For godt til å være sant?

Trenger ikke å være tullball nei.

Zenith er et av merkene som en kan få meget gode rabatter på både i USA og i Asia. Dessverre blir da de norske listeprisene veldig missvisende.

Det må jeg si, isåfall er jo dette et røverkjøp iforhold til de norske prisene.
Har tittet på Panerai, Omega og Cartier og her sparte du ikke mange pengene iforhold til i norge så jeg ble jo sjokkert når denne ligger ute til under halvparten av norsk pris, og med et ekte innhouse verk fra legendariske Zenith som vant prisen for beste urverk da det ble lansert i -94 må jeg si at dette virker som bang for my buck!
Og den er i tillegg pen:)

Dessverre kan det synes som om noen merker er svært godt overpriset i prislister...
Et annet grellt eksempel er Glashütte Original,- i den offisielle prislisten, som er i Euro, kan en finne modeller som selges BNIB fra ulike gråsonehandlere til ca. halv pris ! Urene kommer komplett med inntakte serinummer, papirer, esker m.m.

Konkret eksempel : Senator Navigator m/ Panodate, koster i.h.h. til prislisten 8700 Euro = NOK 72000.....på nettet har det ( iløpet av siste 60 dager) vært flere BNIB for salg for mellom 4300 - 4650 Euro ! :cry:

Men det er jo fra gråsone, det er jo en ting.
Denne klokker er jo hos en AD. er ikke det enda drøyere?

hphagen skrev:
Men det er jo fra gråsone, det er jo en ting.
Denne klokker er jo hos en AD. er ikke det enda drøyere?

Jeg trodde egentlig at AD'er ikke hadde lov til å annonsere med rabatterte priser på nettet, jeg?

I Norge er det opp til det selger å bestemme prisen. En leverandør har ikke lov til å legge føringer for selgers prissetting, eksempelvis ved å bestemme såkalte veilledende priser. Så AD'er kan annonsere til hvilken pris de vil uten at noen kan gjøre stort med det. Hvorvidt de deretter kommer til å beholde status som autorisert utsalgssted fra produsenten er dog en annen sak.....

Hei,

Som nevnt tidligere i denne tråden er Zenit et merke som det kan oppnås svært gode rabatter på ute i "den store Verden".

Personlig har jeg følelsen av - og vennligst misforstå meg rett her - at Zenith i Norge forsøkes å "presses" opp til å bli et EKSTREMT luxuriøst urmerke. Vel, litt mer luxuriøst enn de de egentlig er kanskje. Det gjeder ikke bare Zenith i Norge, også noen andre merker, men kanskje spesiellt Zenith.
Som jeg sier - misforstå meg rett her, for Zenith lager absolutt kvalitetsklokker, og er en historisk manufacture., men urene er sannsynligvis for de med spesiell interesse for merket.
Under ledelse av Nataf endret de litt stil for noen år siden, og det var mange diskusjoner, smak og behag selvfølgelig, om den nyere produktportefølgen. (Nå har visst Nataf funnet seg noe annet å gjøre...)
For en del år siden, i allefall på midten av 90 tallet var de forholds greit priset, tenker da spesiellt på El Primero urverket/modellene og spesiellt i forhold til andre urmerker som norske butikker hadde den gang. (Altså typisk Rolex, Omega, Tag osv.). Men prisene har heretter tatt fullsendig av - særskilt i Norden kan det se ut til.
Nå er ikke dette urmerket det jeg personlig først har/kommer til å titte på, men det som er klart at det finnes svært mange valg i tilsvarene prisklasse.

Til info så er det SVÆRT godt utvalg av Zenith i Singapore og Bangkok (enkelte ganger til og med special offers på vanlige kjøpesenterene), og ikke i selve urbutikkene-og avslag på 30-40%, og kanskje enda litt mer i forhold til Norske priser på dette merket (samt typisk Breitling) kan nok skimtes om man spiller kortene sine rett. Snakker selvsagt kun om AD ur.

Just for your info,

BT

Businesstraveler skrev:
Hei,

Som nevnt tidligere i denne tråden er Zenit et merke som det kan oppnås svært gode rabatter på ute i "den store Verden".

Personlig har jeg følelsen av - og vennligst misforstå meg rett her - at Zenith i Norge forsøkes å "presses" opp til å bli et EKSTREMT luxuriøst urmerke. Vel, litt mer luxuriøst enn de de egentlig er kanskje. Det gjeder ikke bare Zenith i Norge, også noen andre merker, men kanskje spesiellt Zenith.
Som jeg sier - misforstå meg rett her, for Zenith lager absolutt kvalitetsklokker, og er en historisk manufacture., men urene er sannsynligvis for de med spesiell interesse for merket.
Under ledelse av Nataf endret de litt stil for noen år siden, og det var mange diskusjoner, smak og behag selvfølgelig, om den nyere produktportefølgen. (Nå har visst Nataf funnet seg noe annet å gjøre...)
For en del år siden, i allefall på midten av 90 tallet var de forholds greit priset, tenker da spesiellt på El Primero urverket/modellene og spesiellt i forhold til andre urmerker som norske butikker hadde den gang. (Altså typisk Rolex, Omega, Tag osv.). Men prisene har heretter tatt fullsendig av - særskilt i Norden kan det se ut til.
Nå er ikke dette urmerket det jeg personlig først har/kommer til å titte på, men det som er klart at det finnes svært mange valg i tilsvarene prisklasse.

Til info så er det SVÆRT godt utvalg av Zenith i Singapore og Bangkok (enkelte ganger til og med special offers på vanlige kjøpesenterene), og ikke i selve urbutikkene-og avslag på 30-40%, og kanskje enda litt mer i forhold til Norske priser på dette merket (samt typisk Breitling) kan nok skimtes om man spiller kortene sine rett. Snakker selvsagt kun om AD ur.

Just for your info,
BT

Mange interessante synspunkter her jeg er enige i (dog ikke alt) - nesten egnet for en egen tråd ;)

Men, mine kommentarer kommer selvsagt sterkt preget og farget av det enkle faktum at Zenith faktisk tilhører det øverste sjikt av high-end ur. 8)
Og, at deres noget beklagelige eksperimentering med spesielt Defy-serien falt undertegnede og mange andre mer "konservative" og nytere av de mer klassiske varianter svært tungt for brystet. :cry:

Dog, prising og markedspushing skjedde ikke bare i Norge/Norden, men globalt.
Det er mange som venter i spenning på de nyere og forhåpentlig litt mer "back to basic" produksjoner.

For egen del må jeg si Academy-, Chronomaster- og Class-serien, med El Primero og Elite verkene er av deres "finest products". Disse urverk fortjener sin vakre innpakning også, og jeg venter i spenning på fortsettelsen.

Vedlegger et lite bilde av min Zenith Chronomaster GT, som med sitt unike urverk El Primero og 36.000bph står i en kvalitetsmessig og designmessig særklasse. IMHO. ;)

IMAG0039.jpg

Zenith er definitivt billigere i Asia. Har selv hatt en runde i klokkebutikker i Kuala Lumpur i dag og prisen er ca 50% av prisen i Norge.
Dog er ALLE merker er billigere her. Har prisen paa enkelte IWC'er, Rolexer, Jaeger i hodet og ting er 30-40% billigere. Men MVA er jo svaret paa 25% av totalen.

Enig med ovenstaaende at Chronomaster er en flott klokke.Selv liker jeg Defy-serien godt og spesielt Defy Xtreme Stealth :)