Fremtidige klassikere/investeringer

Ingen billigklokker lukter profitt.

Har hatt kermit M før. Finfin men de skiller lite ut fra vanlig sub egentlig. Men pga kort produksjonstid lukter det kunstig profitt.
 
Finnes det noe sted man kan se produksjonsvolumet av de forskjellige modellene til f.eks Rolex, Tudor, Omega og gjerne andre? Ikke fordi jeg har store planer om å gå etter sjeldne/upopulære modeller, men det hadde vært interessant å vite:)
 
  • Liker
Reaksjoner: rakerholm
Da jeg var og så påTudor Black Bay tidligere i år ville Bjerke ha meg til å tro at den forrige modellen med den smilende skiven og ETA urverk ville vært en god investering siden de nå gikk over til in-house urverk og den "gamle" da kun ble produsert over en periode på ca 2 år. Jeg kjøpte ikke argumentet deres. Ventet heller og kjøpte den nye COSC-sertifiserte med in-house. Tanker?
 
Da jeg var og så påTudor Black Bay tidligere i år ville Bjerke ha meg til å tro at den forrige modellen med den smilende skiven og ETA urverk ville vært en god investering siden de nå gikk over til in-house urverk og den "gamle" da kun ble produsert over en periode på ca 2 år. Jeg kjøpte ikke argumentet deres. Ventet heller og kjøpte den nye COSC-sertifiserte med in-house. Tanker?

Det ble vel ikke produsert så få Black Bay, så at denne skulle bli noen spesielt god investeringer i kroner og øre er jeg litt tvilende til. Black Bay Black med ETA verk ble det vel ikke produsert så mange av så det måtte i så fall vært den.
Jeg vet det er en smaksak, men nye Black Bay er både penere og mye mer spennende:)

(Edit: Når det gjelder North Flag derimot, så regner jeg med at jeg sitter på en gullgruve:D Synes ikke det er så mange å se av disse.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og aksgro
Da jeg var og så påTudor Black Bay tidligere i år ville Bjerke ha meg til å tro at den forrige modellen med den smilende skiven og ETA urverk ville vært en god investering siden de nå gikk over til in-house urverk og den "gamle" da kun ble produsert over en periode på ca 2 år. Jeg kjøpte ikke argumentet deres. Ventet heller og kjøpte den nye COSC-sertifiserte med in-house. Tanker?
De er tydeligvis ikke de eneste som brenner inne med dem:
http://www.ablogtowatch.com/collecting-the-tudor-heritage-black-bay-classic-watch/ (reklamepost)
 
Rolex 14060 2-liner.:)

_57-31_zpsb700f122.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Noen som har registrert en evt nedgang i pris på modeller, kanskje ikke de siste fem år, mer de siste 15-20? Eller har alt gått opp?
 
  • Liker
Reaksjoner: rakerholm