Fjerne "forstørrelsesglasset" over datoen

Medlem
31. aug. 2011
Vurderer å kjøpe en datejust steel. Kall meg gjerne rar, men jeg synes forstørrelsen over datoen ødelegger klokkens utseende. På Bjerke sa de at dette lett kunne fjernes, men jeg er usikker på om det er riktig å gjøre det. Jeg tenker spesielt på et senere salg av klokken.

Hva tenker dere?

Gjør som JoLu på forumet. ;)

[video=youtube;YNnxKrf820g]http://www.youtube.com/watch?v=YNnxKrf820g&list=FLcFg-vj_uI5db6XLSp9bKng&index=1[/video]

Ja, det er mulig å fjerne den. Et hjelpsomt AD kan hjelpe deg, eller du kan gjøre get selv. :)

Du kan jo eventuelt undersøke prisen på et nytt glass før du gjør det. På den måten kan du få klokken original igjen når den skal selges. Et eventuelt prisavslag ved salg kommer an på hva klokken koster nå og hvilke modell det er. Den taper seg nødvendigvis ikke veldig mye i pris ved å ta av cyclopsen. :)

Tror nok potensielle kjøpere vil være færre på en lupeløs Datejust, men jeg er helt enig i at den ser bra ut uten også. Du er bare litt rar. :)

Dersom du mangler finslipte verktøy og ikke er like praktisk anlagt/teknisk begavet som undertegnede (ehrm...) er det greit å få det gjort av forhandler. Jeg foreslår at du kjøper et nytt serviceglass, får cyclops'en fjernet på dette og beholder det originale glasset. Om du senere skulle ombestemme deg eller selge kan du raskt få klokken tilbake i original stand.

Velkommen, forresten. Du starter ditt Tidssonenmedlemskap med å vurdere Rolexmodifisering, dette lover godt! :)

Den taper seg nødvendigvis ikke veldig mye i pris ved å ta av cyclopsen. :)

Den taper seg nok akkurat kostnaden ved å sette inn et nytt glass med cyclops. Du går glipp av mange kjøpere ved å selge den modifisert, så jeg ville absolutt satt inn et nytt glass før salg ja ...

Jeg foreslår at du kjøper et nytt serviceglass, får cyclops'en fjernet på dette og beholder det originale glasset. Om du senere skulle ombestemme deg eller selge kan du raskt få klokken tilbake i original stand.

Godt tips! Noen anelse om hva et nytt glass kan koste?

750 ,- hos Bjerke / Prinsensgate i fjor høst. Det var til GMT II, vil ikke tro at DJ er dyrere.

Du må dog være obs på at dato-vinduet faktisk blir skremmende liten etter fjærning av cyclopsen. Ettersom den forstørrer 2.5 ganger.

Her er bilde av en DD uten cyclopse, jeg synes det ser litt snålt ut

118209nocyclops.jpg

Du må dog være obs på at dato-vinduet faktisk blir skremmende liten etter fjærning av cyclopsen. Ettersom den forstørrer 2.5 ganger.

Her er bilde av en DD uten cyclopse, jeg synes det ser litt snålt ut

118209nocyclops.jpg

Det ser litt rart ut ja, skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage en mellom ting.
Burde være unøvendig med den "bestefar-bobla" i 2011.

I utgangspunktet veldig positiv til å fjerne cyclops. Synes arbeidet til JoLu ble drit fett, men her er jeg enig med resten. Skeptisk til å gjøre no med DJ.

Mener å huske jeg så at et kliss nytt serviceglass til Exp2 anno 2011 i hvert fall hadde anti refleks behandling på cyclopsen. Om så er tilfelle må jeg jo virkelig medgi at det gir mening å få byttet til det glasset i hvert fall; bestefarcyclopsen har jeg litt sansen for men det er tidvis nesten umulig å se noe under den pga. refleksjonene i alle bauger og kanter.

Det ser nok en anelse bedre ut på svart enn på hvit skive. Men kjøp heller en 36mm Explorer, så slipper du alt styret. :)

Hmmm. Jeg må nok gå litt i tenkeboksen. Er jo i utgangspunktet mest interessert i ny klokke. Vi får se hva jeg ender opp med.
Takk for alle innspill!

Jeg foreslår at du kjøper et nytt serviceglass, får cyclops'en fjernet på dette og beholder det originale glasset. Om du senere skulle ombestemme deg eller selge kan du raskt få klokken tilbake i original stand.

Var innom Bjerke i går og hørte om pris på ekstra glass for å gjøre slik du foreslo. Da begynte betjeningen bare å le av meg som om jeg skulle være dum. De mente det var helt idiotisk å gjøre noe slikt, for da måtte klokken trykktestes på nytt og hele pakken.
Får håpe cyclopsen vokser på meg...

Var innom Bjerke i går og hørte om pris på ekstra glass for å gjøre slik du foreslo. Da begynte betjeningen bare å le av meg som om jeg skulle være dum.
det er de flinke til ( Bjerke Bergen i hvert fall)

De mente det var helt idiotisk å gjøre noe slikt, for da måtte klokken trykktestes på nytt og hele pakken.
jaja,
der ( Bjerke Bergen) mente også daglig lederen at klokken måtte trykktestes når jeg skiftet selv bezelinsert på min 1675 og skulle jeg bestille en ny insert måtte de ha uret inne og beholde det hele tiden det skulle ta å få ny insert.
det kunne fort ta 6 mnd og egentlig gikk ikke det an å kjøpe ny insert utenom full service.
:D

har veldig god erfaring i hovedstaden dog.