Forumets første på Everest

Da må jeg virkelig beklage, MM. Det var da ikke meningen at min under snittet vittige vittighet skulle ha slike alvorlige konsekvenser :) Du får overbringe mine unnskyldninger til fru MM som måtte sove alene mens du holdt på med dette her.

Jeg beklager at jeg kom i skade for å sutre litt over Everestgjengen. I romjula dumpet det en hentelapp for USA-pakke ned i postkassen, med MVA-krav på 300 kroner. Først tenkte jeg det var en aller annen hersens sykkelsjappe som hadde overforsikret en seteklemme eller gammeltante Nancy som hadde sendt vaskekluter for en tusenlapp, men nei. Moms for horologiske produkter betaler man jo med glede. :)

Gummireim (norsk nummer 2) fra Everest er nå montert på Exploreren. Førsteinntrykket er bra, reima er utrolig behagelig og integreres nesten perfekt til kasse og spenne. Ser ut til å funke like bra på forrige generasjon sportsur som på dagens.

Et ankepunkt er at de originale skulderløse barettene ikke kunne brukes, de var for tjukke. Selv med anseelige mengder vold og makt gikk den bare halvveis gjennom sporet i reima. Heldigvis fulgte det med et passende sett, men disse er selvsagt tynnere, ment for ur uten "lugholes" og går dermed ikke så langt inn i kassen som de originale.

For bedre symmetri la jeg til et ekstra lenkeledd og justerte inn slakken med mikrojusteringen, da det innerste leddet som er festet til spenna ikke er et pent syn på de gamle Rolexlenkene.

Her er noen kjappe bilder. Feltfoto kommer når man får litt mer lys, og etter noen måneders bruk får vi se om kvaliteten er på linje med førsteinntrykket.

_MG_9706.jpg

_MG_9698.jpg

_MG_9697.jpg

_MG_9695.jpg

_MG_9710.jpg

_MG_9717.jpg

IMG_0155.jpg

_MG_9689.jpg

Edit: Og forresten, jeg har fortsatt ikke skjønt hva en Rolf er for noe. :)

Redigert:
Nice.

Har en kompissom heter Rolf. Når han chattet på nettet tok det ham 2mnd å forstå forskjellen på Rolf og rofl. Han har noen episke historier om intetanende trolling.

Rolf er bildet av min Rolex der en av viserne dekker X og nederste streken på E i ROLEX.

Veeeldig morsomt;)

EDIT:
Veldig bra beskrivelse med bilder og det hele, JoLu. Gratulerer så mye med Everest.

Etter flere dagers bruk må jeg si at remmen er veldig behagelig på armen. Men, gummi er gummi og jeg er glad for at det er mer enn microjustering på låsen - det blir ganske varmt under der når man sitter foran peisen og temperaturen stiger.

Redigert:
Kjempebra anmeldelse JoLu, den kledde exploreren meget godt. Sitter og vurderer om jeg skal ta å bestille en gummirem til min polar selv, og da blir jo valget mellom rubberb og everest. Everest remmen ser veldig bra ut, og prisen kan jeg definitivt like.