Forelsket, forlovet, forgiftet?

J

jayeff

Guest
Nei, ikke denne gangen, dessverre.

Det var tid for ny tur til Haugesund. Planen for dette Haugesundsbesøket var jo å få tatt litt bilder av den nye Explorer II, men siden leveransen inn til Knut var noe forsinket, samt at jeg var forhindret fra å møte ham før i går, så har jo "halve" sonen fått klådd på denne før meg :(

Men, jeg tok meg likevel tid til å titte, klå og ta bilder, slik at jeg kan presentere en liten fotosafari for dere her på vårt eminente forum :)

Vinduet er like spennende som alltid :)
2011-09-26174326.jpg

Inne stod disse og ventet på meg...
2011-09-26174613.jpg

Men, jeg tok meg tid til å titte litt i bruktskapet først
2011-09-26174423.jpg

2011-09-26174508.jpg

2011-09-26174528.jpg

Da kom Knuts urmaker/servitør med kake
2011-09-26175053.jpg

Og man kunne starte på det man egentlig var kommet for å gjøre
2011-09-26175601.jpg

2011-09-26175637.jpg

2011-09-26175813.jpg

2011-09-26175834.jpg

2011-09-26175909.jpg

Sååå.... Hva synes jeg om den?

Først noen bilder av denne sammen med den tidligere modellen
2011-09-26180400.jpg

2011-09-26180558.jpg

2011-09-26180616.jpg

Har Rolex gjort det riktig, når de nå har endret denne modellen?

I mine øyne; absolutt ikke!

Klokka har fått en bedre lenke, samt at den oransje viseren er tøff. Bortsett fra det er det ikke mye å rope hurra for. Størrelsen er nok det største minuset for min del, i tillegg til de store, glossy viserne. Hadde de tonet disse ned ved å gjøre dem matte, så hadde nok klokka fått et mye bedre utseende. Slik den fremstår i dag, vil jeg sammenligne den med en billig lekeklokke i plast, dessverre.

Jeg ville ha valgt den gamle modellen fremfor den nye.

Og så, over til den sorte utgaven.
2011-09-26180114.jpg

Samme greia her, bortsett fra plastikkfølelsen. Et annet punkt de har bommet på her (i mine øyne) er den sorte, glossy lakken innerst på viserne mot den matte sorte skiva. Her mister man helt effekten av de "svevende" viserne.

Noen sammenligningsbilder
2011-09-26180257.jpg

2011-09-26180513.jpg

Deretter ble det en titt på den nye Omega PO
2011-09-26180945.jpg

2011-09-26181303.jpg

2011-09-26181134.jpg

2011-09-26181410.jpg

Denne falt i smak :) Størrelsen på denne var 45mm, og derfor litt for stor for meg. Men, i 42mm vil den nok fungere for de fleste! Spesielt godt likte jeg bezelen :)

Og så ble det tid for sirkus! Meet the Clown-Master :p
2011-09-26181848.jpg

2011-09-26182221.jpg

2011-09-26182305.jpg

2011-09-26182505.jpg

2011-09-26182516.jpg

Jeg vet at de fleste synes at denne klokken er grusom. Det er gull/stål, det er en Yacht-Master og den koster 160k.

Men, jeg liker den. Jeg liker den faktisk veldig godt :) Hadde jeg hatt pengene, ville nok denne blitt med meg hjem. Uansett hva folk måtte mene om prisen kontra gull/stål. Det røde gullet passet perfekt sammen med stålet!

Nå fanget en av klokkene i bruktskapet min oppmerksomhet
2011-09-26184310.jpg

2011-09-26184329.jpg

En World-Timer fra Zenith. Denne er fra Knuts private samling, og han er usikker på hvorvidt han skal selge den, eller ikke.

Besøket nærmer seg nå slutten. På veien ut prøver jeg på et par-tre klokker

Først en Breitling, som var altfor stor for meg!
2011-09-26185306.jpg

Deretter en TH Carrera 1887
2011-09-26185422.jpg

Og til slutt en Breitling Superocean Red, i 44mm
2011-09-26185529.jpg

2011-09-26185549.jpg

Sistnevnte falt nok best i smak av de tre :)

Besøket ble, denne gang, noe kort, da jeg ikke var/er helt i form. Maten på ferga bidro ikke til å gjøre situasjonen bedre...
2011-09-26200244.jpg

I grunnen et under at jeg ikke ble sykere :p

Det var, foreløpig, siste besøk hos Knut. Skjønt, jeg er usikker på om jeg er velkommen tilbake, etter å ha kritisert den nye Exploreren :p

Men, han får tåle at jeg er ærlig! ;)

Utrolig bra, J!
Kakeseansen er blitt en herlig klassiker!
Jeg er litt forundret over at du følte at den nye Exploreren falt så igjennom?
Selv har jeg ikke sett den "live" enda. Men jeg ble skikkelig skeptisk nå.
Vet at vi deler smak når det gjelder klokker...
Ellers syntes jeg SuperO Red så lekker ut. Hva var prisen på den?

Må ha meg en Breitling Superocean igjen...:cool:

Takk for fotosafari! :D

Har til nå likt utseendet på nye explorer II, men etter å ha sett sammenligningsbildet ditt med den gamle, tror jeg at jeg begynner å bli enig med deg.

Nye PO så veldig bra ut dog ;)

Takk for god og informativ info!

Er i grunnen mest sjokkert over at clownmaster klokken falt i smak. I dette sjiktet finner en jo respektable klokker som PP Aquanaut og andre.

Spent på å se den svarte utgaven av Explorer II live - ble litt lei av den gamle hvite.

Må forresten passe meg - må ikke se Breitlingen live - kan føre til at jeg bånner lønnskontoen rett etter den 20. noe dama vil ha synspunkter på...

Takk for at du deler!

Interessant at du er kritisk til nye ExpII. Men hva slags planer har du nå da, så som du også selger forrige generasjons ExpII ;) Noe nytt som kommer anyways? Ikke si at det er en clown-master ;)

...
Besøket ble, denne gang, noe kort, da jeg ikke var/er helt i form. Maten på ferga bidro ikke til å gjøre situasjonen bedre...
2011-09-26200244.jpg

I grunnen et under at jeg ikke ble sykere :p
....

Hå hå hå! Her måtte jeg le høyt! Makan til mat-estetisk voldtekt! Det verste jeg har sett, all kro- og fergemat inkludert! Hvor er Hellstrøm hen? På denne fergen må det ryddes opp med tilbakevirkende kraft :D

Takk for at du deler!

Interessant at du er kritisk til nye ExpII. Men hva slags planer har du nå da, så som du også selger forrige generasjons ExpII ;) Noe nytt som kommer anyways? Ikke si at det er en clown-master ;)

Det er ingen Clown-Master på vei inn, dessverre. Finansministeren skal ta førerkort, og har i den anledning funnet ut at penger må ut av et budsjett og inn i et annet :p

Her er forresten et oppdatert bilde av meg:
800px-Slippers.jpg

Hå hå hå! Her måtte jeg le høyt! Makan til mat-estetisk voldtekt! Det verste jeg har sett, all kro- og fergemat inkludert! Hvor er Hellstrøm hen? På denne fergen må det ryddes opp med tilbakevirkende kraft :D

Uff... Jeg får brekninger når jeg tenker tilbake på det. Det merkelig er at de har snakket om at de skulle forbedre maten på ferga. Gjøre den sunnere og mer attraktiv. Det var tydeligvis en annen ferge de mente :p

Det var, foreløpig, siste besøk hos Knut. Skjønt, jeg er usikker på om jeg er velkommen tilbake, etter å ha kritisert den nye Exploreren :p

No more cake for you !!

hehe.... ;)

Flott artikkel og interessant artikkel nok en gang fra deg - Thumbs up!

Det er ingen Clown-Master på vei inn, dessverre. Finansministeren skal ta førerkort, og har i den anledning funnet ut at penger må ut av et budsjett og inn i et annet :p

Ikkje braaaa...håper du får balansert budsjettene bedre ved senere anledning :)

Uff... Jeg får brekninger når jeg tenker tilbake på det. Det merkelig er at de har snakket om at de skulle forbedre maten på ferga. Gjøre den sunnere og mer attraktiv. Det var tydeligvis en annen ferge de mente :p

Det jeg har vanskelig for å skjønne, er alle personer som tar en kokkeutdannelse/jobb, uten å ha noen pasjon og/eller ærefølelse for det de serverer. Hvorfor ikke søke annet arbeid hvis dere ikke er interessert i mat???
Sjekk "svetten" på tallerkenen, kjøtt(??)kakene med amøbeform, vassen potetmos (fra pose??) og en klam klatt ketchup..ingen grønnsaker. Æsj. Ok, rant over, skal ikke lage dette om til en matprat-tråd ;)

Utrolig bra, J!
Kakeseansen er blitt en herlig klassiker!
Jeg er litt forundret over at du følte at den nye Exploreren falt så igjennom?
Selv har jeg ikke sett den "live" enda. Men jeg ble skikkelig skeptisk nå.
Vet at vi deler smak når det gjelder klokker...
Ellers syntes jeg SuperO Red så lekker ut. Hva var prisen på den?

Må ha meg en Breitling Superocean igjen...:cool:

Prisen på Breitlingen er kr. 27350

Ja, jeg er litt forundret selv. Har likt den på bilder, men likte den ikke irl. Ikke meningen å skremme folk bort fra den. Det var bare min personlige mening ;)

Takk for fotosafari! :D

Har til nå likt utseendet på nye explorer II, men etter å ha sett sammenligningsbildet ditt med den gamle, tror jeg at jeg begynner å bli enig med deg.

Nye PO så veldig bra ut dog ;)

Den nye PO´en er flott! 45mm er litt stort for meg, men 42 er nok perfekt :)

Takk for god og informativ info!

Er i grunnen mest sjokkert over at clownmaster klokken falt i smak. I dette sjiktet finner en jo respektable klokker som PP Aquanaut og andre.

Spent på å se den svarte utgaven av Explorer II live - ble litt lei av den gamle hvite.

Må forresten passe meg - må ikke se Breitlingen live - kan føre til at jeg bånner lønnskontoen rett etter den 20. noe dama vil ha synspunkter på...

Det finnes mange klokker i det prissjiktet. Og, det frister jo med f.eks. en AP eller en PP. Men, det var noe magisk over YM´en :)

No more cake for you !!

hehe.... ;)

Flott artikkel og interessant artikkel nok en gang fra deg - Thumbs up!

Takk for det :) Jeg lever for å opplyse, informere og lære opp ;)

Ikkje braaaa...håper du får balansert budsjettene bedre ved senere anledning :)

Det jeg har vanskelig for å skjønne, er alle personer som tar en kokkeutdannelse/jobb, uten å ha noen pasjon og/eller ærefølelse for det de serverer. Hvorfor ikke søke annet arbeid hvis dere ikke er interessert i mat???
Sjekk "svetten" på tallerkenen, kjøtt(??)kakene med amøbeform, vassen potetmos (fra pose??) og en klam klatt ketchup..ingen grønnsaker. Æsj. Ok, rant over, skal ikke lage dette om til en matprat-tråd ;)

Den maten var like inspirerende som en hundemøkk på en overgrodd plen.

Den nye Planet Ocean ser jo slett ikke ille ut :cool:

Den er kjempeflott :)

Yachtmasteren haqdde jeg absolut ikke sansen for...
Men resten av klokkene derimot... Jeg syntes også at den nye Explorer II'en er fin!

Likte også selvportrettet. ;)

Takk for rapport. Jeg har ikke sett den nye EII utenom på bilder, men ettersom jeg vanligvis rygger klorende og skrikende inn i fremtiden og misliker enhver forandring, var jeg forberedt på ikke å like den - på en stund ihvertfall. Men når en oppegående og Rolex-tro ungfole som deg sammenlikner den med en billig plastklokke, begynner jeg å tro de virkelig må ha gjort noe feil. Nå må jeg nesten ta en tur til Askeland og plukke på den selv.

Men den yachtmasteren....selvsagt er det slik at folk liker forskjellige ting, og jeg skal ikke på noen måte opptre som smaksdommer, og jeg har bare sett den på bilder, og kvaliteten er sikkert førsteklasses, og jeg ønsker hverken å fornærme fabrikk, forhandler eller forbruker og skal derfor formulere meg forsiktig, men den klokken er omtrent like stilig som en Chrysler PT Cruiser med Ringenes Herre-motivlakkering. Du må ha fått for stor posemosdose. :D

Kjekke bilder, Jardar. Etter å ha sett hva du har solgt må budsjettet for sertifikat være ganske omfattende. Sikker på at ikke finansministeren driver med budsjettfusk og samler inn penger til nytt kjøkken i samme slengen? :p

Clown-Masteren har jeg kun prøvd i helgull. Syntes den er skikkelig kul! :D

Tror ikke det er mulig å like både YMII og Exp42, så du er jo unnskyldt Jay ;)

Smaken er som baken, Mr. Cassidy ;) T-t-t-tog du an?

Kjekke bilder, Jardar. Etter å ha sett hva du har solgt må budsjettet for sertifikat være ganske omfattende. Sikker på at ikke finansministeren driver med budsjettfusk og samler inn penger til nytt kjøkken i samme slengen? :p

Clown-Masteren har jeg kun prøvd i helgull. Syntes den er skikkelig kul! :D

Det spørs om det ikke er et kjøkken inni der også, ja... I hvert fall delvis :p Gi lyd om du vet hvor jeg kan få et skvett nytt kjøkken, med hvitevarer, for 15k ;)

Tror ikke det er mulig å like både YMII og Exp42, så du er jo unnskyldt Jay ;)

Hehe...

Takk for rapport. jeg ønsker hverken å fornærme fabrikk, forhandler eller forbruker og skal derfor formulere meg forsiktig, men den klokken er omtrent like stilig som en Chrysler PT Cruiser med Ringenes Herre-motivlakkering. Du må ha fått for stor posemosdose. :D

:D:D:D:D:D