Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Noen uker gammelt, men innholdet er uforandret. :)

IMG_0733.jpg
 
Digg den boksen der timekeeper:) trenger bare en chrono!

Sikler faktisk på en 3572.50.. Men drømmer om en PP 5980. Så en chrono er definitivt i tankene. Forøvrig vil jeg også ha en 16600 som hverdagsbeater. Må gi det litt tid, nystartet firma som må jobbes med opp før jeg fyrer av 50 nye lapper.
 
Mye pent der. Spesielt de klassiske flotte urene på venstre halvdel. Si i fra om du skulle bli lei av gull-Minervaen :p
 
Hvor mange klokker der det forsvarelig og ha...

Med tankt på arm tid og sirkulasjon...

:confused::confused::confused::confused:
 
Her er min samling:) Favorittbiten her er Explorer`n:)
Rolex Explorer, Rolex GMT-Master II, Maurice Lacroix Petite Seconde og Hamilton Khaki Field 38mm :)
IMG_0102.jpg
 
Her er min samling:) Favorittbiten her er Explorer`n:)
Rolex Explorer, Rolex GMT-Master II, Maurice Lacroix Petite Seconde og Hamilton Khaki Field 38mm :)
IMG_0102.jpg

Pen samling. Artig at du har exploreren som favoritt fremfor storebror GMT, jeg er helt enig.
 
Pen samling. Artig at du har exploreren som favoritt fremfor storebror GMT, jeg er helt enig.

GMT-MASTER er et pent stykke ur men skulle nok heller gått for en Datejust. Datejust sto øverst på ønskelista mi etter Explorer-kjøpet men der og da hadde jeg fått for meg at de var for like men de er jo to totalt forskjellige klokker selv om de er basert på de samme lekre linjene fra gammelt av ;)
 
Synd du ikke ser det unike med gmt'en. Den er litt utenfor Rolex-boksen tradisjonelt, men i mine øyne på høyde med Nautilus og RO nå det kommer til elegant sportsklokke. Elsker de polerte midtleddene og alle detaljer. Går du for de mer plaine tradisjonelle Rolexene skjønner jeg at denne faller utenfor. Min skal aldri ut hvertfall.
 
274648f3.jpg

Omega Speedy Pro (3570)
Panerai Luminor Marina (PAM111)
Rolex Submariner (116610LN)
Omega Seamaster PO (2201.50)
Ocean 7 (LM-7)
Vintage Certina
 
Der skulle du ha det du trenger. Pass på kronegniss, det er noen som krever sin plass oppi der :)
 
Antall klokker i en samling er irrelevant.
Når du begynner å glemme hvilke klokker samlingen består av kan vi kanskje si at det er nok.:cool:;)

Smak og behag men jeg tror aldri jeg vil ha mer en 6 klokker til hver en tid. Jeg har kvitta meg med ett par Maurice Lacroix og en Seiko Premier for å investere i dyrere klokker jeg har planer om å beholde. Mer enn 6 klokker tror jeg r akkurat passe og hver og en av dem kam få den oppmerksomheten de fortjener. De jeg har kvitta meg med stilte desverre utenfor det "gode selskap" (de resterende). Da er det like greit å flippe dem:)
 
Tenker akkurat det samme som deg, men klarer ikke å komme under ti igjen nå. Det er noen jeg bare ikke kan selge. Det er bare en måte å finne ut av det på, gi det litt tid og ikke gjøre noe overilt.