@Hvalrossen Enig, han var nokså dårlig i går. Langt under hans egen standard. Mulig nervene gikk litt til hodet hans, han virket ute av rytme - valgte å drible på feil øyeblikk (gikk seg bare inn i trøbbel). I tillegg så døde en nær venn av han noen timer før kampen i en bilulykke i Brasil, så mulig det kan ha spilt inn noe. Uansett, han hadde jo allikevel et par øyeblikk som lett burde kunne ledet til mål. Krempasning til Rojo fra midtbanen på slutten av første (?) omgang, og dribleraid på høyrekant med kreminnlegg til M. Rodriguez, som kastet vekk en strålende sjanse med lompetreff på ballen. Begge lag var jo veldig defensive og stengte ned hverandres offensive våpen veldig bra også da. Var ihvertfall mye bedre enn Robben...
Synes de gikk helt fortjent videre, var alt i alt bedre enn Nederland. Snytt for on-side mål fra Higuain, så det skulle aldri gått til ekstra-omganger uansett.
Gikk ballen inn? Så selvsagt på svensk TV, og jeg tror at de sa at ballen gikk i nettveggen (?), dvs. at den ikke var inne.
På reprisen synes det ikke som det var offside, men gikk ballen i mål? I så fall ble de sannelig snytt for en scoring.
Men jeg har ikke lest noen andre steder om dette målet.
Nå er det finale og på tide og slippe skuldrene litt ned for de der fremme som skal angripe, og tørre å satse. Now or never osv.
Argentina har kun holdt på med å spille defensivt i hele turneringen, og Holland var ekstremt defensive på onsdag.
Tyskland spiller vel litt åpnere. På tale om Tyskland, hva er det som er så stort med Boateng? Ser at han har helt fast plass, men har ikke imponert så veldig på meg. Er han så god?
Og til slutt, jeg vil gjerne vite hva det er Robben spiser/drikker/gjør for å få en så hinsides god kondis. Løper i 120 minutter uten å puste tungt en gang. For en maskin.
Gleder meg til finalen!
Bra at de tapte semien, fordi Robben var generelt veldig god i mesterskapet, fra første kamp til siste. Nå kan han vel ikke bli VMs beste spiller? Hvem synes dere skulle få gullballen, gullskoen, eller gullfoten, eller hva det nå heter som VMs beste spiller?
Sånn før finalen kunne vel Neuer (vanskelig å gi til keeper, særlig når keeperen har mye mindre å gjøre enn Kahn på det elendige tyske 2002-laget), Philip Lahm (gigant på tirsdag, som vanlig), Toni Kroos eller Thomas Müller (glimrende i hele mesterskapet), i hvert fall hvis Tyskland vinner.
Schweinsteiger har vært en av verdens beste spillere i noen år, og har vært helt enorm de siste årene (for en gigantisk kamp mot Chelsea, selv om han ble syndebukk), men har ikke vist nok i år.
Men hva om Argentina vinner? Mascherano?? Mmmm ... gitt at Forlan ble beste spiller for 4 år siden, er kanskje ikke håpet ute for Robben? James Rodriguez?