Sekk - Stor: Arcteryx Arrakis 65 liter. 2,8kilo. Vanlig: Arcteryx Axios 50 liter. 1,6 kilo. Celleplastunderlaget henger utenpå sekkene. Alt annet inni.
[COLOR="##B22222"]Telt[/COLOR] - Hilleberg Unna 2,1kilo. (Har også en Hilleberg Akto på 1,7 jeg ikke har tatt i bruk enda). Det finnes et hav av superlettvektsprodukter på markedet, men velger en noe tung løsning her da jeg vil ha en trygg og solid bolig. Bruker røde telt.
Liggeunderlag - Thermarest Neo Air på 500 gram. Bruker også et 2/3 Thermarest Zlite på omtrent 300 gram i tillegg.
Sovepose - Sommer: Rab dun på 700 gram. Vår/høst: Rab dun på en kilo.
Primus - MSR Whisperlite på 200gram. Gassboks kommer i tillegg. En 110grams boks veier 230 gram og varer i 3-4 dager. 100 gram ekstra i vindbeskyttelse.
Panne -Bruker kjelen som stekepanne.
Kjele - Primus 1,7 liter med varmeveksler til nå. Denne skal byttes ut med en mindre av samme type.
Ildstål - Bruker fyrstikker/lighter.
Snyltekopp - Titankoppen gikk åt skogen, så da blir det en annen eldre Primus stålkopp.
Spork og spisekopp fra Light My Fire, med krydder osv i små beholdere - Samme her.
Jakke og bukse i GoreTex - Norrøna Trollveggen jakke (den kraftigste), Gore regnbukse.
Ekstra sokker og boxer - Ja, i ull.
Mikrofiberhåndkle - Samme her.
Turbukse på kropp hvis det ikke regner, ellers går jeg i GoreTex-bukse - Samme her.
Overkropp - Smartwool/Icebreaker ulltrøye.
Lang underbukse i ull/ullfrotté - Tynn ullunderbukse.
Et lite medkit - Har med Enkelmannspakke, estra kompress, teip, smertestillende og Ibumetinsalve.
Samekniv - Har en liten lett (150g?) kniv med 7cm blad.
Øks ved behov - Samme her.
3l drikkepose med slange - Ja, eller en gammel Olden flaske.
Mat ala Drytech, og gjerne en flaske ferdigblandet pannekakerøre, og litt snacks, sjokolade, nøtter e.l. - Tar også med en klunk brennevin.
I tillegg: kart, mobil, kamera, liten kikkert, strips, hodelykt, bok, tynne vanter, tynn lue, solbriller, toalettsaker (halv tannbørste, nesten tom tannpastatube, tanntråd, lite Sunlight såpestykke.)
Med liten sekk kommer jeg meg ned på en 11-12 kilo. 3-4 kilo ekstra med tung sekk. Er det vått blir det også grovere skotøy. Lette Scarpa sko om sommern.