Grand Seiko-tråden

Jeg er litt ambivalent til disse klokkene. Jeg setter pris på det litt annerledes uttrykket. Det er et designuttrykk som er unapologetically japansk. Man kan se dna-et fra flere usymetriske modeller innenfor Ananta og andre serier.

De er jo pene, på sine egne japanske premisser.

Men på den andre siden, for å sitere Dr Nefario fra Despicable Me, «under hvilke omstendigheter har du tenkt å bruke den»?
 
Nyanskaffet Grand Seiko 43999 med caliber 430. Denne modellen ble kun produsert mellom 63 og 64 og er nummer to i rekken av GS etter 3180 som var den første i produksjonslinjen. Usedvanlig flott stand - meget fornøyd med min første GS!

20171031_200700.jpg
 
Ojj ojj ojj... kor er det blitt av no noncence enkelheten? Ønsker meg gjerne en GS inn igjen.. men må bli en av klassikerene...

http://www.tidssonen.no/basel-by-optura-rob-wilson-seiko/

"Grand Seiko er kjent for sin nedtonede ytre kvalitet, og vi har alle intensjoner om å opprettholde det. La oss huske hva Grand Seiko handler om. Ideen tilbake i 1960 var å bygge den beste funksjonelle klokken i verden, med fokus på presisjon, lesbarhet, slitestyrke, og komfort. Dette er merkets kjerneverdier, og alt annet har alltid vært underlagt dette. Du ser ikke Grand Seiko tourbilloner, eller andre høykomplikasjoner, for det passer rett og slett ikke vårt DNA.

Når det er sagt, kan vi ikke bare produsere klassisk-inspirete klokker. I de mer moderne modellene i kolleksjonen, forsøker vi å ta våre kjerneverdier, og overføre dem til nye design. Det er altså ikke noen endring vekk fra grunnkarakteren, men samme verdier uttrykt i andre klokketyper."
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s og Oddemann
http://www.tidssonen.no/basel-by-optura-rob-wilson-seiko/

"Grand Seiko er kjent for sin nedtonede ytre kvalitet, og vi har alle intensjoner om å opprettholde det. La oss huske hva Grand Seiko handler om. Ideen tilbake i 1960 var å bygge den beste funksjonelle klokken i verden, med fokus på presisjon, lesbarhet, slitestyrke, og komfort. Dette er merkets kjerneverdier, og alt annet har alltid vært underlagt dette. Du ser ikke Grand Seiko tourbilloner, eller andre høykomplikasjoner, for det passer rett og slett ikke vårt DNA.

Når det er sagt, kan vi ikke bare produsere klassisk-inspirete klokker. I de mer moderne modellene i kolleksjonen, forsøker vi å ta våre kjerneverdier, og overføre dem til nye design. Det er altså ikke noen endring vekk fra grunnkarakteren, men samme verdier uttrykt i andre klokketyper."
Bra de beholder de klassiske og iallefall...
 
Var innom Seiko Boutique i Budapest idag. I tillegg til en imponerende samling med GS, så hadde de også denne som en av ialt 8 produserte.

Kasse i platina, skive belagt med knuste diamanter og 8 dagers «Springdrive». Pris: 550K.
56A94CD8-1C23-4D26-8DA9-7CAB2536CA56.jpeg
E867B404-BD9D-4B66-9F29-F03E05487D9B.jpeg