Fotball-VM

Palacio og Higuain. Helt fullstendig katastrofe, så dårlige at det ikke finnes ord. Aguero var nesten like elendig. Hvorfor byttet Sabella ut Lavezzi etter første omgang, skade?

Min Intervenn Palacio. Ikke noen Ruben Sosa akkurat. Ikke bare elendig "avslutning" på kjempesjansen, men hadde også
ballen på en lovende kontring hvor Aguero (??) var helt fri til venstre, men klarte ikke å passe ballen. Ruben Sosa (URU) og
Javier Zanetti er Inter-spillerne man ønsker :)

Vet ikke hvorfor Lavezzi ble byttet ut. Men jeg trodde at han ble byttet ut etter første omgang i semifinalen. Men han
spilte i annen omgang. Veldig synlig i første omgang og løper som en helt/villmann, men forsvinner helt i andre. Tipper det
var grunnen.

Absurd hvordan alle stjernene til Argentina ble skadet til/i løpet av VM. Essentielt var Aguero, di Maria borte pga skader, og
Messi har enormt langt unnå sitt normale nivå. Må ha vært skadet eller noe seriøst må ha vært galt. Jeg vet at du er uenig, @Kohe321,
men jeg fulgte nøye med i dag også. Fullstendig elendig; kun den ene rushen forbi Hummels i første omgang.

Men tenk et Argentina med Messi, di Maria og Aguero i normal form. Wow!

Messi hadde en godkjent kamp, tidvis kjempebra, men han ender vel opp med å få all skylden fra resultatseere, som vanlig. Argentina kunne lett ha vunnet, men marginene gikk Tysklands vei til slutt. Synes ikke de spilte bedre totalt sett, Argentina hadde minst like mange sjanser til å score. Men sånn er fotballen.

Palacio og Higuain burde nesten bare legge opp. Nesten ufattelig hvor drit de spilte.

Mascherano fortjener VMs beste spiller.

Etter kampen lå det veldig i kortene at Robben reddet tittelen som VMs beste; Lahm styrket også sine aksjer (for en pasning!), mens
mer opplagte kandidater som Müller og Kroos svekke sine sjanser. Kanskje de burde nominert Neuer blant de ti?
Mascherano var vel enda mer domenrende i semien. Var nok mer kun god defensivt idag. Ikke en VMs-beste-kamp
idag. Vi er uenige, men jeg tipper at Messi heller hadde noen anelse om hvorfor i all verden han fikk Gullballen; småabsurd.

Noe MÅ være galt med fyren.

Men for all del, et kjempemesterskap for Mascherano! Messi: fint raid og avgjørende pasning til di Maria mot Sveits;
stjal ballen og la en flott pasning til di Maria som ga målet. Men helsvart i SF og finale. Ellers overraskende å se
Demichelis såpass OK.

Gratulerer Tyskland! Totalt sett velfortjent; ikke minst har stot sett alle deres kamper vært morsomme å se og blant
VMs beste alle sammen (Port 4-0; Ghana 2-2; USA 1-0 så jeg ikke; Algerie 2-1 var jo helt glimrende (av Algerie);
Frankrike 1-0; Brasil N-N). Argentina tross alt noen ekstremt søvndyssende greier (Iran 1-0, selv om den var spennende
for meg; Sveits 1-0).

Redigert av en moderator:
Synes det blir latterlig strengt. Enig i at han ikke nødvendigvis var VMs beste spiller, men langt ifra var han ikke. Han har en helt egen målestokk som blir fullstendig urettferdig. Han var faktisk bra denne kampen, SPESIELT i første.

"Lionel Messi is the player who created the most chances (23) and completed the most dribbles (46) in World Cup 2014 #arg"

Higuain og Palacio og til dels Aguero har hovedskylden i at dette ikke gikk. Messi, VMs beste eller ei, kan være stolt av dette mesterskapet. Ute av form, sliten både fysisk og mentalt og med et umennesklig press på seg, og fremdeles ansvarlig for statistikken over, og klart en av VMs beste spillere. Sannheten er at Argentina aldri hadde spilt noen finale uten ham, men media fokuserer som vanlig på å feie over det positive og fokusere på det negative. Stakkars fyr.

Redigert:
Jaja.. Nå er VM over. Og for et fantastisk VM vi fikk!

Nå er det heldigvis bare en liten mnd til Kick-off i PL. Herregud så jeg gleder meg!!! Vi traff den absolutte bunnen sist sesong, så nå kan det bare gå en vei. Personlig tror jeg vi kan vinne, og alt annet enn topp 4 er uakseptabelt.

Eneste negative med årets sesong er at Pepe nå er å se i ligaen. Han kommer ikke til å overleve lenge om han fortsetter sitt stygge og unfair spill. Litt synd å ikke kunne se Suarez spille. Selv om jeg hater han mer enn pesten så er han en fryd å se på når han oppfører seg.

Lykke til alle PL supportere. Tror det blir gjevnt i toppen.

1. Manchester United
2. Arsenal
3. Chelsea
4. Manchester City

Enig i at Messi var VMs beste, ikke minst, beste forbilde!
Mulig jeg overser de gode egenskapene til andre, men det er en gjeng med sutrepaver og skuespillere. Fy å irriterende det er å se på slike.

Enig i at Messi var VMs beste, ikke minst, beste forbilde!
Mulig jeg overser de gode egenskapene til andre, men det er en gjeng med sutrepaver og skuespillere. Fy å irriterende det er å se på slike.

Veldig enig, som forbilde finner du ikke noen bedre. Messi driver aldri med juks, syting, filming eller tull, bare ren fotball.

@Hvalrossen og andre som er opptatt av temaet om hvem som fortjente prisen som VMs beste spiller: anbefaler å lese denne korte og gode artikkelen, selv om man er uenig. Den resonerer og treffer ihvertfall 100% med hva jeg føler etter å ha sett hele VM, og hvorfor jeg synes det blir dypt urettferdig å si at Messi på noen som helst måte har vært "elendig".

FIFA World Cup: Lionel Messi Deservedly Wins the Golden Ball - Barca Blaugranes

Kort sagt, dette er ikke en spiller som har vært dårlig eller på noen som helst måte middelmådig i VM.

BsdlhnbIcAAueRZ.jpg:large

Ser ikke ut som om prisen betyr så mye for ham uansett. :)

http://vine.co/v/MxjXThXb2Ug

Eneste negative med årets sesong er at Pepe nå er å se i ligaen. Han kommer ikke til å overleve lenge om han fortsetter sitt stygge og unfair spill.

@Sponon: dette har jeg ikke fått med meg. Hvor skal Pepe? Utrolig god, men virker litt nutcase og ikke minst
veldig lite fairspillende. Husker også den nitriste Mourinho-perioden hvor Pepes eneste oppdrag var å sparke
i stykker Messi ...

@<a href="http://www.tidssonen.no/forum/member.php?u=314" target="_blank">Sponon</a>: dette har jeg ikke fått med meg. Hvor skal Pepe? Utrolig god, men virker litt nutcase og ikke minst
veldig lite fairspillende. Husker også den nitriste Mourinho-perioden hvor Pepes eneste oppdrag var å sparke
i stykker Messi ...
@Hvalrossen

Han er City's eiendom nå.

[video=youtube;8MWNpisJeaY]http://www.youtube.com/watch?v=8MWNpisJeaY[/video]

Denne filmen viser kun angrep, men ikke den syke filminga han hele tiden gjør i tillegg. Dette er hva vi desverre har i vente de neste sesongene i PL :(

Skal Pepe til Premier League? Oioi, klubbene bør ansette mer helsepersonell som kan stå klare under kamper. En av de skitneste spillerne noensinne. :mad:

Webb og de andre PL dommerne begynner vel å polere de røde kortene sine tenker jeg. :p

68815.jpg

tumblr_mbwhjgn3091ry4aqmo1_250.jpg

5877195264502290_81227f5b474e28eff53fc9ca8c71b6752  54331b7edc5522ff62e271673133c2f_large

Og filming også

[video=youtube;Uj-mPk0TXJM]https://www.youtube.com/watch?v=Uj-mPk0TXJM[/video]

Vent nå litt... Jeg tror jeg har mistolket rykter og fakta her.. Var skråsikker på at jeg leste at Pepe hadde signert for City kort tid etter gruppespillet. Men jeg kan ikke finne dette noen steder nå. Hva skjer? Er det bare rykter?? Håper det! ;)

Pepe burde fått rødt kort i det øyeblikket han ble tatt ut på laget, en mer kvalmende spiller finnes ikke.
Håper han holder seg i Spania, eller aller best, på en tribune med karantene

Vent nå litt... Jeg tror jeg har mistolket rykter og fakta her.. Var skråsikker på at jeg leste at Pepe hadde signert for City kort tid etter gruppespillet. Men jeg kan ikke finne dette noen steder nå. Hva skjer? Er det bare rykter?? Håper det! ;)

Synd, det hadde vært bra å kvitt fyren fra La Liga ... ikke minst Messi hadde satt pris på det.

Håper Messi kommer tilbake til normal standard så snart som mulig, eller en eller annen gang.
Trenger han en laaaang hvile, eller hva skjer?

Kjipt at det er over. Brettet draktene pent sammen. Men fire år til er lenge, og da er det i Russland; ikke akkurat Maracanã, Mineirão og Morumbi (sorry, jeg mener Arena Corinthians) :( Får se på litt brasileiro på Maracanã neste år.

Og så Qatar :( Hvis man ville ha det i Midt-Østen kunne jo Iran vært et godt alternativ. En ekte kulturnasjon, og
med mye fotballtradisjon. Holdt nesten på å slå Argentina :) Eller Egypt under et demokratisk regime; mye fotballinteresse
og fotballtradisjon der også.

Begge løper mot ball, keeperen når den først, hvorfor er det ikke frispark? Ser brutalt ut men det som skaper situasjonen er argenetineren´s awareness, løpe rundt ved 16 meteren uten å sjekke omgivelsene er ikke spesiellt smart.

Synes dette VM har vist hvor glimrende fotball kan være når spillet får lov til å flyte, USA-Belgia feks, VM´s beste kamp imo. Ufattelig at fotballen fortsatt ikke gjør noe med fiming og sabotasje av spill som ødelegger (og avgjører) mange potesiellt fantastiske kamper.
I NHL fikk de et problem med noen europeere som begyndte å filme, da la de til en regel som sa det er forbudt å "hjelpe til" selv om du blir utsatt for en forseelse... får du et slag i hodet og du slenger overdrevet på hodet blir begge spillerne utvist, herlig nådeløs regel som fjernet alle forsøk på filming. Effektiv spilletid og slå hardt ned på filming, kanskje det hadde blitt titting mer en hvert fjerde år for min del.

Og hva er greia med innbytte? Er jo en seanse på linje med et adelig tronebytte vær gang, drit kjedelig å se på... og hvorfor bare 3 bytter, tar vekk flere spennende muligheter med taktiske disposisjoner og friske bein.

Synes faktisk denne er styggere enn Neuer sin!
Christoph-Kramer-Knocked-Out-GIF.gif

Ellers vil jeg trekke frem Bastian Schweinsteiger i finalen. Fikk juling så det holder, men du ser ikke han trille rundt på banen 18 ganger etter at han har blitt tatt. Synes forøvrig at Aguero skulle gult nr 2 etter hammerfisten mot Schweini..

@sebbi med en gang Neuer løfter kneet opp og treffer motspilleren er det ingen vits å diskutere lengre. Det er farlig spill, og i dette tilfellet var han farlig nær å kveste Higuain som har øynene på ball.

Joa, det er fortsatt interessant å diskutere selv om du har hele fotballverden på din side, spesiellt siden det er småkjipt vær på hytta, lite å finne på :) Det er så soleklart for meg at det er frispark til Neuer. Et kne er ikke automatisk farefullt spill, spørs hva motstanderen gjør. Bevegelsen til Neuer er helt instinktiv, han bruker hånd og kne for å beskytte seg mot sammenstøtet.
Higuain gjør flere feil, og han gjør de før Neuer, ikke oppmerksom på omgivelsene, går for fullt inn i en duell han ikke rekker... hadde Higuain stått stille ville det definitivt vært farlig spill av Neuer, men her rett og slett pga farten Higuain har inn i duellen er han selv som farlig å regne. Se hva som skjer med Neuer etterpå, han kastes rundt i lufta og kunne like gjerne landet forkjært, tilfeldigheter at ikke han ble skadet. Higuain tok en (ubevisst) stor risiko og var nær å kveste seg selv og motstanderen og var den som gjorde den første forseelsen som krevde en motreakson fra Neuer.

Spørsmålene mine er: Hvordan kan spillet til Higuain også beskrives som annet enn farlig? Er det motspillerens plikt å sørge for en myk landing hvis noen løper "rett frem samme hva de støter på"?