Går du ut på byen med et dyrt ur på hånden?

Går du ut på byen med et dyrt ur på hånden - og føler at det er trygg?

  • Ja

    Stemmer: 156 87,6%
  • Nei

    Stemmer: 22 12,4%

  • Antall stemmer
    178

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Innlegg
4.793
Sted
Ingensted
I lys av den senere tids hendelser med flere stygge voldelige ran av dyre armbåndsur. Tenker jeg at kanskje flere nå blir mer forsiktige og engstelige, for å bruke sine dyrere ur ute i det offentlige rom.
Da kanskje spesielt på kveldstid, i forbindelse med en «tur ut på byen».

Mitt svar er JA, men vil muligens nå velge andre ur enn en Rolex på min neste «pubrunde», selv om også disse er forsikret til kjøpspris.
 
Redigert:
Ja, men nå er jeg også svært sjeldent "på byen".

Kanskje det er en god idé å benytte seg av annet enn Rolex også
 
Svaret er ja selv om det er sjelden jeg er på byen. Har aldri tenkt over det noe særlig. Selv heller ikke på årlige ferieturer til Barcelona som er beryktet. Tar nok ubevisst flere forholdsregler når jeg er på tur. Men sett i lys av de siste hendelser både her og i utlandet så er jeg nok mer betenkt. Leverte faktisk fra meg en Rolex SDDS til rens i Breitling butikk i Tyrkia. Tror ikke jeg hadde gjort det i dag.
 
Jeg velger å legge igjen klokken hjemme når jeg går ut for å ta et glass eller ti. Vurderte også sterkt å la klokken være hjemme på årets badeferie, men Sea-Dwelleren fikk være med. Neste sommer får den hvile hjemme.

Det er veldig kjipt at det har blitt slik, men nå som det meste av penger håndteres digitalt, har "vi" blitt et yndet mål for de som ser etter kjappe penger.

Jeg tok forresten en telefon til Gjensidige i dag og spurte om oppdaterte priser og vilkår for å forsikre klokker. Det var bare å glemme å forsikre noe som helst uten mva-kvittering. Jeg spurte spesifikt om det var noen form for unntak i forhold til ur som var eldre en x - antall år, men det var det ikke. Alt uten tollpapirer eller norsk kvittering var no-go
 
F.P. Journe Chronometre Bleu har både bodd på hostel og vært på The Den.
Ser ikke problemet med å bære en dyr klokke. Men ser problemet med å oppføre seg som en douchbag*



douchebag
ˈduːʃbaɡ/

norn
  1. 1.
    a small syringe for douching the vagina, especially as a contraceptive measure.
  2. 2.
    NORTH AMERICANinformal
    an obnoxious or contemptible person, typically a man.
 
Delig å ha litt stål på armen når man skal flærre av 5cm hud av trynet til den som vil ta Rolexen. På tide vi tar litt ansvar og setter litt eksempler.. Har bare blitt forsøkt ranet for klokke en gang og da brakk jeg hånden min i nesa hans. Jeg fikk ikke noe svar hvordan det gikk med han, men klokke ble det ikke på dusten..
 
Jeg har alltid med meg en pepperspray jeg kjøpte i Tyskland.
Gir meg skikkelig trygghets følelse faktisk. Etter at jeg greide å trykke på den drita hjemme og hele huset måtte evakuere :D så vet jeg at den gjør jobben sin.
Blei ikke mere fest den kvelden!!
Og jeg passer alltid på at jeg ikke surrer drita rundt alene og hvis noen er på meg bort til meg for å ta kontakt setter jeg opp tempo mot nærmeste folk jeg ser.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Oi oi oi jeg glemte å si at jeg aldri går med smykker eller klokke så folk kan se det når jeg går fra byen eller på kvelden. Er ikke noe vits å flashe fram godsakene når man er sårbar
 
Delig å ha litt stål på armen når man skal flærre av 5cm hud av trynet til den som vil ta Rolexen. På tide vi tar litt ansvar og setter litt eksempler.. Har bare blitt forsøkt ranet for klokke en gang og da brakk jeg hånden min i nesa hans. Jeg fikk ikke noe svar hvordan det gikk med han, men klokke ble det ikke på dusten..

Blir det tøffere nå så dævver jeg si
 
Det va
Delig å ha litt stål på armen når man skal flærre av 5cm hud av trynet til den som vil ta Rolexen. På tide vi tar litt ansvar og setter litt eksempler.. Har bare blitt forsøkt ranet for klokke en gang og da brakk jeg hånden min i nesa hans. Jeg fikk ikke noe svar hvordan det gikk med han, men klokke ble det ikke på dusten..
Det var bra han ikke anmeldte deg da :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har på Patek, AP og Rolex når jeg er ute på byen - hjemme eller på ferie. Hadde jeg ikke turd å bevege meg ute med klokkene mine tror jeg at jeg hadde mistet mye av gleden med å faktisk ha dem. Så lenge man ikke flasher klokkene, eller oppfører seg som en drittsekk selv så tror jeg mye er gjort. Jeg kan bli påkjørt av bussen også, men velger likevel ikke å sitte inne 24/7...
 
Hvis man ikke drikker som det skulle vært siste gang så pleier det å gå bra også :D

62ECA7E0-A083-4AA1-B8B6-BFBD69A20569.jpeg

Detta bærer rett i ulykka, helt sikkert!