Globemaster

Veldig spent på å se denne IRL, føler ikke bildene gir helt riktig inntrykk.
 
Omega har vært flink med å trekke linjer tilbake til gamle Constelations her. Godt å få med dato.

Jeg er enig i at lenken ikke så helt heldig ut. Burde vært en nettere modell? Vel, det er tidlig å dømme før man har sett den i live. Det er alt for lett å bli lurt av bilder. Sannsynligvis blir den finere å se!

8
 
Til info så har Klarlund i København fått inn Globemaster (altså modellen fra Basel 2015) :) Dersom noen er skikkelig gira på klokken....
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Bjerke Paleet fikk inn to eksemplarer på onsdag. En i stål og en gull/stål.

Bjerke opplyser om 61 600 for stål.
 
Var innom Bjerke og prøvde blå med lenke i går. Jeg likte denne veldig godt, men konas dom var knusende; gørr kjedelig - den selger du igjen med tap etter kort tid - ja så da så?!:(:confused:
Lenken som ser litt rar ut på bilder, var veldig bra irl.
 
Var innom Bjerke og prøvde blå med lenke i går. Jeg likte denne veldig godt, men konas dom var knusende; gørr kjedelig - den selger du igjen med tap etter kort tid - ja så da så?!:(:confused:
Lenken som ser litt rar ut på bilder, var veldig bra irl.

Om du liker den er det bare og kjøpe :D
( og om du ikke liker den kan du selge den med stort tap, til meg!)
 
Jeg hadde gledet meg et år da jeg endelig fikk prøvd herlighetene på armen i dag.
Det ble ikke helt den kjærligheten jeg hadde fryktet det skulle bli. :p
Følgelig blir det mer aktuelt å kjøpe brukt når anledningen byr seg en eller annen gang.
 
Dette er en klokke som ikke gir meg noe godfølelse på bilder.. Spent på hvordan jeg opplever den på armen, men tror ikke dette blir noe favoritt for mitt vedkommende!
 
Har for ikke så lenge siden gått til anskaffelse av Globemaster med blå skive. Må si at den overrasket meg positivt første gang jeg så den i levende live, hadde ikke vurdert den ut ifra bilder og omtaler/reviews, selv om disse stort sett er overstrømmende positive. Har gått for full pakke: lenke (helt kul, den), marineblå alligatorrem (den som følger med denne modellen), mørk grå alligatorrem (den som følger med modellen med hvit skive), foldespenne og en Omega C-spenne så jeg kan bruke andre 20-18mm remmer (har bl.a. en herlig sort alligatorrem fra Glashütte Original Senator Sixties som matcher denne perfekt).

Er EKSTREMT godt fornøyd! Har solgt unna litt ur for å kjøpe en annen type hellig gral for meg - en Selmer Balanced Action tenorsax fra 1938 i særdeles god stand - så fremover blir Globemasteren mitt eneste ur. Skal funke bra, kjenner jeg. Allsidig til tusen, særlig med litt variasjon mellom lenke og remmer. Bærer godt og lekende lett med sin kassediameter på 39mm. Verket går som en drøm. Den gjør også det en klokke skal: tidspunktet er lettlest under alle forhold. Børstet kasse med bare noen små polerte detaljer gjør den mindre skinnende og elegant enn Rolex Datejust, som kanskje er nærmeste konkurrent, men den er faktisk minst like morsom på hånda. Det skjer akkurat nok til at den på ingen måte oppfattes som anonym, selv om designet er relativt tilbakeholdent. En glimrende miks mellom tradisjonelt design og topp moderne urverk. Anti-magnetisk til >15000 gauss, forresten. Pie-pan dial og fluted bezel ftw! :)
 
Redigert:
Skummelt med sånne gode kommentarer @BAH! Jeg prøver å holde meg unna så langt det lar seg gjøre, da den er altfor tiltrekkende og ikke går opp i forhold til økonomien.. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!
 
Har for ikke så lenge siden gått til anskaffelse av Globemaster med blå skive. Må si at den overrasket meg positivt første gang jeg så den i levende live, hadde ikke vurdert den ut ifra bilder og omtaler/reviews, selv om disse stort sett er overstrømmende positive. Har gått for full pakke: lenke (helt kul, den), marineblå alligatorrem (den som følger med denne modellen), mørk grå alligatorrem (den som følger med modellen med hvit skive), foldespenne og en Omega C-spenne så jeg kan bruke andre 20-18mm remmer (har bl.a. en herlig sort alligatorrem fra Glashütte Original Senator Sixties som matcher denne perfekt).

Er EKSTREMT godt fornøyd! Har solgt unna litt ur for å kjøpe en annen type hellig gral for meg - en Selmer Balanced Action tenorsax fra 1938 i særdeles god stand - så fremover blir Globemasteren mitt eneste ur. Skal funke bra, kjenner jeg. Allsidig til tusen, særlig med litt variasjon mellom lenke og remmer. Bærer godt og lekende lett med sin kassediameter på 39mm. Verket går som en drøm. Den gjør også det en klokke skal: tidspunktet er lettlest under alle forhold. Børstet kasse med bare noen små polerte detaljer gjør den mindre skinnende og elegant enn Rolex Datejust, som kanskje er nærmeste konkurrent, men den er faktisk minst like morsom på hånda. det skjer akkurat nok til at den på ingen måte oppfattes som anonym, selv om designet er relativt tilbakeholdent. En glimrende miks mellom tradisjonelt design og topp moderne urverk. Anti-magnetisk til >15000 gauss, forresten. Pie-pan dial og fluted bezel ftw! :)

Her trengs det bilder! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Meget fornøyd:cool:
20160719_221720_zpsvtjnjuos.jpg

OI000023-01_zpsdzvcbr8d.jpeg

20160721_083036_zpsb45tjgld.jpg
 
Meget fornøyd:cool:
20160719_221720_zpsvtjnjuos.jpg

OI000023-01_zpsdzvcbr8d.jpeg

20160721_083036_zpsb45tjgld.jpg
Nyyyydelig! Har selv prøvd denne med hvit skive. Blå er enda finere. Nå har ikke jeg oversikt over alle klokker du har,men virker som at du har en viss kjærlighet for dressur? Bruker du disse også til hverdags, eller kun fest?