt den i over ett år nå og den går fortsatt. Veit ikke hvor lenge batteriet holder på sånne jeg, men når den holder mer enn ett år er jeg fornøyd ihvertfall.

- Åja... sier du det? Hmm..

Trist, synes jeg! Hadde jo vært deilig med 10% lovlig finnerlønn å bruke på remmer!

Vet hvor glad jeg er i min panerai, hadde jeg funnet en ekte ville jeg uten tvil tatt kontakt med politiet og hørt om de savnet tilsvarende og spurt om serienummeret.

Hva hadde vært korrekt å gjøre om klokken ikke var savnet? Kanskje fordi den hadde tilhørt en kjeltring etc?
Finnern er vinnern, eller levere til politi i visshet om at den kun vil havne på auksjon med tider og stunder?

Enig med deg, @Entropy. Trist at "ingen" foreslår å kontakte Politi eller sikt for å få klokken tilbake til eier.
Med en slik klokke, i alle fall hvis den er ekte, så vil det være en trist eier som har mistet den!

Hadde den vært min ville jeg vært glad, veldig glad, for å få den tilbake! Men den type folk er nok i mindretall!

Da vi i sommer var i Los Angeles fant vi en lommebok på stranden. Der var det ca 200+ dollar og noen kreditt kort etc. Vi leverte den til vakt-selskapet på stranden. En time senere oppdaget vi et par som løp så rart rundt. De lette etter en lommebok. Hva var deres navn? Jo, dette var lommebok eierne! De gikk bort til vakten og fikk den. Om de ble glade? Gjett! Det å kunne se deres glede var verd det! Godt å kunne vise dem at det finnes (noen) slike i Norge!

:cool:

Redigert av en moderator:
En digresjon siden vi snakker om Fake på denne tråden.

Rolex Submariner er en kjent klokke å fake. MEN det går en grense her (tydeligvis). Når store klokke produsenter lager sine kopier, eller versjoner, blir dette "appreciation modeller" utstyrt med deres egne labels. Dette er ganske artige saker som, for omgivelsene, er 70-99% like en Submariner! Selvfølgelig finnes den kinesiske Polex Submariner, noe som glatt går inn i Fake-gaten, men Seiko og Casio etc har sine egne varianter.

Det ville vært artig med en tråd med slike "kopier"! Klokke-industrien er ikke større enn at man kopierer hverandre, noe som selvfølelig innebærer at å bruke ordet "lærer av hverandre" er sentralt. Hvilke tråder kan man følge? Og hvem har rett og slett kopiert hverandre?

En digresjon siden vi snakker om Fake på denne tråden.

Rolex Submariner er en kjent klokke å fake. MEN det går en grense her (tydeligvis). Når store klokke produsenter lager sine kopier, eller versjoner, blir dette "appreciation modeller" utstyrt med deres egne labels. Dette er ganske artige saker som, for omgivelsene, er 70-99% like en Submariner! Selvfølgelig finnes den kinesiske Polex Submariner, noe som glatt går inn i Fake-gaten, men Seiko og Casio etc har sine egne varianter.

Det ville vært artig med en tråd med slike "kopier"! Klokke-industrien er ikke større enn at man kopierer hverandre, noe som selvfølelig innebærer at å bruke ordet "lærer av hverandre" er sentralt. Hvilke tråder kan man følge? Og hvem har rett og slett kopiert hverandre?

@petterhg
http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/homage-merker-18877/?highlight=homage

Redigert av en moderator: