J
jayeff
Guest
Nei, ikke denne gangen, dessverre.
Det var tid for ny tur til Haugesund. Planen for dette Haugesundsbesøket var jo å få tatt litt bilder av den nye Explorer II, men siden leveransen inn til Knut var noe forsinket, samt at jeg var forhindret fra å møte ham før i går, så har jo "halve" sonen fått klådd på denne før meg
Men, jeg tok meg likevel tid til å titte, klå og ta bilder, slik at jeg kan presentere en liten fotosafari for dere her på vårt eminente forum
Vinduet er like spennende som alltid
Inne stod disse og ventet på meg...
Men, jeg tok meg tid til å titte litt i bruktskapet først
Da kom Knuts urmaker/servitør med kake
Og man kunne starte på det man egentlig var kommet for å gjøre
Sååå.... Hva synes jeg om den?
Først noen bilder av denne sammen med den tidligere modellen
Har Rolex gjort det riktig, når de nå har endret denne modellen?
I mine øyne; absolutt ikke!
Klokka har fått en bedre lenke, samt at den oransje viseren er tøff. Bortsett fra det er det ikke mye å rope hurra for. Størrelsen er nok det største minuset for min del, i tillegg til de store, glossy viserne. Hadde de tonet disse ned ved å gjøre dem matte, så hadde nok klokka fått et mye bedre utseende. Slik den fremstår i dag, vil jeg sammenligne den med en billig lekeklokke i plast, dessverre.
Jeg ville ha valgt den gamle modellen fremfor den nye.
Og så, over til den sorte utgaven.
Samme greia her, bortsett fra plastikkfølelsen. Et annet punkt de har bommet på her (i mine øyne) er den sorte, glossy lakken innerst på viserne mot den matte sorte skiva. Her mister man helt effekten av de "svevende" viserne.
Noen sammenligningsbilder
Deretter ble det en titt på den nye Omega PO
Denne falt i smak Størrelsen på denne var 45mm, og derfor litt for stor for meg. Men, i 42mm vil den nok fungere for de fleste! Spesielt godt likte jeg bezelen
Og så ble det tid for sirkus! Meet the Clown-Master
Jeg vet at de fleste synes at denne klokken er grusom. Det er gull/stål, det er en Yacht-Master og den koster 160k.
Men, jeg liker den. Jeg liker den faktisk veldig godt Hadde jeg hatt pengene, ville nok denne blitt med meg hjem. Uansett hva folk måtte mene om prisen kontra gull/stål. Det røde gullet passet perfekt sammen med stålet!
Nå fanget en av klokkene i bruktskapet min oppmerksomhet
En World-Timer fra Zenith. Denne er fra Knuts private samling, og han er usikker på hvorvidt han skal selge den, eller ikke.
Besøket nærmer seg nå slutten. På veien ut prøver jeg på et par-tre klokker
Først en Breitling, som var altfor stor for meg!
Deretter en TH Carrera 1887
Og til slutt en Breitling Superocean Red, i 44mm
Sistnevnte falt nok best i smak av de tre
Besøket ble, denne gang, noe kort, da jeg ikke var/er helt i form. Maten på ferga bidro ikke til å gjøre situasjonen bedre...
I grunnen et under at jeg ikke ble sykere
Det var, foreløpig, siste besøk hos Knut. Skjønt, jeg er usikker på om jeg er velkommen tilbake, etter å ha kritisert den nye Exploreren
Men, han får tåle at jeg er ærlig!
Det var tid for ny tur til Haugesund. Planen for dette Haugesundsbesøket var jo å få tatt litt bilder av den nye Explorer II, men siden leveransen inn til Knut var noe forsinket, samt at jeg var forhindret fra å møte ham før i går, så har jo "halve" sonen fått klådd på denne før meg
Men, jeg tok meg likevel tid til å titte, klå og ta bilder, slik at jeg kan presentere en liten fotosafari for dere her på vårt eminente forum
Vinduet er like spennende som alltid
Inne stod disse og ventet på meg...
Men, jeg tok meg tid til å titte litt i bruktskapet først
Da kom Knuts urmaker/servitør med kake
Og man kunne starte på det man egentlig var kommet for å gjøre
Sååå.... Hva synes jeg om den?
Først noen bilder av denne sammen med den tidligere modellen
Har Rolex gjort det riktig, når de nå har endret denne modellen?
I mine øyne; absolutt ikke!
Klokka har fått en bedre lenke, samt at den oransje viseren er tøff. Bortsett fra det er det ikke mye å rope hurra for. Størrelsen er nok det største minuset for min del, i tillegg til de store, glossy viserne. Hadde de tonet disse ned ved å gjøre dem matte, så hadde nok klokka fått et mye bedre utseende. Slik den fremstår i dag, vil jeg sammenligne den med en billig lekeklokke i plast, dessverre.
Jeg ville ha valgt den gamle modellen fremfor den nye.
Og så, over til den sorte utgaven.
Samme greia her, bortsett fra plastikkfølelsen. Et annet punkt de har bommet på her (i mine øyne) er den sorte, glossy lakken innerst på viserne mot den matte sorte skiva. Her mister man helt effekten av de "svevende" viserne.
Noen sammenligningsbilder
Deretter ble det en titt på den nye Omega PO
Denne falt i smak Størrelsen på denne var 45mm, og derfor litt for stor for meg. Men, i 42mm vil den nok fungere for de fleste! Spesielt godt likte jeg bezelen
Og så ble det tid for sirkus! Meet the Clown-Master
Jeg vet at de fleste synes at denne klokken er grusom. Det er gull/stål, det er en Yacht-Master og den koster 160k.
Men, jeg liker den. Jeg liker den faktisk veldig godt Hadde jeg hatt pengene, ville nok denne blitt med meg hjem. Uansett hva folk måtte mene om prisen kontra gull/stål. Det røde gullet passet perfekt sammen med stålet!
Nå fanget en av klokkene i bruktskapet min oppmerksomhet
En World-Timer fra Zenith. Denne er fra Knuts private samling, og han er usikker på hvorvidt han skal selge den, eller ikke.
Besøket nærmer seg nå slutten. På veien ut prøver jeg på et par-tre klokker
Først en Breitling, som var altfor stor for meg!
Deretter en TH Carrera 1887
Og til slutt en Breitling Superocean Red, i 44mm
Sistnevnte falt nok best i smak av de tre
Besøket ble, denne gang, noe kort, da jeg ikke var/er helt i form. Maten på ferga bidro ikke til å gjøre situasjonen bedre...
I grunnen et under at jeg ikke ble sykere
Det var, foreløpig, siste besøk hos Knut. Skjønt, jeg er usikker på om jeg er velkommen tilbake, etter å ha kritisert den nye Exploreren
Men, han får tåle at jeg er ærlig!