Hei,
Som nevnt tidligere i denne tråden er Zenit et merke som det kan oppnås svært gode rabatter på ute i "den store Verden".
Personlig har jeg følelsen av - og vennligst misforstå meg rett her - at Zenith i Norge forsøkes å "presses" opp til å bli et EKSTREMT luxuriøst urmerke. Vel, litt mer luxuriøst enn de de egentlig er kanskje. Det gjeder ikke bare Zenith i Norge, også noen andre merker, men kanskje spesiellt Zenith.
Som jeg sier - misforstå meg rett her, for Zenith lager absolutt kvalitetsklokker, og er en historisk manufacture., men urene er sannsynligvis for de med spesiell interesse for merket.
Under ledelse av Nataf endret de litt stil for noen år siden, og det var mange diskusjoner, smak og behag selvfølgelig, om den nyere produktportefølgen. (Nå har visst Nataf funnet seg noe annet å gjøre...)
For en del år siden, i allefall på midten av 90 tallet var de forholds greit priset, tenker da spesiellt på El Primero urverket/modellene og spesiellt i forhold til andre urmerker som norske butikker hadde den gang. (Altså typisk Rolex, Omega, Tag osv.). Men prisene har heretter tatt fullsendig av - særskilt i Norden kan det se ut til.
Nå er ikke dette urmerket det jeg personlig først har/kommer til å titte på, men det som er klart at det finnes svært mange valg i tilsvarene prisklasse.
Til info så er det SVÆRT godt utvalg av Zenith i Singapore og Bangkok (enkelte ganger til og med special offers på vanlige kjøpesenterene), og ikke i selve urbutikkene-og avslag på 30-40%, og kanskje enda litt mer i forhold til Norske priser på dette merket (samt typisk Breitling) kan nok skimtes om man spiller kortene sine rett. Snakker selvsagt kun om AD ur.
Just for your info,
BT