Selges/byttes Glashütte Original Senator Sixties Square Chronograph (2011)

ace

Medlem
30. mars 2014
_DSC7951_zpsjbzshvl5.jpg

En strøken GO Senator Sixties Chrono selges. Klokken ble tatt ut fra Tidemann 03.2011 og har blitt tatt meget godt vare på siden da.

_DSC7969_zpsbti8ishs.jpg

Her får du utrolig mye klokke for pengene, GO lager alt inhouse i Tyskland og de er blant annet kjent for deres vakre urverk. Urverk som er på linje med, og i enkelte tilfeller bedre forsegjort enn med klokker i høyere prisklasser. Urverket i dette uret er deres Calibre 39-34, som byr på chronograph, 40 timers gangreserve, 51 jewel bearings, en frekvens på 28800vph og 21k gull oscilating weight

_DSC7977_zpskcjxxebo.jpg

Uret har en pillow shaped case, en form som var meget populær på 60-tallet, som også er hvor GO hentet inspirasjon da de designet denne modellen. På forsiden er det avrundet safirglass som kan minne om plexi med tanke på uttrykket.

_DSC7973_zpsgba90bnj.jpg

På baksiden er det et vindu så man kan beskue urverket i all sin prakt. Formen på vinduet er spesielt ettersom man kan se urverket fra flere vinkler enn bare rett fra toppen.

_DSC7976_zpsygb0tyi1.jpg

Uret er i tilnærmet perfekt stand hvor de eneste bruksmerkene befinner seg på den originale alligator strapen. Her begynner den ene loopen som skal holde enden av remmen intill håndleddet å bli slitt, men det er ikke på noen måte en skriker. Den har nok enda et par år med brukstid før den må skiftes.

_DSC7999_zps7vny0gqh.jpg

Klokken selges komplett med alt av bokser og papirer ved rent salg til NOK 42k
Veilende pris på denne så vidt jeg kan se er på USD 9700.

_DSC7996_zpshqe2p5t5.jpg

Et par wristshots:

_DSC7987_zpskajxd1fi.jpg

_DSC7988_zpsn0ng6lte.jpg

Kom gjerne med bytteforslag, alle blir besvart :) Jeg holder til i Oslo.

Skulle du være interessert eller kanskje du har et par spørsmål? ikke nøl med å sende meg en PM.

Takk for titten!

Redigert: