Grand Seiko-tråden

Hei. Om du skal til Tokyo og tenker på GS Spring Drive Diverse, så sjekk om ikke Wako har en eller to igjen av SBGA143.
http://store.seikowatches.com/jp_ja/sp/detail.html?id=6078


Begynte plutselig å tenke på SBGA029/031 etter å ha sett en 029 hos Christensen.

Hva er deres erfaring med SBGA031/029? Ikke minst: hvilken av 031/029 skulle man eventuelt gå for?
(Har googlet sbga029 vs sbga031 og masse andre ting, men ønsker sonens kommentarer)

Ingen problemer med den rare posisjonen til ringen på sekundviseren? Andre ting?
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Alt det @Oddemann skrev + for SBGA031: superkomfortabelt med titaniumlenke og litt farge på skiva.

I tillegg må jeg nevne den geniale mikrojusteringen som gjøres lekende lett uten å ta av klokka.

Ulempe: De fleste andre lenker blir ubehagelige.

Jeg har dessverre så mange klokker nå at hvis jeg vurderer (veldig usikker!) å selge noen av dem hvis tilbudet er godt nok. Så @Hvalrossen: Make me an offer I can't refuse ;)

Dagsferskt bilde.

IMG_20160805_112949.jpg
 
Hei. Om du skal til Tokyo og tenker på GS Spring Drive Diverse, så sjekk om ikke Wako har en eller to igjen av SBGA143.
http://store.seikowatches.com/jp_ja/sp/detail.html?id=6078

Tusen takk; har en uke i Tokyo uten noen idé om hva i all verden jeg skal gjøre der. Derfor passer
tipset med Wako glimrende (var ikke klar over denne ... eh, hva er det for noe? ...department store (?)).
Den blå 143 så veldig kul ut; litt mer Abenomics of yen-kollaps hadde gjort seg.

Off topic: noen tips på hvordan man kan fordrive en uke
i Tokyo eller omegn? (Kjenner godt til Kansai og forsåvidt også det langt kjedeligere
Nagoya, men har nesten ikke vært i Tokyo og omegn.)

@Oddemann og @Todda: tusen takk for svar; skjønner at dere er positive. Så får vi ser om jeg kan hoste opp an offer you cannot refuse; futen har vært lite samarbeidsvillig i år :(
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Tusen takk; har en uke i Tokyo uten noen idé om hva i all verden jeg skal gjøre der. Derfor passer
tipset med Wako glimrende (var ikke klar over denne ... eh, hva er det for noe? ...department store (?)).
Den blå 143 så veldig kul ut; litt mer Abenomics of yen-kollaps hadde gjort seg.

Off topic: noen tips på hvordan man kan fordrive en uke
i Tokyo eller omegn? (Kjenner godt til Kansai og forsåvidt også det langt kjedeligere
Nagoya, men har nesten ikke vært i Tokyo og omegn.)

@Oddemann og @Todda: tusen takk for svar; skjønner at dere er positive. Så får vi ser om jeg kan hoste opp an offer you cannot refuse; futen har vært lite samarbeidsvillig i år :(
Om planen er å kjøpe ny Grand Seiko vil jeg anbefale noe så kjedelig som Bic Camera. De har det største utvalget og den beste prisen. Finnes over hele Tokyo, men hovedbutikkene i Ikebukuro, Shinjuku, og Shibuya har det beste utvalget. Ellers er det mye flott å se hos Ishida Watch i Shinjuku, og ikke minst Jack Road i Nakano Broadway. Om du er på jakt etter vintage Grand Seiko er utvalget dessverre dårlig i Tokyo, der er Osaka langt bedre. Min favoritt er en liten butikk i Ueno, plukket opp en 56GS fra 1972 der tidligere i sommer. Eieren snakker også flytende engelsk, noe som ikke er så vanlig. Klokkebutikker finner du absolutt over alt, men kanskje mest second hand i Ueno, Shibuya og Shinjuku. Ginza er det beste stedet for diverse ADs.

Å slå ihjel en uke i Tokyo er null problem. Vil anbefale alle turistfellene som Tokyo Skytree, Tsukiji fiskemarkedet, Harajuku, Senshoji tempelet, Meji tempelet, Akihabara, Shibuya crossing, Robotresturang, Oedo Onsen, etc... Send en pm om det skulle være noe :)

edit: og selvfølgelig Seiko museumet er et must!
IMG_4350.jpg
IMG_4452.jpg
IMG_4502.jpg
 
Redigert:
Tenkte meg det, etter hintet om ny blå klokke på dagens - gratulerer!

Får skikkelig må ha følelse hver gang jeg ser bilder av den, men trenger vel strengt tatt ikke enda en Hi-beat.
Kommer sikkert til å angre om noen år, når den er umulig å få tak i, og lysten på noe blått river i sjelen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda