Fotball-VM

@Kohe321: interessant hva du skriver. Jeg regner det som en reaksjon på endel som jeg synes brutale nedsparkinger av
Roddy og andre, i tillegg til frustrasjon over tapet. KAN se ut som om han bare går hardt inn i duell og er uheldig.
Uansett: jeg vet ikke. Uansett trist, som Neymar har virket som den mest sympatiske på Brasil. Morsomt
at to gamle Inter-helter (Maicon og JC) spilte.

Har litt problemer: har Argentina-drakta kjøpt på ekstremt billigsalg, men har aldri likt Argentina. Samtidig
så liker jeg Messi, men likte Belgia veldig godt mot USA, så drakta får bli i skapet idag. Hvis det likevel
skulle bli mål til Argentina, så var det Messi to vant ballen fra Belgia, og som spilte glimrende frem til di Maria
(som så bommet på passningen til Higuain).

Edit: kjipt å miste di Maria, MOTM i CL-finalen og en av de beste i RM i vår.

Redigert av en moderator:
Messi med en pasning fra et annet univers til Di Maria! Ahh den må du sette!

Han har vært i jedi-sonen flere ganger i denne kampen, for eksempel rett før 1-0 som du sier.

Sitter selv i Argentina drakt her (hovedsaklig fordi Messi er favorittspilleren min). Forresten, skal si disse belgerne ser ut som noen kjemper på banen i forhold til argentinerne, er vel bare Hazard og De Bruyne som er på samme høyde. :D

Redigert:
Messi med et nydelig dribleraid rett foran mål som kunne blitt legendarisk om ikke det svære eiketreet Fellaini måtte komme og slenge et par hårete røtter inn i finmekanikken og ødelegge moroa. Grrr :p

Veldig leit at Di Maria gikk av med skade! Håper ikke han er ute resten av VM om de skulle gå videre. Var det en strekk mon tro? Da er det vel ikke veldig sannsynlig at han kan spille mer...

Redigert:
Også et knallhardt frispark som ikke var langt unna etter den dribleserien (det var vel Witsels føtter, i tillegg til noen andres).

Dumt hvis di Maria er ute resten av mesterskapet. Underlig hvordan Argentina har "låst" kampen til å bli nok
en "kjedelig" kamp uten tempo og målsjanser. Kanskje er det noe Sabella kan likevel.

@Kohe321: Thiago Silva forsvarer Zuñiga i ESPN:

"Meanwhile, Brazil captain Thiago Silva has defended Zuniga for his challenge on Neymar.

Zuniga apologised to the former Santos man after the final whistle, and Paris Saint-Germain defender Thiago Silva, who used to play for AC Milan, insists the Napoli player did not mean to harm his international teammate.

"Zuniga does not have any nastiness in him. I know him from Serie A," Silva told AS.

"What he did, I think, was rash. I still have not seen the pictures, but I know that in these circumstances it was difficult to get the ball off Neymar."

Edit: noe av det mest idiotiske er to-gule-kort regelen. To kort på 6 kamper er ikke mye, slik at på
slutten av turningen blir selv "snille" spillere suspendert. Skulle vært at 2 GK de tre siste kampene gir suspensjon.

Edit2: var i Emiratene en gang i November. Ikke et menneske i gatene mellom 12 og 4.30/5. For varmt. Blir morsomt å
se hordan dette blir i "Qatar" i 2022. Husker det var mye liv mellom 8 og 12 på natten. Å ha kampene da er passer
forsåvidt også greit med Europeisk TV-publikum.

Ah var det Witzel, de er jo nesten tvillinger... :eek:

Veldig enig i det du sier om kampen, virket som om de eneste gangene det skjedde noe fremover var når Di Maria eller Messi hadde ballen (og nå er det bare Messi igjen som kreativt ledd). Og hva skjer med tidssløsingen til Romero? Haha, 18 minutter uti og han begynner å bruke tid på utspark som om det var overtid og fremdeles 1-0. Merkelig nervøst. Er det samme jeg føler sitter i resten av laget, bortsett fra de nevnte to.

Angående Zuniga, så bare et par kjappe ord. Vanskelig å si helt sikkert, men jeg føler det er veldig unaturlig at han hoppet i ryggen på Neymar der, det var ingen realistisk duell om ballen i den situasjonen, og det var enda mer unaturlig av ham å skyte kneet inn i ryggen til Neymar på den måten. Personlig tror jeg det var med vilje, men at han kanskje ikke direkte ønsket å skade ham, selv om han åpenbart viste om muligheten til at det kunne skje - man trenger ikke akkurat å være doktor for å vite at om man deiser kneet inn i korsryggen til noen i den farten og med den kraften, så kan det skje grusomme skader. Ryggen er ikke noe å spøke med, som sagt kunne det gått mye verre om det bare var noen centimeter høyere...

Edit: Nesten 2-0 for Higuain! Nydelig spill av Messi i starten av andre omgang her også. Litt mer fart nå, kjekt! :D

Absurd hvor mye et mål betyr. Higuain, som har vært helt elendig i hele VM, er plutselig en stjernespiller ... spiller jo glimrende.

Pussig hvor lite Belgia får til.

Endelig er forumet oppe igjen, begynte nesten å få rykninger i øyet av abstinenser på slutten der. :p

Argentina gikk fortjent videre på en gjerrig og kynisk måte. Helt fair, selv om det blir ganske kjedelig. Synes det var dumt at de ga opp midtbanen og la seg helt bakpå i 70'minutt, men det funket jo greit til slutt. Belgia er oppskrytt, de hadde nok av ballen og fikk sjansene de trengte, men de var bare ikke gode nok. Garay var enorm i forsvaret. Synd Messi ikke satt punktum på slutten der 1v1 mot Courtois, han har vel fått et lite kompleks mot denne karen nå.

Allikevel, jeg synes de virker som et ganske middelmådig lag som blir holdt oppe av et knippe fantastiske spillere, og det skinner igjennom i nervøsiteten de viser. Fjerner man Messi fra laget, hva sitter man igjen med? De ville for eksempel ikke kommet ut av gruppespillet uten ham. Jeg mener, når keeperen begynner å sløse tid et kvarter ute i første omgang mot Belgia...

Dette var en helt genial pasning: http://vine.co/v/MUQQmUiIFJu

Edit: fikset og la til litt.

Redigert:
Oi-oi-oi, for et kjedelig spill. Bilardos Argentina spilte jo sambafotball i forhold ;)

Men, de låser fullstendig et Beligia som har imponert. Særlig Hazard og Origi og de Bruyn og Mertens
har jo vært friske. Ser ut det å spille med 6 bak og håpe på glimrende enkeltmannsprestasjoner av
Messi og di Maria er planen. Og det var akkurat det som skjedde, for 5te gangen i VM ...

Vil uansett holde på Argentina mot flip-flopperne fra Holland.

Burde ha satt den på slutten med tanke på toppscorertittelen, som også er grei å
få med seg. Selv om Messi har gjort nok for å regnes blant historiens (dvs siden 1980)
tre beste spillere (Maradona, Zidane; og Ronaldinho på topp var også i den stratosfæren)
selv uten VM-gull.

Holder så mye jeg kan på Costa Rica, men det hjelper neppe.

Edit: så videon linket il over. Passningen er helt grei den ja ;)

Edit2: Får litt mer respekt for Mascherano nå; liker ikke å se ham i Barça, som stopper ...

Redigert:
Da er vi to, heia Costa Rica! Håper Campbell og Navas er i storform. Blir utrolig vanskelig dette her, men mulig er det. :)

Hmm, Fox News Argentina rapporterer at Di Maria har en muskelstrekk (tear?) og blir ute resten av VM. Trist for både han og spesielt trist for Argentina om det stemmer, men ikke noe offisielt enda.

Hørte forresten at kommentatorene under kampen snakket om at Aguero kanskje kunne rekke å spille semifinalen, så det er ihvertfall noe... :)

Redigert:
Kan ikke noen slå ut Argentina snart? IMO det kjedeligste laget i årets VM etter Spania. Håper RvP og Robben varter opp med noe festfotball om 27 min. Hup Holland Hup!

Og da var Navas i sving med strålende keeperspill som vanlig. Hvorfor ikke. :D

Haha, og her er en liten artig ting. Dani Alves sin melding til Neymar. Kraftige følelser i denne fyren! Legende, jeg digger Alves:

"The pleasure of life is the accomplishment of ones dreams, but the best is to be able to accomplish it with the peole that we love, that we respect. There aren’t words enough to explain it. The pain that we’re feeling will turn into strength, so that we can finish this dream that you started. We couldn’t make it without you - without your help, without your happiness, without your energy, your humility and your love for what you do. I LOVE YOU SO FUCKING MUCH BROTHER and, with all the respect and admiration of Germany, we’ll wait for you in the final to realize our biggest dream."

tumblr_n898qkRvny1tf8ygso1_250.gif

:D

Redigert:
Tror Costa Rica kan vinne denne jeg. Navas gir meg godfølelsen. For en keeper. :)

Jepp, Navas eller Neuer må være VMs beste keeper (Courtois?). OK, vi holder 0-0 takket være Navas.

Robben er kvalm. Synd, fyren har basically spilt kjempebra i VM, men utrolig kvalm filming.
Såvidt noen rørte ham da Diaz fikk gult kort. Kjipt. Go Costa Rica!!

Veldig synd med di Maria. Vi har blitt enige at Sabellas taktikk er å spikre igjen bakover og håpe på magi av Messi
og di Maria. Håper virkelig de slår ut kvalme Robben. Aguero er bra, men foretrekker di Maria ...

Edit: Bra jobb å sjekke Fox News Argentina :) "Tear" er vel avrivning?

Yes! Håper at Navas holder nullen og at det enten går til straffe, eller at Costa Rica på en eller annen måte klarer å putte ett mål. Campbell har virket livlig og farlig, alt han trenger er litt flaks og en god pasning så kan det sitte.

@adamskater Problemet med 2-0 til Nederland er at det betyr at Navas må inn i nettet og hente ut ballen to ganger, noe jeg har problemer med å se at skjer. Håper virkelig det ihvertfall!

@Hvalrossen Helt enig, Neuer og Navas (og Ochoa, før Mexico røk ut) må jo være mesterskapets beste keepere. Sier det igjen, Navas har en 12m UKK fra Levante. De som kjøper han for den prisen gjør et varp av dimensjoner.

Tear betyr vel avrivning ja. Ouch, det høres ikke bra ut. Ble bare i tvil da en strekk vel ofte innebærer en type arr i muskelen, og trodde at det kanskje var det de mente. Uansett, fremdeles ikke noe offisielt enda, så vi får krysse fingrene for at han blir klar. Å få Aguero tilbake og Di Maria skadefri hadde jo vært en drøm for Argentina.

Edit: Glemte Tim Howard! Han må med på listen! Courtois også for den saks skyld. :)

Vi kan skrive mye rart om Robben - at han er usympatisk er nok de fleste enige om.

Men, pokker så god. Så fantastisk god!

Har svært store problemer med å se at Costa Rica kan vinne denne kampen....selv om @Hvalrossen har drakta:mrgreen:

Så nær for Costa Rica! Ble Campbell snytt for straffe der? Så ikke skikkelig, så ut som et dytt i ryggen, så det var nok i grenseland. Costa Rica har virket like farlige som Nederland så langt i andre.

Ellers fin komedie å se Van Persie løpe i offside i flere sekunder imens han peker ned på skoen sin og hyler om å få ballen uten at pasningen kommer nettopp av denne grunn. :mrgreen:

Edit: Costa Rica nær igjen fra heading!

Edit 2: "Official: Angel Di Maria has a small tear in his thigh, and is out for the rest of the World Cup". Trist! :(

Redigert:
Poetisk at det blir stang ut fra et frispark vunnet via filming. :)

GOGO COSTA RICA!