- Medlem
- 20. mars 2011
Takker og bukker for hyggelige kommentarer
Jeg takker og bukker for hyggelige kommentarer.
Klokken har ikke vært i skikkelig bruk på 15-20 år, så det er kanskje ikke så rart at den ser fin ut. Jeg kan også legge til at min egen 1675 (til høyre på bildet) er fullstendig upusset og original. Lenken på min egen er dog den samme lenken som min pappa fikk på sin gmt i 1978. Denne ble byttet ut på hans klokke.
Neste oppgave er å få denne klokken til min urmaker. Dessuten skal jeg undersøke litt mer om det finnes servicehistorie, feks på Bjerke.
Info:
Jeg takker og bukker for hyggelige kommentarer.
Klokken har ikke vært i skikkelig bruk på 15-20 år, så det er kanskje ikke så rart at den ser fin ut. Jeg kan også legge til at min egen 1675 (til høyre på bildet) er fullstendig upusset og original. Lenken på min egen er dog den samme lenken som min pappa fikk på sin gmt i 1978. Denne ble byttet ut på hans klokke.
Neste oppgave er å få denne klokken til min urmaker. Dessuten skal jeg undersøke litt mer om det finnes servicehistorie, feks på Bjerke.
Info:
- Jeg har også fått kommentarer på at insert kan være byttet, feks ved at en urmaker har hatt tidriktig NOS insert liggende.
- Selve bezel ring har klar slitasje.
- Kassen har vært pusset minst en gang
- Det er ripet inn tall/skrift på undersiden på 3 av 4 lugs. Hvilken urmaker gjorde typisk dette?