Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Her er noen bilder av min beskjedne trio :)

- Bibby Topaz Diver
- Raymond Weil Freelancer
- Rolex Sea-Dweller

null_zps4d0da7a4.jpg


null_zps26ba88dc.jpg
 
Har vært litt turbulens i boksen min i det siste. (bare i det siste?!) Prøver å finne roen. :eek:

Ledig plass øverst til venstre, der skal det en Pam inn.

Om Black Bay'en og LLD No date er keepers det gjenstår å se. :rolleyes:

af45a9f01e82a7d919b10a0fb49a8d98_zps0faafdc5.jpg
 
Et ur for enhver anledning. Casioen for de virkelig harde oppdragene som hinderløyper og skogsarbeid. Polar til hverdagstrening. Tagen egner seg til det meste. Dresser den ned med en NATO og bruker den til hverdags, eller hiver på lenken, med polerte midtledd, og bruker den til dressen. Dette var mitt første mekaniske ur. Sist men ikke minst har vi Zenithen. Et ur for de pene anledninger. Kan vanskelig se for meg at dette noen gang kommer til å forlate "samlingen". Kvalitetsfølelsen er særdeles stor. Urverket har flotte detaljer som 22 karats rotor. Fargespillet i skiven går fra lys grått til elfenbens hvitt :eek: Helt klart en keeper med stor k. Mangler et ur med mer eksotiske komplikasjoner (les månefase). Det vil nok ikke komme inn med det første, men når det først kommer.... ;)



 
Jeg er for så vidt klar over at det mangler tre. Det er jo også gøy at man kan kjøpe større bokser...
Det var så dårlige bilder at det tar jeg bort. Kommer sterkere tilbake.
 
Redigert:
Et bilde tatt inn i winderen nettopp. Ser at galleritråden min må oppdateres, samlingen har blitt ganske destillert i det siste. Slik den er nå er det umulig å kvitte seg med noe, og godt er vel egentlig det. Mulig en av klokkene foretar et hamskifte. For ordens skyld: Motor nr seks er avslått ;)

 
Helt forbilledlig, Tore. Jeg kan ikke helt se hvordan den samlingen der kan forbedres på noen måte. Tre fantastiske Rolexer, de to flotteste Omegaene laget, og kanskje det mest stilsikre uret JLC lager for tiden. Denne samlingen kan bare utvides, ingen kan byttes ut, helt enig. Legg til en 1675 Pepsi og en Nautilus, og så er du dessverre ved veis ende :cool:
 
Inspirert av @runes kjøpte jeg meg 2 Pelican cases.

Pick-n-pluck skummet var veldig enkelt å jobbe med, og jeg syntes resultatet ble bra!

Mangler bare en Black Bay nå!

up0HYa8.jpg


jYzZDax.jpg


Z1xWvtW.jpg


Link
 
Redigert av en moderator:
Her er min lille familie - desverre kunne ikke Citizen 8110a-en stille grunnet sykdom. I Tillegg har jeg på meg Ruhla NVA-dykkeren som også vanligvis bor i denne boksen.

(ja, vet at Pulsaren oppi venstre hjørne går feil - den er et lite helvete å stille riktig)
 
Oppdatert bilde av min boks. Skrev vel forrige gang jeg postet i denne tråden at jeg hadde en plan om å selge meg ned til 8-10 klokker.. Alt går ikke bestandig etter planen..

5b34f7f85afc7526f2cfeb74f26a6882_zpsd761509d.jpg
 
Dårlig bilde, men her er en liten oppdatering av klokkeboksen.

Panerai 320 er på plass, samt en bronse Helson.

Hadde bestemt meg for maks 6 klokker, men det ser ut til å skjære seg litt. :eek:

Høyest på min ønskeliste står nå en Omega Speedmaster Professional “Moonwatch." Noe som dessverre vil sprenge klokkeboksen min ytterligere. Kjenner også at jeg savner noe med hvit urskive.


ab7818c44c016a5c4e40816133b8b4ff_zps8c6708ae.jpg
 
Her var det mye fint @Yallaboy! Jeg kunne dog tenkt meg en konge i tilegg til prinsen du har der :cool:
 
Redigert av en moderator:
Siden jeg ikke har noen boks enda, må det bli i originaleskene. Jeg har prioritert klokker fremfor bokser, men jeg ryker nok på en klokkerull snart:)
0C49A140-D7C3-48CF-AB83-2AFB4B74BE67-16284-00000836F5D0AAF7_zps83f4f40f.jpg
 
Redigert:
Min boks ser slik ut. Helson Shark Diver mangler fra dette bildet. Syv klokker, og boks til seks er perfekt - man har jo alltid en klokke på armen.

null_zps0e81105c.jpg
 
Familien min...

Det begynner jo å bli en hyggelig liten familie etterhvert. Bildet er dessverre ikke så godt som jeg håpet....



Ha en strålende fredag.

:cool: