Gnag fra samboer.. IGJEN!

Thomas84

Støttemedlem
Medlem
14. aug. 2012
Innlegg
2.935
Sted
Rælingen
Er det bare jeg som får problemer med samboer/kone hver gang man nevner klokkekjøp eller sparing til ny klokke?
"Jerven" min blir så sinna når jeg kjøper meg noe nytt, eller legger til side noen kroner. Vi har ikke felles økonomi, så hun har vel egentlig ingen grunn.

Hva gjør dere, prøver dere å skjule klokkekjøp, bare la det skli forbi i stillhet, stealthmode? Havner pengene på konto i Sveits før de blir svidd av? Har vurdert en klokkekjøp i smug, men hun er veeeldig observant på området, så hvis jeg plutselig dukker opp med en 116610LN på armen, blir det garantert lagt merke til. For meg blir dette nesten en lek, vet ikke om det er sånn andre veien ;)

Men til syvende og sist, er hun ikke så ille likevel; Fikk winder til jul! (Muligens rettferdiggjøring av veskekjøp til seg selv, men likevel noe jeg setter stor pris på:cool: )

Gi meg alle gode tips dere har, det er fin julegave det!

9945943C-F153-4891-B09C-30C14E3BCAB0-12631-0000181D8AF50E42_zps30942c26.jpg
 
Hva jeg bruker mine penger på er heldigvis min sak.


Alt annet hadde vært ganske uakseptabelt for min del...

Forutsetningen er selvsagt at jeg står for min del av alle utgiftene.
 
Hva jeg bruker mine penger på er heldigvis min sak.


Alt annet hadde vært ganske uakseptabelt for min del...

Forutsetningen er selvsagt at jeg står for min del av alle utgiftene.

Problemstillingen er ikke ment beinseriøst da, det ligger med et lite glimt i øyet.
Ingen klokkekjøp går på bekostning av utgifter, så det er ikke problemet. Jeg kan bruke penger på stort sett hva jeg vil, men hu synes det er teit å bruke mer enn 2k på klokke. Jeg synes det er gøy :)
 
Ukjent problemstilling :)

Nå er jeg en av de få (3) kvinnene på sonen, og du kan jo spørre konemor om hvor mye penger hun bruker på sminke, sko, vesker, klær og dilldall til huset :rolleyes:
( ønsker ikke å bidra til en større konflikt her :))
Jeg bruker litt ( egentlig sikkert for mye) penger på klokker, og har en kjæreste som synes det er fint. Så jeg er jo heldig.
Han har en liten interesse for det selv, ( og en fin Tag Heuer) men det er meg som innehar manien.( og pengeforbruket på dette)

Fortsett med klokkene dine du.
Det finnes dyrere hobbyer enn dette, antakeligvis.
( meg bekjent, er det flere på sonen med andre dyre hobbier, som våpen/ jakt, biler, båter, motorsykler osv. I tillegg til klokkene ! :) )
Og kjøp en fin klokke til henne, kanskje interessen vokser, og dermed aksepten for dine klokkekjøp.
Det er håp når hun har kjøpt en winder til deg :)
 
Nå er jeg en av de få (3) kvinnene på sonen, og du kan jo spørre konemor om hvor mye penger hun bruker på sminke, sko, vesker, klær og dilldall til huset :rolleyes:
( ønsker ikke å bidra til en større konflikt her :))
Jeg bruker litt ( egentlig sikkert for mye) penger på klokker, og har en kjæreste som synes det er fint. Så jeg er jo heldig.
Han har en liten interesse for det selv, ( og en fin Tag Heuer) men det er meg som innehar manien.( og pengeforbruket på dette)

Fortsett med klokkene dine du.
Det finnes dyrere hobbyer enn dette, antakeligvis.
( meg bekjent, er det flere på sonen med andre dyre hobbier, som våpen/ jakt, biler, båter, motorsykler osv. I tillegg til klokkene ! :) )
Og kjøp en fin klokke til henne, kanskje interessen vokser, og dermed aksepten for dine klokkekjøp.
Det er håp når hun har kjøpt en winder til deg :)

Kult at det er noen damer her også, trenger litt inside information;)
Det går nok noen kroner på vesker også videre, og det har jeg brukt som motargument, falt ikke helt i god jord.
"Hvorfor bruke så mye penger på klokke, når du ser tiden på mobilen?"
Neste gang skal jeg gi henne en kiwipose når hun ønsker seg veske, den gjør jo samme nytten den også.. Hehe :)
Takk for tips!
 
Og kjøp en fin klokke til henne, kanskje interessen vokser, og dermed aksepten for dine klokkekjøp.

Livsfarlig taktikk. Det kan føre til økt merkebevissthet uten tilsvarende interesse/aksept, og da er det kjørt. Nei, det gjelder å ha mange nok. Kjøp 10 billige loppemarkedur og blend inn kvalitetsklokkene etterhvert. :)

Alternativt gjør du det klart at det er du som er sjefen, at du bruker dine egne penger som du lyster og at du synes "Høyang" stemplet speilvendt i panna egentlig er ganske kledelig. :)
 
Frøkna er ikke så begeistret her eller, hun vil heller at vi skal mer ut å reise.
Argumentet om at det er brukskunst er det som hittil har fungert best. Også kjøper jeg kun klokker for å markere noe. For det meste et nådd mål.
I tillegg har urmaker-siden av hobbyen blitt mer forlokkende, noe hun ikke påpeker som negativt. Økt forståelse for hvordan dette virker er også en fin ting.

Lykke til:)
 
Her spilles det med helt åpne kort. Også kommer det et aldri så lite sukk i ny og ne, og innimellom beskjed o. at jeg må.holde fred med klokkepraten. Syns det er til å leve veldig godt med ;)
 
Her ville jeg kjørt en klassisk taktikk fra damenes side. Bodde engang sammen med en som ville ha en hamster, hun begynte og mase om at hun ville ha baby, deretter hest, påfulgt av hund, hvor jeg tilslutt ga etter for hamster. Skal sies at jeg og hamsteren ble gode venner tilslutt. :rolleyes:

Foreslår at du begynner å mase om Ferrari med en gang.:cool:
 
Kjent problemstilling ja ...
Her er det vel en kombinasjon mellom helt åpne kort og fullstendig stealth-mode, alt utfra hva humøret osv er i den aktuelle perioden:D
Men nå skal det sies at hun har opprettet en egen Rolex-kopnto til meg som hun sparer litt i hver mnd, og istendefor bursdagsgaver og julegaver til meg, så går det innskudd inn på nevnte konto. Så jeg priser meg lykkelig over å ha en så kul kone;)
Men gått på de fleste rookie-feilene ja, som å si at "jo men NÅ blir det ikke flere klokker altså ...så one in=one out..."
Det møter man seg selv FORT i døra på ja. Heldigvis så drev jeg i flere år og punget ut for klokker i 3-10.000,- kr klassen, så har en del som kan flippes til fordel for grail-ishe ur, så sakte men sikkert kan samlingen bygges opp sånn.

Og hun har også uttalt at " må da være bedre med en-to skikkelig fine klokker, enn over 20 midt på treet?" Og kunne ikke være mer enig ...Men nå begynnte jeg som sagt i noe "feil" ende da.

Var vel ikke stort til hjelp dette men, hehe. Om det er noen trøst så er vel dette noe de aller fleste her sliter med
 
Frøkna er ikke så begeistret her eller, hun vil heller at vi skal mer ut å reise.
Argumentet om at det er brukskunst er det som hittil har fungert best. Også kjøper jeg kun klokker for å markere noe. For det meste et nådd mål.
I tillegg har urmaker-siden av hobbyen blitt mer forlokkende, noe hun ikke påpeker som negativt. Økt forståelse for hvordan dette virker er også en fin ting.

Lykke til:)

Jeg prøvde også å kjøpe som en markering; Breitling Montbrillant fordi jeg fylte 28 år og 3 mnd i sommer, og en Seawolf fordi det snart var jul i starten av desember. Fikk ikke det største medhold, selvom hun digger den gule skiva på seawolfen ;)

Neste blir derimot mer reell, det MÅ bli en 116610LN til 30-årsdagen min. (evt 29-årsdagen)

Det dyreste jeg har gjort i år, er å bli medlem her.. Men mye lærerikt da :)
 
Er det bare jeg som får problemer med samboer/kone hver gang man nevner klokkekjøp eller sparing til ny klokke?
Hva gjør dere, prøver dere å skjule klokkekjøp, bare la det skli forbi i stillhet, stealthmode?
200px-Knuckle_duster.jpg

:cool:

Neida, hun må bare leve med det og jeg må leve med at hun rister på hodet.
 
Jeg har merket klokkekontoen i nettbanken med "kredittkort Max Minus" (pass alltid på å ha runde tall der)...

Og så får kone og barn det de må, pluss litt til. Det har funket til nå, i hvert fall.
 
Kan anbefale "mange billige ur" taktikken. Bytt ofte, gjerne flere ganger til dagen, gjør gjerne noe så sært som å bytte klokke til middag. I tillegg hjelper det å ha endel remmer å bytte på. En god taktikk er å ha ei klokke på nato og tre fire nato remmer når dere sitter og ser på tv, så bytter du rundt på remmene og kommer med utsagn som "Det blir nesten som ei ny klokke når jeg bytter til denne reima." Etter ei stund vil hun mest sannsynlig gi opp å følge med på klokkesamlinga og bare komme med negative kommentarer en sjelden gang. :)
 
Nå fikk jeg det til! Lånte mac´n bort til samboern, og gjett hva som dukker opp når hun åpner safari? " Gnag fra samboer... IGJEN" i en åpen fane. Hu tok ikke helt den humoristiske undertonen her, så jaggu ble det et Jamie Oliver-merke også..

Men hun er veldig snill og søt da! <--- Les dette, Hanne!
 
Haha ha!

Hanne; Send Greg en PM om du ønsker deg et horologisk eventyr litt utenom det vanlige.
Han har spesialisert seg på å gi sånne som deg, et nærmest erotisk forhold til urverk.
 
Haha ha!

Hanne; Send Greg en PM om du ønsker deg et horologisk eventyr litt utenom det vanlige.
Han har spesialisert seg på å gi sånne som deg, et nærmest erotisk forhold til urverk.

Hanne, jeg ser helst at du ikke møter andre menn for hyggelige kvelder, men jeg gjør en unntak her, kjør på!