Go og no go? Hirsch Grand Duke på BP FF (mange bilder på side 3)

Etter å ha vært så heldig å få bivåne denne live nå på NURK må jeg gi en definitiv GO. Ville nok ha vært skeptisk til forslaget sånn på forhånd, men Grand Duke i denne størrelsen er mye mer sport enn dress på tross av kroko-mønsteret. Rødt er søtt, men i dette tilfellet tøft.

(Og bildene kunne vært bedre ja ;) )

Jeg syns dette så bra ut. Skinnreimen toner den kanskje ned litt som en toolwatch, på en annen side gjør de røde sømmene reimen litt mindre dressy og litt mer sporty. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å bruke den comboen der iallefall.

Tenkte jeg måtte være litt motvekt til all positiviteten her, men så kom det jo litt skepsis etterhvert. Det er ikke tvil om at klokken ser bra ut med remmen, men spørsmålet er vel hva som kler klokken over snittet bra. Jeg er ikke kategorisk motstander av skinn på dykker, bruker det selv, men akkurat FF synes jeg ikke passer så godt på skinn. Kanskje en brun (tan) hadde funket, men det må sees på klokken. Hva er rembredden? Om den tillater det, så kan du jo ikke gå feil med en klassisk tropic gummireim. Helst den øverste etter min mening.

CoupleofFF01.jpg

Takk for alle positive og konstruktive tilbakemeldiger. Jeg er også litt skeptisk til selve mønsteret, men synes kontrasømmen var såpass frekk at det funket fint.

Go herfra! Knalltøft med kontrastsømmer :cool:
Hva er prisen på denne?

Listepris er 549 kr. Denne er 24 mm bred og lengden L, vet ikke om de som er mindre er billigere.

Du kunne satt et par gamle gymsokker på den klokken der, og den hadde fortsatt sett bra ut... Go go go

hehe, tusen takk. Tror nok neppe jeg prøver, nærmeste var en Seiko 007 jeg kjørte på "laken-rem" på togaparty :p

Ble vel en Go det der:)

Takk :)

Så ikke posten din kawatching, men jeg skrev jo nesten akkurat det samme som deg. Ser ut som vi er enige hvertfall :) Har du prøvd den på nato, Mathfjeld?

Nope, det har jeg ikke gjort ennå, lugsene er 23 mm, brede så har ingen for hånden nu. Kommer nok senere skal du se.

Nydelig klokke, men er ikke spesielt fan av denne kombinasjonen. ;)

1. Jeg syns som oftest diver + pen skinnrem blir feil. Divere bør i mine øyne være utstyrt med en rem som trekker de i "tool watch" retning fremfor å forsøke å dresse de opp.
2. Er generelt ikke så begeistret for kontrastsøm på skinnremmer.

FFen er kjempeflott på originalremmen, men både gummi og NATO gjør nok også susen. Kanskje også en distressed skinnrem fra Hodinkee.

Ser absolutt poengen dine og setter stor pris på ærligheten. Gummi har jeg som postet liggene og nato vil jeg tro kommer snart. Remmene som blir nevnt har jeg aldri vært borti, skal sjekke det ut.

Ærligtalt så synes jeg ikke det var så fett jeg.. men tror det handler mest om strukturen på remen.. jeg tror den kan være tøff på en hodinkee strap jeg! .)

eh. skulle ha lest forrige taler! oops. men da er vi to som stemmer for hondinkee i alle fall. :)

Jeg ser poenget med strukturen og er ikke så langt unna enig deg. Skal som sagt sjekke ut Hodinkee remmer, dette blir jo som Panerai galskapen.

Tenkte jeg måtte være litt motvekt til all positiviteten her, men så kom det jo litt skepsis etterhvert. Det er ikke tvil om at klokken ser bra ut med remmen, men spørsmålet er vel hva som kler klokken over snittet bra. Jeg er ikke kategorisk motstander av skinn på dykker, bruker det selv, men akkurat FF synes jeg ikke passer så godt på skinn. Kanskje en brun (tan) hadde funket, men det må sees på klokken. Hva er rembredden? Om den tillater det, så kan du jo ikke gå feil med en klassisk tropic gummireim. Helst den øverste etter min mening.

CoupleofFF01.jpg

Oh, den remmen var kul, dette skal sjekkes ut. Rembredden er 23 mm, men med litt godsnakking (hammer) passet denne som er 24 mm også. Skal sjekke ut flere remalternativer etter hvert, finnes sikkert noen før jeg som har eksprimentert også.

Her kommer flere bilder av remmen og av selve klokken. Lumen holder hele gården våken.

_1010867.jpg

_1010870.jpg

_1010873.jpg

P1010879.jpg

P1010881.jpg

P1010882.jpg

P1010888.jpg

P1010890.jpg

23mm ja, det betyr at klokken virkelig er en rugg. Gleder meg til å tafse på den (håper jeg får sjansen på urmakerkurset).

Da kan det spøke for Tropic, men Toshi syr jo i den bredden du vil (regner jeg med) og med den fargen du vil på både søm og skinn. Mange fine skinntyper og en serviceminded fyr.

http://www.toshi-straps.co.uk/stitch.html

Her en homage på Toshi (fra galleriet på hjemmesiden):
cust186.jpg

Gratulerer med fantastisk klokke. Dette hadde gått meg hus forbi. Og den remmen passet jo perfekt. Jeg regner med at den er på plass på vårt kommende GTG?

Gratulerer med fantastisk klokke. Dette hadde gått meg hus forbi. Og den remmen passet jo perfekt. Jeg regner med at den er på plass på vårt kommende GTG?

Tusen takk! Klokken kommer naturligvis på GTG :)

No go for min del ihvertfall =) Jeg ville heller tatt en med svart søm =) Men helt gæli ser dem jo ikke ut =)

Pen fargekombinasjon, men jeg synes en Bradystrap eller tilsvarende hadde passet bedre, eller enda bedre gummi. Blir liksom ikke mer "dykkete" enn BPFF!

Smaken er som baken.
Jeg synes klokken kledde røde kontastsømmer helt utmerket.

Og BTW: Grattis med en fantastisk flott klokke! Kos deg med den Mathfjeld!

Hva med Zulu? Passer godt litt større dykkere IMO, Pam på Zulu er win. Aner ikke om de lar seg oppdrive i 23mm.