Grailemne: Daytona, AP RO eller AP ROO Diver?

Hvilken "grail" skal jeg velge meg?

• Daytona

Stemmer: 0 0,0%
  • AP Royal Oak - sort skive

• AP Royal Oak - hvit skive

• AP Royal Oak Offshore Diver

• Annet - spesifiser!

• HTFU, Stefan! :)

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .
Jeg liker faktisk de fire klokkene her.
Havnet selv på en hvit 15300 bare fordi den dukket opp fortere enn en sort ( har ikke merket selv at jeg ble mer metro av den grunn :? ).
Når det kommer til daytona og skivevalg er jeg litt usikker : har hatt en 116520 med sort skive før som jeg fant litt for "shiny" ( jeg kunne allikevel tenkt meg en sånn igjen), den skiven med arabertall er bare nydelig men det kan bli litt masete å skaffe den. Du har da enda en opsjon med en "semi vintage" 16520, mindre blingsy med børstet lugs og en litt mer elegant skivelayout.

16520_4_800.jpg

Skiven er faktisk ikke hvit, den er sølv. En AD som gjorde meg oppmerksom på det, på bilder ser den mer hvit ut, men når man studerer den IRL som de sier, får man fram den flotte sølvfargen :D

Jeg tror du før eller senere blir Daytona-eier uansett resultatet av denne pollen, så jeg stemmer RO med hvit skive.

Ninjaedit: Sølvskive :)

Min stemme går til RO med blå skive. Den er så utrolig pen. Vis ikke, så er også sort veldig elegant:)

Skiven er faktisk ikke hvit, den er sølv. En AD som gjorde meg oppmerksom på det, på bilder ser den mer hvit ut, men når man studerer den IRL som de sier, får man fram den flotte sølvfargen :D

Har den foran meg IRL ved siden av en sølvfarget skive og en platina skive og jeg kommer nok til å fortsette å snakke om hvit skive ;)

Hmmmm..
En ting jeg ikke har sett mye av opp igjennom, er like lekre wrist shots av Daytona som AP. Er den ikke så fotogen?

En ting til ettertanke er jo om Rolex vil lansere en oppdatert Daytona om noe tid, feks sort keramisk bezel. Det ville være noe..:cool:

RO er nok hakket mer fotogen, men Daytona vinner på min hånd. Jeg likte aldri lenken og spesielt låsen på 15300, selv om den ser fordømt lekker ut. Daytona er derimot ren komfort, kun min Nautilus føles bedre på hånden. Har du prøvd alle modellene? Ikke ta et valg uten å prøve på hånden :D

Veldig godt poeng, Anders. Daytona har jeg kun prøvet iu butikk, med masse Rolex-plast :D Og det yter den ikke full rettferdighet. RO sort skive og ROO Diver har jeg kun sett på bilder :eek:
Neb igjen, har ikke hastverk og ikke sikkert det blir noe av. (Merk hvordan jeg maner meg selv til fornuft ;) )

Daytona eier jeg jo, RO har jeg eid, RO Diver har jeg prøvd hos AD i London. Diveren er en skikkelig rugg, litt for stor for meg. Men jeg har notorisk små lanker ... RO bør også prøves, den lekre lenken er ikke for alle. Daytona er perfekt ;)

Fornuft er for andre ting enn klokker. Kjøp bil med fornuft, den er bare spiker waiting to happen. Ur derimot, er ren passion!

RO er nok hakket mer fotogen, men Daytona vinner på min hånd. Jeg likte aldri lenken og spesielt låsen på 15300, selv om den ser fordømt lekker ut. Daytona er derimot ren komfort, kun min Nautilus føles bedre på hånden. Har du prøvd alle modellene? Ikke ta et valg uten å prøve på hånden :D
Jeg må si det at når jeg fikk sett ChristianN sin AP så var den utrolig mye penere enn på bilde. Når det gjelder på hånden kan jeg ikke svare da den var altfor stor for meg. :p

Uten tvil Diver´n!:p

Jeg har hatt alle disse og må si at Diver´n er min favoritt. Nå liker jeg forsåvidt RO godt også, men faller alltid tilbake til de litt mer sporty og kraftige ur når dagens klokke skal velges. Ikke for at jeg har så store håndledd, men har aldri følt at denne er for stor. Den hadde jeg nok beholdt hvis det ikke hadde kommer Offshore Chrono inn i samlingen...

Uten tvil Diver´n!:p

Jeg har hatt alle disse og må si at Diver´n er min favoritt. Nå liker jeg forsåvidt RO godt også, men faller alltid tilbake til de litt mer sporty og kraftige ur når dagens klokke skal velges. Ikke for at jeg har så store håndledd, men har aldri følt at denne er for stor. Den hadde jeg nok beholdt hvis det ikke hadde kommer Offshore Chrono inn i samlingen...

...og da er vel et bilde på sin plass ;)