Field watch / feltklokke - hva finnes der ute?

Certina DS4 quartz
0C6921BF-D44F-498D-894E-6541E209E042.jpeg


F869ADC3-BB1A-4478-99E4-D0BE9D0C6554.jpeg
 
Deilig tråd, liten fetish for fields. Min samling field klokker under:

Timex Expedition, deilig liten sak til nesten ingen penger. Quartz verk og trykker man inn kronen lyser hele tallskiven opp. Kult med en DLC klokke på svart nato i samlingen, døyver lysten på en IWC TopGun en smule.
IMG_4048.jpeg


Hamilton Khaki i bronze, ganske ny denne. Ser frem tll den får noen battlescars og en god dose patinering.
IMG_4423.jpeg


Seikoen som «alle» kjenner, kjempebra klokke til lav pris. For meg i største laget som field men den brukes innimellom.
IMG_3208.jpeg


Rolex Explorer 36mm, den mest jålete i field samlinga men den er bare deilig på og føles så solid at jeg har ingen redsel for og ta den med på tur og bedrive hva som helst.
IMG_4396.jpeg
 
Deilig tråd, liten fetish for fields. Min samling field klokker under:

Timex Expedition, deilig liten sak til nesten ingen penger. Quartz verk og trykker man inn kronen lyser hele tallskiven opp. Kult med en DLC klokke på svart nato i samlingen, døyver lysten på en IWC TopGun en smule.
Vis vedlegg 335978

Hamilton Khaki i bronze, ganske ny denne. Ser frem tll den får noen battlescars og en god dose patinering.
Vis vedlegg 335979

Seikoen som «alle» kjenner, kjempebra klokke til lav pris. For meg i største laget som field men den brukes innimellom.
Vis vedlegg 335980

Rolex Explorer 36mm, den mest jålete i field samlinga men den er bare deilig på og føles så solid at jeg har ingen redsel for og ta den med på tur og bedrive hva som helst.
Vis vedlegg 335981

jeg vil nå si at din rolex explorer 36mm er den minst jålete i samlingen ;)
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Parmined og Vermin
En knapp uke med Hamilton x ‘Dinkee sin Khakiutgave på armen, og jeg er veldig fornøyd med denne! Den er tynn og lett, perfekt til sommerdager. Det beste er at den til nå bare har lagt til 3,5 sekunder på fem-ish døgn, langt bedre enn hva jeg så for meg.
08D9F86C-718D-4460-B38C-C689BEBB6A43.jpeg


38mm diameter; 9.5mm tykkelse; 47mm lug to lug med et håndtrukket «H-50» verk som gir rundt 80t.
 
Får bumpe tråden igjen: jeg gjør nytt forsøk på en feltklokke i samlingen...

Incoming: Lorier Falcon 3.

36mm diameter, 44mm lug-to-lug, 11mm tjukk målt m. buet glass, Miyota-urverk, 100m vanntetthet, vintage-stil med akrylglass. Designet er åpent og ærlig inspirert av de tidligste Explorer og Railmaster-modellene. 499,- dollar er ikke altfor ille for en slik microbrand-sak tenker jeg.

Mini-omtale om en uke eller to når den forhåpentligvis dukker opp...

1700760487133.png
 
Redigert:
Får bumpe tråden igjen: jeg gjør nytt forsøk på en feltklokke i samlingen...

Incoming: Lorier Falcon 3.

36mm diameter, 44mm lug-to-lug, 11mm tjukk målt m. buet glass, Miyota-urverk, 100m vanntetthet, vintage-stil med akrylglass. Designet er åpent og ærlig inspirert av de tidligste Explorer og Railmaster-modellene. 499,- dollar er ikke altfor ille for en slik microbrand-sak tenker jeg.

Mini-omtale om en uke eller to når den forhåpentligvis dukker opp...

Vis vedlegg 352432
Stilig! Klart du må ha en feltklokke :mrgreen: Kan melde om at CW C65 Sandhurst er i flittig bruk.
Spent på hvordan kvalitetsfølelsen er her. Er fristet av en Lorier Zephyr.
 
  • Elsker
Reaksjoner: speedieThomas