Folding Clasp sitter feil på håndleddet?

Tja.
De PP'ene jeg har eiet med foldelås har nok dessverre de samme svakheter som @rkjersem har nevnt.
Det å snu reima kan hjelpe for noen - men ikke nødvendigvis. For meg har det aldri hjulpet.

Det beste er kanskje hvis du får tak i en "tang buckle" (hva pokker heter det på norsk - stiftspenne?) - da slipper du å bli lemlestet hver gang du går med klokken.

Av alle klokkene jeg til nå har eiet/prøvd så er JLC det eneste merket som laget en foldelås som passer min hånd. Jeg ser bevisst nå etter "stiftspenne" når jeg ser på nye klokker da det passer meg stort sett mye bedre.

Jeg opplevde ikke dette på 5167 eller opplever på min 5726.

Redigert av en moderator:
Tja.
De PP'ene jeg har eiet med foldelås har nok dessverre de samme svakheter som @rkjersem har nevnt.
Det å snu reima kan hjelpe for noen - men ikke nødvendigvis. For meg har det aldri hjulpet.

Det beste er kanskje hvis du får tak i en "tang buckle" (hva pokker heter det på norsk - stiftspenne?) - da slipper du å bli lemlestet hver gang du går med klokken.

Av alle klokkene jeg til nå har eiet/prøvd så er JLC det eneste merket som laget en foldelås som passer min hånd. Jeg ser bevisst nå etter "stiftspenne" når jeg ser på nye klokker da det passer meg stort sett mye bedre.

Interessant å høre at dette også gjelder klokkemerker i "de høyere luftlag". Jeg har også 17 cm håndledd, og opplever som andre her at spennen ikke ligger sentrert under håndleddet med "normal" remlengde. I tillegg er håndleddene mine brede og flate. Da er det en del foldespenner som kommer til kort, spesielt de som er relativt krumme.

Omega har løst dette forbilledlig, der havner spennen mellom de to remdelene i stedet for ned mot huden. Til gjengjeld krever denne løsningen custom remmer.

Det sliter unektelig mer på remmen med "beltespenne", men for meg er det mest komfortabelt.

Edit: Håper du finner ut av det @rkjersem !

Håper dette kan løses av Bjerke, hvis ikke ender det opp med at jeg rett og slett må selge klokken 

Sett deg ned og pust dypt, Reidar :) Jeg er sikker på at noen og enhver ville blitt glad om du solgt uret (fortrinnsvis til dem selv), men du behøver sikkert ikke ty til det. En ny rem, som er kortere, evt en mix and match fra kort og lang rem burde resultere i en sentrert foldespenne (men kan jo selvsagt koste litt).

Sett deg ned og pust dypt, Reidar :) Jeg er sikker på at noen og enhver ville blitt glad om du solgt uret (fortrinnsvis til dem selv), men du behøver sikkert ikke ty til det. En ny rem, som er kortere, evt en mix and match fra kort og lang rem burde resultere i en sentrert foldespenne (men kan jo selvsagt koste litt).

@Anders , ja vi får håpe det, men på en slik klokke så synes jeg det skal være optimalt, hvis ikke så vet jo alle her på sonen at jeg er altfor mye flipper til å la den bli..

5167 har jo en helt annen type spenne og rem slik at man jo kan tilpasse perfekt :). Ap på rem med foldespenne er litt spesielt faktisk...

Ap på rem med foldespenne uten noen modifikasjon på retning er det mest ubehagelige jeg har hatt på armen noen sinne. Men jeg sliter da ikke om jeg snur dem.

Enig it at 5726 heller ikke har dette i like stor grad :)

Både aquanaut og Patek 5711 er noe av det mest behagelige jeg noen gang har hatt på armen for å være helt ærlig. Spesielt aquanaut er jo helt i særklasse der.

@andersmp
Tror dette varierer sterkt fra hånd til hånd.
Jeg slet både med Aquanaut og 5712 - men, dette kan jo være spesielt bare for min hånd:confused:

5712'en var så flott at jeg hadde gått med den selv om den hadde hatt en spiker som hadde boret seg inn i blodårene:cool: Spennen på denne er jo helt lik den @Havvo har nå - og han er jo kjempefornøyd med spennen til sin 5711:D Fasiten er vel at man bør prøve før man kjøper? Litt som å kjøpe nye bukser:mrgreen:

@andersmp
Tror dette varierer sterkt fra hånd til hånd.
Jeg slet både med Aquanaut og 5712 - men, dette kan jo være spesielt bare for min hånd:confused:

5712'en var så flott at jeg hadde gått med den selv om den hadde hatt en spiker som hadde boret seg inn i blodårene:cool: Spennen på denne er jo helt lik den @Havvo har nå - og han er jo kjempefornøyd med spennen til sin 5711:D Fasiten er vel at man bør prøve før man kjøper? Litt som å kjøpe nye bukser:mrgreen:

Du har nok rett i det. Prøve før man kjøper. Derfor bør det opprettes et klokkeregister over hva som er i omløp på TS- slik at vi kan hjelpe hverandre med å få prøvd :mrgreen:

Jeg har gått i hele kveld nå og kjent etter på 5711, men den ligger som silke mot armen. Det er nok individuelt ja. Her var jo noen som hadde problemer med å få en 116610LV til å sitte behagelig også for en stund siden.

Jeg ville byttet AP spennen ut med en tang buckle. Problemet med AP er vel at den er litt sånn spiss og kantete.

Jeg har gått i hele kveld nå og kjent etter på 5711, men den ligger som silke mot armen. Det er nok individuelt ja. Her var jo noen som hadde problemer med å få en 116610LV til å sitte behagelig også for en stund siden.

Jeg ville byttet AP spennen ut med en tang buckle. Problemet med AP er vel at den er litt sånn spiss og kantete.

Kassen ligger nydelig mot hånden, og spennen er superbehagelig når man tar den rett under armen, så er rett og slett den korte delen, altså den uten hull som er for lang, hadde denne vært kortere hadde den lagt fantastisk på hånden.

Edit; alternativt at jeg hadde hatt bredere hånd

Får høre med Bjerke i morgen

Redigert:
Det ordner seg garantert! Hvis ikke prøver du med en clasp fra apbands.com

tang buckle ;)

2014-03-15%2010.04.03.jpg

Liten oppdatering her.

Snakket med Bjerke i dag og det finns en rem i XS.

Denne har en kort side på 5,6 cm kl 6 og andre siden 10,5.

Den jeg har nå er 7cm kl 6 og 10,5 på den andre siden.

Har drevet og målt litt på håndleddet og tror faktisk at de 1,4 cm kommer til å gjøre en stor forskjell, det høres ikke mye ut men det gjør faktisk at claspen havner mer midt under håndleddet når klokken er sentrert.

Skulle få et tilbud på en Rem med pin i morgen også når hun hadde sjekket med leverandør, men Rem + pin i rose gull blir nok ikke gratis.

Men det virker iallfall som at det skal løse seg på en eller annen måte :cool:

Eller hva tror dere? :)

Redigert:
Liten oppdatering her.

Snakker med Bjerke i dag og det finns en rem i XS.

Denne har en kort side på 5,6 cm kl 6 og andre siden 10,5.

Den jeg har nå er 7cm kl 6 og 10,5 på den andre siden.

Har drevet og målt litt på håndleddet og tror faktisk at de 1,4 cm kommer til å gjøre en stor forskjell, det høres ikke mye ut men det gjør faktisk at claspen havner mer midt under håndleddet når klokken er sentrert.

Skulle få et tilbud på en Rem med pin i morgen også når hun hadde sjekket med leverandør, men Rem + pin i rose gull blir nok ikke gratis.

Men det virker iallfall som at det skal løse seg på en eller annen måte :cool:

Så bra! Del gjerne detaljer og pris på begge alternativene! :D