Ferieplaner 2012?

Dro nettopp i land en anstendig erstatning fra motpartens forsikringsselskap etter en trafikkulykke for et par år siden. Så, da er man ett stort steg nærmere å kjøre Arctic truck Island rundt :)

Gratulerer, men hva er det med prioriteringene dine, mann? ;)
Klokker først og sist 4eva! :cool: ;)
 
Jayeff. Island igjen. de klokkene er så dritlekre. JEg jar sittet mye og sikleet over disse.

På en annen side har jeg absolutt full forstårelse for de som ønsker å leie fra f.eks disse

Oi. Så ikke at jeg hadde fått tre svar på ring spørsmålet mitt. Så bra, takk.

Det er er kanskje den dyreste trackday varianten jeg har sett. 15000 for en porche og om du krasjer må du ut med 400 000. Da tar jeg like godt min egen bil. Det er jo firmabil:D
 
:lo: Får flashbacks til fjorårets tur til Alcudia. Herrefred det var et slit. Ikke pga selgere, men en 1,5åring (og en 3,5åring i mindre grad) som måtte gjetes minst 14 av døgnets 24 timer...ikkje braa for far, ikkje bra.... :???:;)

Lover ikke bra, blir samme opplegget på meg i år:( Noen som har vært i Palma nylig, og har tatt WIS-runden?
 
Blir ringen på meg i Juli ilag med en kompis.
Så blir det 1 ukes tur til Zurich i August ilag med dama
Er det noen som har innspill/info på hva man MÅ se, mens man er i Zurich for en litt over middels klokkeinnterisert kar?




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Så blir det 1 ukes tur til Zurich i August ilag med dama
Er det noen som har innspill/info på hva man MÅ se, mens man er i Zurich for en litt over middels klokkeinnterisert kar?

http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?2732-Turen-g%E5r-til-Zurich

Dessverre har jeg slette bildekontoen, så det er ingen bilder i rapporten. Men høydepunktet var helt klart turen til Schaffhausen og IWC :D Fin landsby med mye pent å se på for dama også.

Ellers kan jeg anbfeale søndagsbrunsj på Hotel Zum Storchen. Helt fantastisk: http://www.storchen.ch/de/restaurants-und-bars/rtisserie/sonntagsbrunch/
 
2012 startet med en 2 ukers tur til Thailand i februar, etterfulgt av en uke med vrakdykking i rødehavet i mars, deretter ble det den tradisjonelle smugle-turen til danmark og tyskland med stasjonsvogna i april.

Pr. mai så må det jobbes litt også før turen går fra sør-vestlandet til oslo for å oppleve metallica spille på valle hovin. Deretter så er planene ikke helt bestemt men mye tyder på en langweekend til amsterdam eller paris med sjef heimevernet i juni engang. Kroatia har vært diskutert som en mulighet ila sommeren, new york til høsten (skulle egentlig reist i månedskifte mars/april men måtte kansellere pga jobbing!!). Ny tur til verdens beste ferieland med sjef heimevernet til neste vinter (nov/des 12 eller i begynnelsen av 2013)....

Fordelen med å jobbe offshore er at en er sinnsykt fleksibel og kan gjøre gode kupp på feriereiser på kort varsel :cool::cool:
 
Note to self: begynn å jobbe offshore i neste liv.

En måned etter Thailand ble det en liten helgetur til Praha. Kul by.

Nå er sommeren bestilt. Logret som den bikkja jeg er og endte med konas valg på full pakke bamseklubb helvete to uker på Kypros. Eneste lyspunktet er at Boenna og en annen kompis med familier er der en av de to ukene.

Telefonen fra foreldrene mine resulterte i 14 dager "seiling" i Tyrkia i september.
 
Note to self: begynn å jobbe offshore i neste liv.

En måned etter Thailand ble det en liten helgetur til Praha. Kul by.

Nå er sommeren bestilt. Logret som den bikkja jeg er og endte med konas valg på full pakke bamseklubb helvete to uker på Kypros. Eneste lyspunktet er at Boenna og en annen kompis med familier er der en av de to ukene.

Telefonen fra foreldrene mine resulterte i 14 dager "seiling" i Tyrkia i september.



Tror det kan bli bra i Kypros nå... Som euroen og alt er urolig.. Tror man kan gjøre mange gode kjøp nå..

Dem sliter jo veldig i hellas med tanke på økonomien i landet..
 
Hmm ... gnukker litt på bruken av ferieuker i sommer for å streke permisjonen fra juni-august og barnehageplass neste sommer.
Så det mest morsomme på planen for i år er en ukes guttetur i Sørfrankrike/Lyon-strøket med en kompis som er derifra med hver vår pode på 18 og 12 måneder :)

Rett deretter blir det en uke på bedriftshytte i Son og så svigers hytte i Åsgardstrand, "Staycation"

Det har dog vært snakk om et par ukers Barbados-tur med kiting i permisjon i vår så kan hende det er 2013 som er greia. :cool::cool:
 
Vi snakker om å utsette sommerferien til i høst. September.

Er det noen som har erfaring med Toscana på denne tiden av året? Jeg trenger da på temperaturmessige forhold.
 
Drar til malaysia om 4 dager:), starter turen med 3 dager i kuala lumpur, så satser på litt klokkekikking der:) deretter blir det 10 dager på tioman Island! Ikke dumt!

Så kommer det store spørsmålet, skal jeg ha Explorer'n på Nato eller på stållenke? Blir bading, snorkling kajakking, jungelvandring og solslikking.
 
Dem sliter jo veldig i hellas med tanke på økonomien i landet..

Kom nettopp tilbake fra en uke på Rhodos. Kan forsikre dere om at det er ikke bare økonomien de sliter med.
Onde tunger vil ha det til at de har havnet i uføret fordi de er så late og korrupte.
Jeg vil påstå at latskapen alene ville vært nok til å dra hele landet ned i gjørma.:evil:
Makan til ineffektive unnasluntrere.
Dårlig mat og mye venting. Spesielt på flyplassen.
Masing ut av en annen verden for å lokke deg inn på restaurantene, for deretter å yte dårlig service.
Og nei, maten smaker ikke noe bedre selv om servitøren flørter med kona mi.
Nei. Takke meg til rivieraen.
 
Grask mat suger, grekere er late, men strendene er fine og solen skinner nesten alltid.
 
Drar til malaysia om 4 dager:), starter turen med 3 dager i kuala lumpur, så satser på litt klokkekikking der:) deretter blir det 10 dager på tioman Island! Ikke dumt!

Så kommer det store spørsmålet, skal jeg ha Explorer'n på Nato eller på stållenke? Blir bading, snorkling kajakking, jungelvandring og solslikking.

Det er utrooooolig flott på Tioman. Ble kåret til en av verdens peneste øyer.....har ikke vært på alle, jeg....men tviler ikke på at det riktig.

Kuala Lumpur var jeg nok ikke like begeistret for når jeg var der for ca15 år siden. Men, det kan jo selvsagt ha skjedd litt?

Edit: du skal selvsagt ha Explorer på gummi!!!
 
Kom nettopp tilbake fra en uke på Rhodos. Kan forsikre dere om at det er ikke bare økonomien de sliter med.
Onde tunger vil ha det til at de har havnet i uføret fordi de er så late og korrupte.
Jeg vil påstå at latskapen alene ville vært nok til å dra hele landet ned i gjørma.:evil:
Makan til ineffektive unnasluntrere.
Dårlig mat og mye venting. Spesielt på flyplassen.
Masing ut av en annen verden for å lokke deg inn på restaurantene, for deretter å yte dårlig service.
Og nei, maten smaker ikke noe bedre selv om servitøren flørter med kona mi.
Nei. Takke meg til rivieraen.

Hørtes ikke noe hyggelig ut..

Det værste som finnes er slitsome servitører eller butikk selgere, som skal dra deg med inn i butikker og gi deg gratis te eller kaffe for at dem skal rund lure deg med Idiot priser.

Jeg bruker og ta solarium eller sole meg når jeg skal på ferie i mange uker i forveien sånn at jeg har en del farge når jeg kommer unna de værste hyenenen... :D :D :D

Det og komme til syden og være lik bleik er jo som og gå med en stor magnet rundt halsen.. ehhehehe :D ;) ;) :D

Hvordan var prisen der nede.. Var det bonanza eller ??
 
Drar til malaysia om 4 dager:), starter turen med 3 dager i kuala lumpur, så satser på litt klokkekikking der:) deretter blir det 10 dager på tioman Island! Ikke dumt!

Så kommer det store spørsmålet, skal jeg ha Explorer'n på Nato eller på stållenke? Blir bading, snorkling kajakking, jungelvandring og solslikking.

Kjør på med gummi :D :D :D

Eller stål lenke kansje lettere og ha kontroll på klokken da når du bader... med tanke på tyngden.. :D :D

God tur du får kose deg masse ta noen bilder, sånn at i som ikke drar får sett hvor hyggelig du har hat det :D :D :D
 
Gummi hadde vært noe, hadde RubberB lagd gummireim med spenne hadde jeg hatt den;) men vil ikke flytte over originalspenna!

Tenker nok at stål er mest bruksvennlig, så blir nok det!

Skal passe på å dele noen deilige "dagens-bilder" til dere som må være i moderlandet:)

Tror KL skal være ganske allright etter hva jeg har hørt, tror det har skjedd litt de siste åra der, vi får satse på det ihvertfall:)