Forelsket, forlovet, forgiftet?

Flott referat! Jeg har foreløpig kun sett Exploreren på bilder, men den gjør det ikke helt for meg altså...
POen tok jeg i nærmere øyesyn på søndag, og den synes jeg er meget lekker.

YMII er jo så OTT at den umulig kan mislikes av andre enn folk med massive komplekser:p Selv om sjansen for at evt. kjøpere besitter noen også selvfølgelig er tilstede...

Smaken er som baken, Mr. Cassidy ;) T-t-t-tog du an?

Jada :) Jeg bare erter litt. Dessuten er det ikke så veldig mange år siden jeg kunne sagt noe tilsvarende om for eksempel Daytona, som nå er en av favorittene.

Mogens skrev:
YMII er jo så OTT at den umulig kan mislikes av andre enn folk med massive komplekser
Øyh! Jeg har vel ikke komplekser bare fordi jeg bruker push-up-underbukser! Dessuten forsikrer kona meg flere ganger i uken om at alt er helt normalt.

den klokken er omtrent like stilig som en Chrysler PT Cruiser med Ringenes Herre-motivlakkering. Du må ha fått for stor posemosdose. :D

Hehe.
Selv må jeg si jeg liker Exploreren bedre og bedre. Og den nye PO-en er dritlekker, men vet ikke om jeg synes det er verdt å legge i kanskje 20k mer enn for et pent brukt eksemplar av forrige type.

Bra rapport, jayeff!

Dette kan man vel si er en beretning uegnet for sarte sjeler; - det være seg smaken på ur som hva gjelder det mer gastronomiske....;)

Følger deg egentlig greit hva gjelder Explorer II; - de gamle er eldst. IMHO.
Men hva gjelder YM II.... Beklager, men den der skygger jeg langt unna. Skjønner egentlig ikke hva Rolex tenker når man produserer noe slikt. Om man da ikke er opptatt av å opprettholdene de mer eller mindre (u)saklige mytene om Rolex da....;)

Funderer også litt på om jeg ikke burde ha en Omega i samlingen min. Men det blir neppe en PO.
Tror jeg i såfall går for en Speedmaster (Moon), eller Seamaster i en eller annen variant. Trenger en alternativ hverdagsbeater.

Anyways; - dine besøk hos din lokale pusher er alltid god lesning - og ditto visuell opplevelse - så her er det bare "keep up the good work", jayeff!
:D

Bra rapport, jayeff!

Dette kan man vel si er en beretning uegnet for sarte sjeler; - det være seg smaken på ur som hva gjelder det mer gastronomiske....;)

Følger deg egentlig greit hva gjelder Explorer II; - de gamle er eldst. IMHO.
Men hva gjelder YM II.... Beklager, men den der skygger jeg langt unna. Skjønner egentlig ikke hva Rolex tenker når man produserer noe slikt. Om man da ikke er opptatt av å opprettholdene de mer eller mindre (u)saklige mytene om Rolex da....;)

Funderer også litt på om jeg ikke burde ha en Omega i samlingen min. Men det blir neppe en PO.
Tror jeg i såfall går for en Speedmaster (Moon), eller Seamaster i en eller annen variant. Trenger en alternativ hverdagsbeater.

Anyways; - dine besøk hos din lokale pusher er alltid god lesning - og ditto visuell opplevelse - så her er det bare "keep up the good work", jayeff!
:D

Smaken er, heldigvis, forskjellig :) Jeg kunne aldri ha tenkt meg en YM II i helgull, men jeg liker den i TT (Everose).

Jeg skal gjøre mitt for å gjøre sonen til et trivelig sted å være, så lenge folk ønsker det :)

Hun trodde nok på den gamle teorien om korrelasjon med neselengde :)

Hehehe...

Takk for finfin rapport.:D
Er enig i at Breitling SO er fet.

Må nok inn og se den nye ExpII med egne øyne før jeg kan ta kritikken for god fisk.:)
Ellers så det ut som det var litt koselige ting i brukthjørnet.
Legger de ikke ut bilder av alt på nettsidene?

like stilig som en Chrysler PT Cruiser med Ringenes Herre-motivlakkering.

Ha ha.:D Men så begynte jeg å tenke litt gjennom ting, og kom frem til at en slik bil hadde vært helt (og ikke bare litt...) sjef.:eek:;) Snakk om damemagnet! Alle fantasysjanger-chick'sa hadde gått fullstendig amok.:p

Ha ha.:D Men så begynte jeg å tenke litt gjennom ting, og kom frem til at en slik bil hadde vært helt (og ikke bare litt...) sjef.:eek:;) Snakk om damemagnet! Alle fantasysjanger-chick'sa hadde gått fullstendig amok.:p

Øøøøh

Takk for finfin rapport.:D
Er enig i at Breitling SO er fet.

Må nok inn og se den nye ExpII med egne øyne før jeg kan ta kritikken for god fisk.:)
Ellers så det ut som det var litt koselige ting i brukthjørnet.
Legger de ikke ut bilder av alt på nettsidene?

...

Det kommer på nett etter hvert. Han må bare få dem fotografert og slikt først :)

Du må nok spørre "Slick Rick" om klokken hans er til salgs:p

1204_slick_rick-1.jpg

Hehe, denne tråden startet godt, og blir bare bedre og bedre.

En annen sak; brukthyllen hans ser jo riktig så overfylt og interessant ut. Hvordan er prisene på brukt hos Lervik?

Hehe, denne tråden startet godt, og blir bare bedre og bedre.

En annen sak; brukthyllen hans ser jo riktig så overfylt og interessant ut. Hvordan er prisene på brukt hos Lervik?

Kanskje litt høye, men samtidig får man nyservet ur med ett års garanti :)

Jeg var i Tyskland sist helg og var så heldig å få se den nye exploreren.
Jeg må faktisk si at jeg likte den nye exploreren bedre enn den gamle! :)

Likte at det ble mer oransje, fint brekk mot det hvite, samt at den er noe større (lenken var heller ikke dum).
Men nå er jo jeg også glad i større klokker :D

Herlig levert fra Haugesund igjen, jayeff:) Gleder meg hver gang du skriver du skal en tur til Knut:) Flott med bilder av nye og gammle Explorer II sammen:) Jeg fikk et positivt inntrykk da jeg prøvde den nye, men smaken er ulik! Jammen bra den ikke er lik hos alle egentlig vel ;) Lurer på om en SuperOcean må prøves her snart også! Får se om selgerne på stranden her på costa del sol har fått den inn;) lol.

Jeg prøvde den nye Explorer II på lørdag. Må si at jeg absolutt foretrekker den gamle, men det er snakk om smak og behag. Tror nok muligens yngre ferske Rolex kjøpere vil foretrekke den litt mere massive og større nye klokken. Men den gamle sitter mye bedre på håndleddet, er slankere, bedre balansert (gjelder alle tidligere Rolex 40mm!) større tall på bezel i just love the old one :)!

AW:)

Var nære på å forhåndsbestille den nye exploreren, men etter at jeg har sett bildene du har posten nå Jayeff er glad det ikke ble noe av. Skummelt at en Rolex GTG var det eneste som skulle til at jeg stod der med kortet i hånda for å legge inn depositum. Veldig fornøyd med at jeg var sterk nok :p *Klappermegselvpåskuldra*

LV'en det er bilder av ligger på hjemmesiden hans til 42'... Så det er vel ihvertfal ikke råbillig for å si det sånn!
Hadde jeg bare hatt 42'... :cry: