Gammel kul bil eller nyere trist bil

Håper de slapp å ta med jekk og latmann. He he.
Men dine foreldre har skjønt det. Man kjøper ikke "Ford Transit "for at man skal slippe å ta av hjula på barnevogna. Selv har vi tatt med oss begge barna, to barnevogner (Brio Sitty) og bagasje for én uke i Golfen. Alt går bare man pakker smart, å husker visakortet.

Strekker vi budsjettet noe så er BMW 4-serie Coupe (F32) noe av det peneste som kan kjøpes for penger.
Å den får du også i diesel for de som ønsker det.

maxresdefault.jpg

Tiltredes. Hvis jeg skulle kjøpt bil i dag, hadde denne kommet høyt på listen. Jeg er veldig glad i coupe, og hadde en BMW 318ci før femmeren jeg kjører nå. Men to barneseter + plass til kattebur i baksetet er mer en treseriene klarer. Dessverre.
 
Fader den var fin... Hvor mye ligger servicene på? Intervall? @Thomas84
Jeg aner ikke, for å være ærlig. Det finnes vel også forskjellige serviceordninger som påvirker intervall. Selv tar jeg service hver 15-20k. Ring autostern, de kan nok gi et bedre svar enn meg på den biten. Eneste jeg kan si er at utenom normale slitedel- og servicekostnader, er det fint lite jeg har måtte påkoste min e-klasse som snart har gått 300k.
 
Den øverste lignet på en BMW 5 serie. Og da er det jo fint. Får håpe fronten blir anneledes. Teslas front er lite sexy idag. IMHO.
 
Var innom å prøvde E250n som @Thomas84 linket til, når jeg "tilfeldigvis" var i området. Deilig bil! Litt overrasket hvor liten den var inni da. Plassert barnesetet (ja jeg har pappaperm) bak førerstolen og fikk ikke akkurat kjempeplass selv da. Men det tror jeg kan svelge.

Da er det bare å prøve å utsette byttet lenge nok og finne en med rett utstyrsmiks.

Noen som har erfaring med å importere selv? Vanskelig å vite om en bil er strøken før man får sett den tenker jeg.
 
Var innom å prøvde E250n som @Thomas84 linket til, når jeg "tilfeldigvis" var i området. Deilig bil! Litt overrasket hvor liten den var inni da. Plassert barnesetet (ja jeg har pappaperm) bak førerstolen og fikk ikke akkurat kjempeplass selv da. Men det tror jeg kan svelge.

Da er det bare å prøve å utsette byttet lenge nok og finne en med rett utstyrsmiks.

Noen som har erfaring med å importere selv? Vanskelig å vite om en bil er strøken før man får sett den tenker jeg.

@Julien har erfaring med å betale toll og mva inn på en bil ihvertfall :D :p
 
Var innom å prøvde E250n som @Thomas84 linket til, når jeg "tilfeldigvis" var i området. Deilig bil! Litt overrasket hvor liten den var inni da. Plassert barnesetet (ja jeg har pappaperm) bak førerstolen og fikk ikke akkurat kjempeplass selv da. Men det tror jeg kan svelge.

Da er det bare å prøve å utsette byttet lenge nok og finne en med rett utstyrsmiks.

Noen som har erfaring med å importere selv? Vanskelig å vite om en bil er strøken før man får sett den tenker jeg.
Det finnes flere som hjelper deg med å importere bil med det utstyret du vil ha. Ulempen er at du ikke ser bilen live. Jeg fikk tatt inn en 07 E 420 CDI med 220k på tellern for noen år siden, det gikk andre veien, og den var laaaangt mer strøken enn hva jeg hadde forestilt meg. Biler fra Tyskland slites generelt mindre pr km enn hva de gjør her hjemme hvertfall:)