Grand Seiko-tråden

Hvem er det som selger GS i Norge nå? Ligger kun tre butikker inne på sidene deres. Kun de?
 
Hvem er det som selger GS i Norge nå? Ligger kun tre butikker inne på sidene deres.

Skal selv kjøpe meg en GS om en liten stund. Jeg kontaktet en urmaker som selger Seiko (AD), men som ikke er en av de 3 oppgitt. Han kunne visst skaffe modeller han... :) Forslår at du spør lokal urmaker/AD.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Noen som har erfaringer med reparasjon av SD? Og/eller GS generelt her til lands?

Tenker på saker og ting som er utenfor garanti...
 
Var innom Urmaker Jermstad i dag. Skulle egentlig bare ha en ny reim til en SARB065, men jeg benyttet samtidig muligheten til å se litt i utvalget. Hadde overraskende mange Meistersinger og Grand Seiko i butikk.

Jeg falt pladask for modellen SBGM021. Flott farge på skiven og perfekt størrelse. Noen som har en slik en?

SBGM021.png

- C
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda og Oddemann
Var innom Urmaker Jermstad i dag. Skulle egentlig bare ha en ny reim til en SARB065, men jeg benyttet samtidig muligheten til å se litt i utvalget. Hadde overraskende mange Meistersinger og Grand Seiko i butikk.

Jeg falt pladask for modellen SBGM021. Flott farge på skiven og perfekt størrelse. Noen som har en slik en?

SBGM021.png

- C
Griselekker! Hvor mye skulle han ha for den?
 
Var litt stresset så jeg glemte faktisk av å spørre...

Skal sannsynligvis en tur til Molde i neste uke så da må jeg nesten ta turen innom på nytt. Kunne glatt kost meg en hel dag i den butikken. Masse GS utstilt i butikken! Både mekanisk og quartz.

Edit: Fikk pris fra Seiya på USD 3.532. Dette skulle tilsvare ca NOK 39.045 inkl mva.

Edit 2: Ringte akkurat til Urmaker Jermstad. Pris i butikk er 42.950,-, mulig det er noe rom for diskusjon. Ikke allverden å svare på egenimport altså. Hyggelige folk så anbefaler å kjøpe den lokalt hvis du er i markedet.

- T
 
Redigert:
Var litt stresset så jeg glemte faktisk av å spørre...

Skal sannsynligvis en tur til Molde i neste uke så da må jeg nesten ta turen innom på nytt. Kunne glatt kost meg en hel dag i den butikken. Masse GS utstilt i butikken! Både mekanisk og quartz.

Edit: Fikk pris fra Seiya på USD 3.532. Dette skulle tilsvare ca NOK 39.045 inkl mva.

Edit 2: Ringte akkurat til Urmaker Jermstad. Pris i butikk er 42.950,-, mulig det er noe rom for diskusjon. Ikke allverden å svare på egenimport altså. Hyggelige folk så anbefaler å kjøpe den lokalt hvis du er i markedet.

- T
Er vel best og kjøpe lokalt når det er så "lite" og spare. Fordel er vel også bedre reklamasjons rettigheter :)
 
Tenkte meg innom Urmaker Christensen i Oslo i dag, så skal jeg ta en kikk på en "Snowflake". :)
Men å kjøpe må jeg se langt etter nå tror jeg, men kanskje om noen år.

Er visst "Turban-dagen" også, så i det minste får jeg kanskje et kult hodeplagg av en Sikh. :rolleyes:


EDIT: Da fikk jeg tatt turen innom og prøvd en SBGA011 (Snowflake), og den var nydelig. :D
Må diskutere litt med lommeboken, så for nå står den øverst på ønskelisten.

Veldig hyggelig personale hos Urmaker Christensen også forresten.
 
Redigert: