Fotball-VM

Vi kan skrive mye rart om Robben - at han er usympatisk er nok de fleste enige om.

Men, pokker så god. Så fantastisk god!

Har svært store problemer med å se at Costa Rica kan vinne denne kampen....selv om @Hvalrossen har drakta:mrgreen:

@The Player: Har IKKE drakta; hvem i all verden har en CR-drakt? Synd at han er en usympatisk filmer, men (don't cite me; dette gjør vondt å skrive) er nok VMs beste foreløpig. Men for en kvalming!

Redigert av en moderator:
@The Player: Har IKKE drakta; hvem i all verden har en CR-drakt? Synd at han er en usympatisk filmer, men (don't cite me; dette gjør vondt å skrive) er nok VMs beste foreløpig. Men for en kvalming!

Da beklager jeg @Hvalrossen - trodde du hadde den drakta også:D

....dessverre så er jeg også enig med deg i at Robben er VMs beste til nå....(det vrir seg i magen når jeg skriver det).

Dette er et klokkeforum, så jeg håper på gode svar: Hvorfor i all verden går matchklokken
så veldig langsomt i akkurat denne kampen? Har de ikke standard urverk (ETA?) i alle matchklokker?

30 nye grusomt langsomme minutter (håper alle blir langsomme!) gjenstår ...

Like før Van Persie tar ut bord og stol og setter seg til å spise kveldsmaten i offside. Hahaha. :mrgreen:

Edit: Stay classy Martins Indi.

Edit 2: Robben får frispark etter et skudd blir blokkert med rygg/skulder. Dømming fra øverste hylle dette her. :(

Edit 3. Robben den beste spilleren i VM?

OXBQcPa.gif

;)

Redigert:
Da beklager jeg @Hvalrossen - trodde du hadde den drakta også:D

....dessverre så er jeg også enig med deg i at Robben er VMs beste til nå....(det vrir seg i magen når jeg skriver det).

@The Player: Jeg skrev "don't cite"; jeg vil ikke vedkjenne meg dette når Messi avgjør VM-finalen ;)

15 (forhåpentligvis) lange 100-sekunders-minutter igjen ...

Eneste problemet: Holland vet nå at CR skyter straffene høyt.

Våt drøm: Robben bommer i straffekonk!

Edit: Sneijder har truffet metallet to ganger: det kan han jo fortsette med :)

Redigert:
Dette er noe av det sykeste jeg har sett! Stengene i Costa Rica sitt mål må ha sin egen tyngdekraft, dette er helt vilt! For ikke å snakke om ballmagneten i midten av målet med navnet Keylor Navas! :D

Oioioi jeg er så gira! Hjelper ikke at jeg har drukket en stor presskanne med kaffe og gomlet i meg en stor sjokoladeplate igjennom kampene i kveld heller. Hahaha :mrgreen:

Redigert:
Må poste denne tweeten fra Petter Veland:

"-Når jeg går ned på kne før kamp, ber jeg til Gud om å beskytte målet mitt, og at han setter en engel til å vokte hver stolpe. Keylor Navas".

Han har bumpet den flere ganger igjennom kampen, med god grunn. :D

HVA SKJER MED LOMPESTRAFFENE!?

OG der gikk treskogutta videre. ÆSJ!

WeXPc.gif

HVA SKJER MED LOMPESTRAFFENE!?

OG der gikk treskogutta videre. ÆSJ!

WeXPc.gif

De hadde så fine høye straffer mot Hellas ... og nå disse markkrypende lompene. ÆSJ!
Nå trenger jeg ikke bekymre meg om hvem jeg holder med i semifinalene.

Edit: når jeg tenker meg om, er dette resultatet bare bra! Med Brasils hjemme- OG "borte"-drakt, en gammel
Arg-drakt og en helt ny Tyskland-drakt mangler jeg ingenting i resten av VM :)

Det blir to lange dager nå uten VM, men skal prøve å heie frem Federer imorgen, så da må jeg bare overleve mandagen ...

Redigert:
Dette var et veldig kult bilde fra Argentina - Belgia kampen. Ser ut som de prøver å psyke ham ut, men "The Badger" lar seg ikke skremme. Mascherano var enorm på midtbanen og sto godt imot kjempene fra Belgia i går. :D

10489911_10152530735696397_5870182831831176260_n.jpg

De må ha noe spesielt i vannet der nede... :p

Edit: Morsomt med draktnummerene også. 6 + 8 = 14. :)

Redigert:
Dette var et veldig kult bilde fra Argentina - Belgia kampen. Ser ut som de prøver å psyke ham ut, men "The Badger" lar seg ikke skremme. Mascherano var enorm på midtbanen og sto godt imot kjempene fra Belgia i går. :D

10489911_10152530735696397_5870182831831176260_n.jpg

Edit: Morsomt med draktnummerene også. 6 + 8 = 14. :)

Kult bilde; enig: skrev i min tidligere kommentar at Mascherano var overraskende bra;
egner seg muligens ikke perfekt som midt-stopper. Det kan noe med høyden å gjøre :)

Gikk jo åt skogen denne hviledagen med Federer, kjipt.

Mangelen på høyde og tendensen til å satse oppover i ville taklinger gjør at han kan være litt ustabil som midtstopper ja. Som defensiv midtbanespiller er han helt fantastisk (glad for at han har signert ny kontrakt med Barca!). Selv om han har perioder hvor han spiller ganske greit som ren stopper så har mangelen på høyde ofte bitt ham i baken. Husker for eksempel en viss Benzema som hoppet et godt hode over ham og stanget inn et mål i forrige el clasico uten at han hadde noe han skulle ha sagt.

Og litt mer Mascherano: her er hva han sa til lagkameratene før Belgia kampen: "After 24 years, we need to break the barrier of reaching the semis. I'm tired of eating shit!". Hahah, forstår egentlig den gjerrige og kyniske tilnærmingen til Sabella og Argentina ganske godt. Som du påpekte så bra, de snurper igjen bakover og håper at Messi eller Di Maria kan skape noe magi fremover. Har jo funket til nå, og jeg håper virkelig Messi kan trylle litt mer mot Den Flyvende Hollender og crewet hans på onsdag. ;)

Kan lite om tennis og ser det veldig sjeldent, men ble sittende og se hele finalen i dag fra start til slutt og det var faktisk utrolig gøy. Heiet veldig på Federer uten at helt jeg vet hvorfor, har vel hørt navnet mye i media (omtrent som folk som er uinteresserte i fotball hører om Messi), pluss at han virket veldig sympatisk, så slik ble det. Han er vel Rolex ambassadør også, så da ble det jo en no-brainer... Haha :rolleyes:

Var jo klokkespotting bonanza forresten, virket som om alle på tribunen hadde noe flott på armen.

Redigert:
@Kohe321: Federer er kjent for å være en av de mest sympatiske idrettsutøverne out there.

What is Roger Federer like in real life? - Quora

(Rick Reilly, som er sitert i det første innlegget, er en av USA's beste sportsjournalister, som akkurat
la opp. Verdt å lese i hvert fall den artikkelen.)

Tenniswise, er hans popularitet basert på at alle andre stjernene i businessen er
"maskiner" som man vet har brukt X timer hver dag i Y år på å slå ballen. Aldri
en feil, superstødige grunnslag. Her kommer en fyr som spiller mer på talent,
ikke virker som en maskin, esentielt har tourens dårligste (i hvert fall mest ustabile)
backhand og likevel, under en gylden periode, utklasset disse "maskinene/tennisbroilerne".

Nå gjelder det! Har vært i B endel ganger og gode venner fra B, men er klar i denne drakta:

VM-historiens to beste lag: Dette blir stort!!!

Redigert: