Skjønner, men "Be careful what you wish for, it might come true" er det noe som heter. Når GS kommer inn i andre butikker med mer eksklusive merker, så kan det jo også dreie slik at kundene synes GS ikke er så aktuelt når det er så mye annet pent som frister. Jeg vil tro kundegruppen til GS gjennomgående er sammensatt litt annerledes enn Rolex, Cartier, et al.
Årsaken til GS sin vekst i popularitet de siste få årene er jo at det har vært bred tilgang til modellene utenom de utsalgssteder de nå synes å konsentrere seg om. Det er rimelig risky business å avvike fra egen suksessformel når merket har vokst og gå over til en annen modell. Så, jeg tror en sånn der "amerikansk og parisisk" modell blir en negativ overraskelse på sikt for GS.
Det er sjelden et klokkemerke kommer tilbake etter de er faset out-of-style og mind hos forbrukerne. GS leker med markedsilden, og jeg tror de får svi for det.
Dersom urmaker Christensen, som er en fin og relativt stor butikk og klokkemerker ikke er fancy nok for GS-sjefen i Paris, så er man virkelig på ville veier. Da kan vel heller ikke Lian i Trondheim holde ut særlig lenger heller med GS sine krav til utsalgsstedet. Da sitter man igjen med at GS ikke kan operere i ett av verdens rikeste land. Genialt.