Jeg har ofte brukt Marathon SAR, Speed-Pro og Citizen "Autozilla" før i tiden på turene.
Men nå skal jeg prøve Seiko
Men nå skal jeg prøve Seiko
Synes Seiko, og tydeligvis underbrukene, har mye fint i kategorien. Det lå en ute på kjøp og salg for noen dager siden som passer rett inn. Det som irriterer meg og har holdt meg litt igjen er at de på død og liv må stappe inn dag og dato på disse klokkene.'Plukket opp denne lille saken i kategorien budsjettfeltklokke. Alba er et JDM-undermerke av Seiko. Perfekt liten beater og faktisk 200m rating.
Vis vedlegg 250284
Jeg har denne lille Seikoen som passe uuudmerket inn i feltklokkesjangeren.
Vi snakker kvarts, 35 mm, tykk og bollete, matt finish, bra silikonrem. 100 meter vannmotstand. Og kulest av alt. Full lume på skiva.
Modellen er en gjenutgivelse av en modell fra nittitallet kalt SUS for Simple and Strong
Den kommer også i grønt, svar, gullbelagt og mye annet rart. Min heter SCXP157 og jeg har kjøpt den fra Japan for litt for mye penger for en enkel kvarts uten dato. Men så kul, så kul.
Vis vedlegg 264472
Litt mer her:
Introducing the Return of the Seiko SUS Collection (Refs. SCXP155, SCXP157, SCXP158, SCXP159, SCXP161, SCXP163, and SCXP165) - Worn & Wound
Seiko is once again digging into their archive to release a new version of the SUS line of watches. SUS, you’ll recall (or maybe you won’t, given the dizzying number of watches in Seiko’s back catalog), is a sort-of acronym for “Simple” and “Strong.” This was a series of watches that was...wornandwound.com
Til jul tenker jeg å kjøpe en SEIKO SELECTION POKEMON SPECIAL MODEL SCXP181 til Mina 9 år. Kanskje ikke den mest autentiske feltklokke-looken. Men så kul, så kul!
Vis vedlegg 264474
LarsB