Ja, da tenkte jeg det var på tide med en liten oppdatering av innholdet i samlingen her, da det har røket ut enda flere og nye inn. Så for de som har noen minutter å avse som de aldri vil få igjen, here goes:0)
Et par av klokkene som nevnes her nå er jo alt beskrevet, men inngår like fullt i "veien" dit boksen er nå, og rasjonalet bak dem enda ikke beskrevet.
Bestemte meg vel rundt juletider at istendenfor 25 klokker av i boksen, så var det på tide å å bytte ut kvanitet med kvalitet. Ikke det at det var ræl i boksen fra før (subjektivt så klart:0) men det gikk primært i Seiko, en del forskjellig quartz og med en SMP 2254 på topp. Etter å ha solgt meg gjennom ting jeg tidligere hadde brukt en del energi på å skaffe meg, og måtte akseptere %-vis rimelig "store" tap, utfra at feks forskjellige domestic Japan Only modeller fra Seiko som tross alt koster litt (ref min Seiko Emperor) ikke nødvendigvis er så lett-solgte, og ender med å gå for temmelig mye mindre enn hva jeg kjøpte den for (samme historien med også feks Marathon CSAR`en min som kostet meg nesten 20k ferdig momset inn og endte å gå for 8k) Ja, det er dårlig butikk om man vil endre litt i beholdningen og gått for midt-på-treet kvalitet, kontra og heller gå for trygghet og omsettlighet. Blir omtrent som å ha penger i banken (omtrent;0) men man får mer glede av pengene på denne måten enn om de bare er ute i eteren, synes nå jeg da i allefall (og dette handler jo også en DÆÆL om å rasjonalisere for seg selv, tross alt
) Men, at jeg i det minste ikke skal gå på et tap om den må flippes til fordel for noe annet, er blitt et av kriteriene. Når det er sagt, jeg kjøpr så absolutt ikke klokker for å investere, flippe eller noe annet enn at jeg vil ha dem og skal bruke dem. Men, smaken endres jo tross alt, som de fleste her har erfart. Og da er det som sagt greit at ting er kurante, og at man ikke brenner inne med noe ingen andre vil ha til annet enn gi-bort-pris.
Så i romjulen gikk jeg til innkjøp av min første Rolex. En meget pen F serie Sea Dweller. Og skjønte fort at det var ingen grunn til å se seg tilbake derfra ...Så ikke lenge etter ble det en Rolex Explorer 16570 med hvit skive. Begge disse to var jeg ganske sikker på at i det minste skulle få bli i boksen en goood stund. Men, dette er jo tross alt en sykdom, så det varte ikke så alt for lenge før SD`en røk til fordel for en 116610LN. Så kom det inn en Breitling Steelfish, Exploreren røy ut (må nok inn i samlingen igjen på et tidspunkt) en Panerai 312 kom til (var noe usikker på denne, og om jeg var egnet som Paneristi, men sjelden vært mer fornøyd med et klokkevalg enn denne. Eneste jeg tror som måtte kunne få meg til å kvitte meg med denne, er om den oppgraderes i noe annet fra samme merke. Har lenge hatt lyst på en Speedy, og når en med safir forran og bak dukket opp, ja da måtte den også taes inn i varmen. Innsynet til urveket her setter i mine øyne standarden for det meste annet. Det er rett og slett en nytelse og se på.
Anyhwho, over til innholdet pr d.d. (beklager Q&D mobilbilder her, skal vel ta noe bedre etterhvert)
Og i tillegg så er det diverse quartz/digitale ting som delvist også har sin funksjon i beater-segmentet. Hører strengt tatt med til sjeldenheten at de blir brukt, men representerer heller ikke akkurat noen gullgruve som flippe-objekter;0) Men fikk brukt en av Citizen dykkerne når jeg stod til øra i gjørme etter å ha gravd drenering i går da. Så blir nok værende (siden de uansett ikke er noe å selge)
Så, det er nok ikke noen flere på vei ut pr nå (man vet jo såklart aldri) Men snarere at det kommer enten en 16710 eller en PO 8500 i 42mm. Går også å leker med tanken på om 116610LN´en skal byttes til en 116710LN.
Samlingen mangler jo også et dress-ur, men er strangt tatt av den kategorien som synes at Sub eller andre merkers sportsmodeller fungerer utmerket også til dress. En Radiomir 388 står også på ønskelisten ...Det må i allefall inn en Radiomir i 45mm på et eller annet tidspunkt. Zenith og IWC er også merker som jeg gang på gang tiltrekkes av, så det dukker vel opp noe derfra etterhvert også vil jeg tro.
Så til de som har tatt seg bryet med å lese helt hit, takk for det