Folding Clasp sitter feil på håndleddet?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Noen som har samme problemet?

Det jeg mener er at om man tar urkassen midt på håndleddet så skjener folding-claspen på undersiden slik at den blir litt ubehagelig. For å si d på en annen måte, det er som om låsen å lenken på undersiden av hånden er ikke sitter midt på, vanligvis vil man jo da justere antall ledd på den ene siden for å få denne sentrert, men hva gjør man med remmen? Kan jo ikke kappe av remmen heller, jeg har nok litt små hender som gjør dette.

Noen som har erfaringer/ tips til hva man kan gjøre?

Tas imot med takk.

Kan prøve å "snu" remmen (kort del kl. 6/lang kl. 12)

Eventuelt bøye til spennen forsiktig.

Jeg har alltid måtte snu en AP clasp på kassen for å få dem komfortable. Ellers er det utrolig ukomfortabelt for meg.

Kan prøve å "snu" remmen (kort del kl. 6/lang kl. 12)

Eventuelt bøye til spennen forsiktig.

Takk for tips @akr, men den korte delen er på 6 og lang 12, og om man snur remmen så blir vel problemet akkurat det samme bare andre veien ? Den korte deler er på en måte for lang, er det som er problemet

Jeg har alltid måtte snu en AP clasp på kassen for å få dem komfortable. Ellers er det utrolig ukomfortabelt for meg.

Hva mener du med snu en AP Clasp på kassen? @ChristianN :mrgreen:

Redigert av en moderator:
Finnes det ikke forskjellige lengder på remmene? Jeg har ikke de tykkeste håndleddene og viss claspen er stor, må remmen passe perfekt. Ellers får jeg problemer med at claspen ligger feil.

Jeg måtte selge foldeclaspen på JLCen min fordi jeg aldri fikk den til å passe, og kjøpte en rem med vanlig spenne istedet. Men på andre ur har det hjulpet å bytte side, som akr foreslår.

Kan man ikke teste dette i praksis ved å ta på seg klokken feil vei? altså hvor kronen går mot venstre? @ChristianN ?

Det hjalp ikke iallefall.. da blir den helt lik bare på andre siden av undersiden på håndleddet..

Jeg har hatt 2 AP med skinnrem og clasp. Har aldri fått de til å bli komfortabel. Stod AP på håndleddet mitt i flere dager etter jeg hadde brukt den selv om remmen ikke var for stram. Kom aldri helt til bunns i hva som måtte til..

Er vell da bare to løsninger. Ny og kortere rem eller gå over til å brukke spenne.

Hvor store håndledd har du? vurderer rem til min med clasp, men har selv små håndledd på ca 17cm.

Kan man ikke teste dette i praksis ved å ta på seg klokken feil vei? altså hvor kronen går mot venstre? @ChristianN ?

Det hjalp ikke iallefall.. da blir den helt lik bare på andre siden av undersiden på håndleddet..

Stemmer. :).

For meg er ap claspen slik at om den er "riktig" vei treffer den en nerve som tuller med lillefingeren. Helt ubrukelig med andre ord.

Om den står "feil" vei derimot treffer den fortsatt håndleddet, men blir ikke nummen i en finger i hvert fall.

Som Havvo sa - ap sine foldespenner er ikke de mest komfortable i verden dessverre :).

Förutsatt att frågan gäller AP är ett XS strap något som funkat bra för mig, spännet blir då mycket bättre centrerat. Som andra nämnt så att vända på det hjälper också dv.s så spännet viks ner å inte upp.

Det er bare et tegn, Reidar. Det er Patek du skal ha.... :mrgreen:

Tja.
De PP'ene jeg har eiet med foldelås har nok dessverre de samme svakheter som @rkjersem har nevnt.
Det å snu reima kan hjelpe for noen - men ikke nødvendigvis. For meg har det aldri hjulpet.

Det beste er kanskje hvis du får tak i en "tang buckle" (hva pokker heter det på norsk - stiftspenne?) - da slipper du å bli lemlestet hver gang du går med klokken.

Av alle klokkene jeg til nå har eiet/prøvd så er JLC det eneste merket som laget en foldelås som passer min hånd. Jeg ser bevisst nå etter "stiftspenne" når jeg ser på nye klokker da det passer meg stort sett mye bedre.