Grand Seiko-tråden

Jeg har også tenkt på GS en del ganger, det må jo være den ultimate under-radaren klokken. Min bekymring er service, lest flere steder at det må gjøres i Japan, rimelig uproblematisk hvis norsk AD (som det ser ut til at vi har fått nå?) tar forsendelsen, men jeg ser for meg masse mva mas hvis jeg selv skal sende. Mulig helt unegrunnet. Uansett, min fav er SBGA011, i utgangspunktet ikke fan av hvit skive, men den der er utrolig. Leste et sted at de forsøkte å gjenskape de snøkledde fjellene i området der klokken er laget. Mulig det er BS, men likevel, jeg synes den ser ganske så kjølig ut :) Noen som vet hva den koster på armen fra norsk forhandler?

Med hensyn til service på GS: Med den erfaringen jeg nå har gjort meg i Sandnes, kan det virke som om at bekymring rundt dette er ubegrunnet.
 
Norske priser, Grand Seiko

Denne prislisten fikk jeg hos Grøtteland. En kan nok prute litt, men jeg synes likevel prisene er noe høye. SBGA031 kan en for eksempel få ferdig momset fra utlandet for rett under 50000.

2014-06-19%2018.31.05_zpsagtxyn4x.jpg


Todda
 
Fikk min Grand Seiko SBGX 061 i dag.

Ekstremt fin klokke

Takk for hyggelig handel Todda.

Mvh
Lasse :)

Er det mulig å legge bilde rett ut i tråden her? I så fall hvordan?
 
Selv takk for handelen, @lasse5214 !

Her er et bilde av klokka di:

grand_seiko_2013_zps430b5dc1.jpg


Todda
 
Redigert av en moderator:
Takk Tor.

Det er dette jeg ikke får til, knurr... (bilde i posten)

Ang klokka: finish, eierglede, nøyaktighet og ikke minst 50 år,s service intervall er ganske ekstremt.
Jeg er 103 år gammel når den trenger service hehe..
Mvh
Lasse :)
 
Mine GSer

Her er mine Grand Seikoer: SBGA011 Snowflake og SBGH005 Hi Beat. Begge er typiske og lett gjenkjennelig Grand Seiko, men likevel ganske forskjellige:

Grand Seiko SBGA011Grand Seiko SBGH005
TitanStål
Lys skive (tekstur)Sort skive (sunburst)
SpringdriveAutomatisk hi beat
41mm40mm
95 gram142 gram


2014-09-19%2016.41.08_zpswoxtffhe.jpg


Nå mangler jeg bare SBGA031. Men jeg er usikker på om jeg vil bytte ut Submarineren.

Todda
 
Grand seiko hi-beat special gmt 18k gold

Sweet...

[video=youtube_share;kLKFHutczbM]http://youtu.be/kLKFHutczbM[/video]
 
Redigert:
Med nyinnjkøpt SBGH005 kan jeg også smykke meg med medlemsskap i Grand Seiko-klubben.

Dette er virkelig en nydelig sak. Det blinker og skinner i sylskapre slipekanter. Hele klokken oser av gjennomført kvalitet og er superbehagelig på armen. High-Beat-sekundviser er fortryllende.

For meg er dette den perfekte bruksklokke, og der Omega Aqaua Terra 8500 ble for topptung, Rolex Explorer 36 mm ble for liten og Rolex Explorer 39 mm hadde for korte visere, er denne helt perfekt, IMHO.

Det at det står "Seiko" på skiven er omvendt snobberi i høyeste potens. Det er dritbarnslig, men det at "ingen" vet hva dette er for noe, er en stor del av attraksjonen ved å eie den:

"Fin klokke, hva er det for noe?"

"Seiko".

"Åh".

**Knis**


Akk ja, får bare innse at man aldri blir ordentlig voksen.

Summa summarum: Grand Seiko er, om ikke mye for pengene, så mye klokkeglede. Den runder av samlingen min perfekt, og jeg kan love mye armtid på denne fremover.

9B38B25C-9A3D-4277-A098-AF8B66B9634F_zpsbwywc57e.jpg

74A67E60-8722-44C7-99F4-98213B5076EE_zpsmfal18r8.jpg

A46991A0-F82E-4780-BE4D-84673B9CF907_zpsw7w2jrvy.jpg
 
Gratulerer @braza2013

Det er virkelig ingenting som kan måle seg med zaratsu finisheringen! Tar meg selv ofte i å forsvinne inn i den nesten hypnotiske utførelsen. Personlig kunne jeg ikke vært mer glad for at jeg kjøpte GS. Gøy å se at GS begynner sakte men sikkert å vokse i Norge :) (bare det ikke blir altfor stort)

.
 
Redigert av en moderator:
Arrrgh @braza2013 der kom du meg i forkjøpet! Jeg er en tur i New York, og i går var jeg i Seikos boutique på Madison avenue og fikk se på 005'en. Ble nokså forelsket og tenkte å kjøpe den @Todda hadde lagt ut ...

Jaja. Det byr seg saktens andre muligheter :)
 
Redigert av en moderator:
Arrrgh @braza2013 der kom du meg i forkjøpet! Jeg er en tur i New York, og i går var jeg i Seikos boutique på Madison avenue og fikk se på 005'en. Ble nokså forelsket og tenkte å kjøpe den @Todda hadde lagt ut ...

Jaja. Det byr seg saktens andre muligheter :)

Beklager det, @Brocot, men jeg klarte ikke å legge bånd på meg selv:)

Lykke til med jakten, håper det ikke tar lang tid før vi ser deg med en GS!
 
Redigert av en moderator: