En strøken GO Senator Sixties Chrono selges. Klokken ble tatt ut fra Tidemann 03.2011 og har blitt tatt meget godt vare på siden da.
Her får du utrolig mye klokke for pengene, GO lager alt inhouse i Tyskland og de er blant annet kjent for deres vakre urverk. Urverk som er på linje med, og i enkelte tilfeller bedre forsegjort enn med klokker i høyere prisklasser. Urverket i dette uret er deres Calibre 39-34, som byr på chronograph, 40 timers gangreserve, 51 jewel bearings, en frekvens på 28800vph og 21k gull oscilating weight
Uret har en pillow shaped case, en form som var meget populær på 60-tallet, som også er hvor GO hentet inspirasjon da de designet denne modellen. På forsiden er det avrundet safirglass som kan minne om plexi med tanke på uttrykket.
På baksiden er det et vindu så man kan beskue urverket i all sin prakt. Formen på vinduet er spesielt ettersom man kan se urverket fra flere vinkler enn bare rett fra toppen.
Uret er i tilnærmet perfekt stand hvor de eneste bruksmerkene befinner seg på den originale alligator strapen. Her begynner den ene loopen som skal holde enden av remmen intill håndleddet å bli slitt, men det er ikke på noen måte en skriker. Den har nok enda et par år med brukstid før den må skiftes.
Klokken selges komplett med alt av bokser og papirer ved rent salg til NOK 42k
Veilende pris på denne så vidt jeg kan se er på USD 9700.
Et par wristshots:
Kom gjerne med bytteforslag, alle blir besvart Jeg holder til i Oslo.
Skulle du være interessert eller kanskje du har et par spørsmål? ikke nøl med å sende meg en PM.
Takk for titten!
Redigert: