Hvalrossen
Støttemedlem
Palacio og Higuain. Helt fullstendig katastrofe, så dårlige at det ikke finnes ord. Aguero var nesten like elendig. Hvorfor byttet Sabella ut Lavezzi etter første omgang, skade?
Min Intervenn Palacio. Ikke noen Ruben Sosa akkurat. Ikke bare elendig "avslutning" på kjempesjansen, men hadde også
ballen på en lovende kontring hvor Aguero (??) var helt fri til venstre, men klarte ikke å passe ballen. Ruben Sosa (URU) og
Javier Zanetti er Inter-spillerne man ønsker
Vet ikke hvorfor Lavezzi ble byttet ut. Men jeg trodde at han ble byttet ut etter første omgang i semifinalen. Men han
spilte i annen omgang. Veldig synlig i første omgang og løper som en helt/villmann, men forsvinner helt i andre. Tipper det
var grunnen.
Absurd hvordan alle stjernene til Argentina ble skadet til/i løpet av VM. Essentielt var Aguero, di Maria borte pga skader, og
Messi har enormt langt unnå sitt normale nivå. Må ha vært skadet eller noe seriøst må ha vært galt. Jeg vet at du er uenig, @Kohe321,
men jeg fulgte nøye med i dag også. Fullstendig elendig; kun den ene rushen forbi Hummels i første omgang.
Men tenk et Argentina med Messi, di Maria og Aguero i normal form. Wow!
Messi hadde en godkjent kamp, tidvis kjempebra, men han ender vel opp med å få all skylden fra resultatseere, som vanlig. Argentina kunne lett ha vunnet, men marginene gikk Tysklands vei til slutt. Synes ikke de spilte bedre totalt sett, Argentina hadde minst like mange sjanser til å score. Men sånn er fotballen.
Palacio og Higuain burde nesten bare legge opp. Nesten ufattelig hvor drit de spilte.
Mascherano fortjener VMs beste spiller.
Etter kampen lå det veldig i kortene at Robben reddet tittelen som VMs beste; Lahm styrket også sine aksjer (for en pasning!), mens
mer opplagte kandidater som Müller og Kroos svekke sine sjanser. Kanskje de burde nominert Neuer blant de ti?
Mascherano var vel enda mer domenrende i semien. Var nok mer kun god defensivt idag. Ikke en VMs-beste-kamp
idag. Vi er uenige, men jeg tipper at Messi heller hadde noen anelse om hvorfor i all verden han fikk Gullballen; småabsurd.
Noe MÅ være galt med fyren.
Men for all del, et kjempemesterskap for Mascherano! Messi: fint raid og avgjørende pasning til di Maria mot Sveits;
stjal ballen og la en flott pasning til di Maria som ga målet. Men helsvart i SF og finale. Ellers overraskende å se
Demichelis såpass OK.
Gratulerer Tyskland! Totalt sett velfortjent; ikke minst har stot sett alle deres kamper vært morsomme å se og blant
VMs beste alle sammen (Port 4-0; Ghana 2-2; USA 1-0 så jeg ikke; Algerie 2-1 var jo helt glimrende (av Algerie);
Frankrike 1-0; Brasil N-N). Argentina tross alt noen ekstremt søvndyssende greier (Iran 1-0, selv om den var spennende
for meg; Sveits 1-0).
Redigert av en moderator: